Skocz do zawartości


Zdjęcie

Tcr Advanced 3 Vs. Émonda S4 Geometria


31 odpowiedzi w tym temacie

#1 speed50

speed50
  • Użytkownik
  • 108 postów

Napisano 03 wrzesień 2017 - 20:48

Gdyby ktoś był na tyle uprzejmy i wskazał mi różnicę w geometrii pomiędzy tymi dwoma modelami:

Giant TCR Advanced 3 https://www.giant-bi.../tcr-advanced-3

a

Trek Emonda S4 https://www.trekbike...p/1408000-2017/

Chcę się od nowego roku przesiąść na carbon i takie sobie 2 rowery wymyśliłem. Nie ścigam się, nie jestem maniakiem zbijania wagi, Tiagra w zupełności mi wystarczy a koła mam swoje. Gdyby ktoś jeszcze mógł coś powiedzieć o jakości (właściwości|) zastosowanych carbonów w tych ramach byłbym mocno zobowiązany.

 



#2 dejo

dejo
  • Użytkownik
  • 68 postów

Napisano 04 wrzesień 2017 - 05:41

Tcr ma spotrową geomertrię jest długi i niski.

#3 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 04 wrzesień 2017 - 08:19

Najważniejsza różnica - inna rozmiarówka, jak dla mnie 550mm jest lepszym wyborem niż 540 lub 560. Wewnętrzne prowadzenie linek na plus dla Gianta. Trek jest krótszy - baza kół. Różnice w geometrii małe, bo to podobne rowery. Jeden ma wyższą główkę, a drugi krótszy tylny trójkąt. Katy bardzo podobne. Największa różnica to połączenie rurek ramy - tylny trójkąt z rurą główną. Giant droższy o jakieś 1 000zł, ale chyba jednak fajniejszy. Szkoda, że nie podaja masy roweru.

Mam Emondę S4 i do turystyki jest zaje........ zszedłem z masy roweru przez karbonowe tanie komponenty do 8,0kg (z koszyczkiem i uchwytem na licznik). 



#4 Gosc_Nikt Ważny_*

Gosc_Nikt Ważny_*
  • Gość

Napisano 04 wrzesień 2017 - 08:56

Giant przede wszystkim ma w całości karbonową mufę suportową, co ja uważam za wadę, natomiast Emonda ma aluminiowe pierścienie w miejscach, w które znacznie bezpieczniej wciska się suport. Co do wagi Gianta, to rower w rozmiarze L na 105-tce waży dokładnie 8,05 kg, czyli ten na Tiagrze powinien być o jakieś 200-250g cięższy.

 

Brałbym Emondę, bo Giant jest rowerem o geometrii typowo wyścigowej, a ponadto jest bardzo sztywny. Emonda ma geometrię bardziej przyjazną, ponieważ jest krótsza o 7 mm, ma o 2 mm wyższą główkę ramy, a ponadto ma dłuższą rurę sterową.

 

Nie bez znaczenia jest również to, że Giant ma nietypową sztycę.

 

Musisz brać też pod uwagę, że Trek nie ma już w ofercie Emondy S na 2018 rok, a więc jeśli ktoś jest zainteresowany, to trzeba szybko brać to co jest już na rynku



#5 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 04 wrzesień 2017 - 10:24

...Brałbym Emondę, bo Giant jest rowerem o geometrii typowo wyścigowej, a ponadto jest bardzo sztywny. Emonda ma geometrię bardziej przyjazną, ponieważ jest krótsza o 7 mm, ma o 2 mm wyższą główkę ramy, a ponadto ma dłuższą rurę sterową.

 

Nie bez znaczenia jest również to, że Giant ma nietypową sztycę.

Nie wiem jak wyszło Ci te 7mm skoro inna jest rozmiarówka. Interpolowałem Gianta do 560 i wyszło mi 986,5mm, a w Treku jest 983mm.

Ta sztyca ma swoje plusy, np lepsza aerodynamika, ale ograniczeniem jest jej kształt. Mogą być kłopoty z zamiennikami (lżejszymi).

Giant nie jest taki lekki, bo należy też doliczyć masę pedałów. U mnie 8,0kg, to gotowy rower do jazdy.



#6 Pywned

Pywned
  • Użytkownik
  • 117 postów

Napisano 04 wrzesień 2017 - 10:45

Obie marki pewnie są u ciebie w mieście, przymierz się i bierz który lepiej ci pasuje i tyle. Co do jakości obie marki są w porządku. 



#7 szosowykolarz

szosowykolarz
  • Użytkownik
  • 184 postów

Napisano 04 wrzesień 2017 - 11:06

Giant ma chyba dożywotnią gwarancję na ramę?



#8 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 04 wrzesień 2017 - 12:24

Trek ma dożywotnią gwarancję po zarejestrowaniu przez www dla pierwszego właściciela. Zero problemów z usterkami, przyjazna firma dla klienta. Czego nie mogę powiedzieć o Specu.

#9 speed50

speed50
  • Użytkownik
  • 108 postów

Napisano 04 wrzesień 2017 - 12:24

 

 

Brałbym Emondę, bo Giant jest rowerem o geometrii typowo wyścigowej, a ponadto jest bardzo sztywny. Emonda ma geometrię bardziej przyjazną, ponieważ jest krótsza o 7 mm, ma o 2 mm wyższą główkę ramy, a ponadto ma dłuższą rurę sterową.

 

 

 

Musisz brać też pod uwagę, że Trek nie ma już w ofercie Emondy S na 2018 rok, a więc jeśli ktoś jest zainteresowany, to trzeba szybko brać to co jest już na rynku

 

Tego się właśnie obawiałem... Jeden sportowy/wyścigowy a drugi niedostępny ;).

Pytanie, czy różnica między charakterystyką tych ram jest mocno odczuwalna? Czy Trek to kanapa a Giant to twardy beton? Ot rozterki... ;)

W sumie jak dla mnie wystarczyłby sam carbonowy frameset ale z dostępnością samych ram wiecie jak jest.

 



#10 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 04 wrzesień 2017 - 12:46

Może któraś podpasuje:

https://www.bike-dis...rames-6868/l-24



#11 LuckyLuk

LuckyLuk
  • Użytkownik
  • 645 postów

Napisano 04 wrzesień 2017 - 12:47

Ja mam TCR Advanced 2, waga 7,8 kg bez pedałów. 

TCR 3 ma 8,2 kg (https://www.giant-bi.../tcr-advanced-3

 

Dla mnie rower super, genialne prowadzenie, sztywny, szybki. Jak kochać to księżniczki, jak kraść to miliony - jak szosa to sportowa geometria. 

 

Rzuć okien na ceny za granicą, np. https://www.fahrrad-...nced-2-x0029517(tu akurat TCR 2) 

http://www.pedalon.c...ced-3-2017.html(TCR 3)

Problem może być z dostępnością rozmiarów. 

 

Gdzieś coś było kiedyś o kołach Emondy, że są z nimi problemy. Detali nie pamiętam, ale poszukaj trochę. 

 



#12 Gosc_Nikt Ważny_*

Gosc_Nikt Ważny_*
  • Gość

Napisano 04 wrzesień 2017 - 14:02

Cyklo Ziutek: Ja zawsze porównuję i szczegółowo analizuję rozmiar 58, a Giant TCR w rozmiarze "L", to nic innego, jak rozmiar 58 w porównaniu np. do Speca, Scotta, czy Treka..

 

Szosowykolarz: Giant ma nie tylko dożywotnią gwarancję na ramę, ale ma też własną fabrykę ram, co moim daniem jest dużym plusem. Uważam, że jest to znacznie lepsza marka, niż w naszym kraju się powszechnie sądzi...

 

Speed50: Różnica w charakterystyce tych ram jest mocno odczuwalna, choć Trek to na pewno nie kanapa, a Giant to jak ktoś już wyżej Ci napisał, jest niski i długi, a do tego o mocno wyścigowej charakterystyce, co dla wielu osób jest niewątpliwą zaletą, ale z tego co piszesz, to raczej szukasz nieco innego roweru. To, że Trek wycofał się z Emondy S, to chyba jednak dobrze, ponieważ teraz w stosunkowo dobrej cenie będzie Emonda SL4, która jest znacznie lżejsza i ma wewnętrzne prowadzenie linek.


  • speed50 lubi to

#13 LuckyLuk

LuckyLuk
  • Użytkownik
  • 645 postów

Napisano 04 wrzesień 2017 - 14:07

 

Szosowykolarz: Giant ma nie tylko dożywotnią gwarancję na ramę, ale ma też własną fabrykę ram, co moim daniem jest dużym plusem. Uważam, że jest to znacznie lepsza marka, niż w naszym kraju się powszechnie sądzi...

co więcej - Giant sam produkuje włókna karbonowe. A na moim TCR jest Made in Netherlands. 



#14 Gosc_Nikt Ważny_*

Gosc_Nikt Ważny_*
  • Gość

Napisano 04 wrzesień 2017 - 14:10

No właśnie, a na tych rozsławionych Specach, czy Trekach, jest naklejka Made in Taiwan...



#15 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 04 wrzesień 2017 - 15:19

TCRy chyba tylko składają w Holandii. Fabryka ram carbonowych jest na Tajwanie. Ktoś kiedyś pisał, że ramy dla Treka robi Giant a dla Speca Merida(współwłaściciel Speca) ;)



#16 speed50

speed50
  • Użytkownik
  • 108 postów

Napisano 04 wrzesień 2017 - 15:52

Cyklo Ziutek: Ja zawsze porównuję i szczegółowo analizuję rozmiar 58, a Giant TCR w rozmiarze "L", to nic innego, jak rozmiar 58 w porównaniu np. do Speca, Scotta, czy Treka..

 

Szosowykolarz: Giant ma nie tylko dożywotnią gwarancję na ramę, ale ma też własną fabrykę ram, co moim daniem jest dużym plusem. Uważam, że jest to znacznie lepsza marka, niż w naszym kraju się powszechnie sądzi...

 

Speed50: Różnica w charakterystyce tych ram jest mocno odczuwalna, choć Trek to na pewno nie kanapa, a Giant to jak ktoś już wyżej Ci napisał, jest niski i długi, a do tego o mocno wyścigowej charakterystyce, co dla wielu osób jest niewątpliwą zaletą, ale z tego co piszesz, to raczej szukasz nieco innego roweru. To, że Trek wycofał się z Emondy S, to chyba jednak dobrze, ponieważ teraz w stosunkowo dobrej cenie będzie Emonda SL4, która jest znacznie lżejsza i ma wewnętrzne prowadzenie linek.

 

Dzięki Akwafan. Chyba jednak TCR to nie jest do końca, to czego szukam. Pytanie, w jakim budżecie będzie Emonda SL4 osiągalna... Cóż, może trzeba się rozglądnąć za inną koncepcją. Może macie jakieś propozycje w budżecie TCR, rama carbon (byle nie "garbate") na Tiagrze?

Dzięki Dari za link.



#17 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 04 wrzesień 2017 - 16:00

co więcej - Giant sam produkuje włókna karbonowe. A na moim TCR jest Made in Netherlands. 

 

Przecież oba te rowery z dużym prawdopodobieństwem są produkowane w tym samym miejscu. :D



#18 przegibek

przegibek
  • Użytkownik
  • 259 postów

Napisano 04 wrzesień 2017 - 18:29

Nie przesadzajcie z tą sportową geometrią Gianta. Ona by taka była po wywaleniu podkładek spod mostka... Póki tam jest ten komin to Giant niewiele ma wspólnego z geometria "sportową".

 

Reach i stack to parametry samej ramy, bez uwzględniania podkładek i mostka - zawsze się śmieję kiedy różni teoretycy debatują nad drugim miejscem po przecinku w "Stack-to-Reach" ratio, nie rozumiejąc że na samej ramie się nie jeździ :))



#19 przegibek

przegibek
  • Użytkownik
  • 259 postów

Napisano 04 wrzesień 2017 - 18:31

Przecież oba te rowery z dużym prawdopodobieństwem są produkowane w tym samym miejscu. :D

 

Przecież ci wyraźnie napisał że na ramie jest napis: "Made in Nertherlands". Nie można czegos takiego napisać na ramie z Tajwanu...



#20 przegibek

przegibek
  • Użytkownik
  • 259 postów

Napisano 04 wrzesień 2017 - 18:34

Dzięki Akwafan. Chyba jednak TCR to nie jest do końca, to czego szukam.

 

I robisz błąd słuchając teoretyków...

 

Weź i wybierz rower _lepiej_dopasowany_.





Dodaj odpowiedź