Skocz do zawartości


Zdjęcie

Tcr Advanced 3 Vs. Émonda S4 Geometria


31 odpowiedzi w tym temacie

#21 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 04 wrzesień 2017 - 18:48

Przecież ci wyraźnie napisał że na ramie jest napis: "Made in Nertherlands". Nie można czegos takiego napisać na ramie z Tajwanu...

Mówisz? A chociażby co oznacza "Swiss Made" słyszał?

 

Made in the Neterlands only means that 50% of the assembly needs to be done in the Netherlands. So, a bike can be fully constructed and painted outside of the Netherlands, and if the bike parts are out on in the Netherlands, then the company can put a sticker on the bike that proclaims "Made in the Netherlands".

Actually, painting is one of the things they do in the Dutch plant, apart from assembly.

Cytat z forum internetowego, więc może nie być w 100% prawdziwy, ale widać o co mi chodzi. Czyli z dużym prawdopodobieństwem rama produkowana jest na Tajwanie, a jedynie montaż i malowanie jest w Holandii.



#22 speed50

speed50
  • Użytkownik
  • 108 postów

Napisano 06 wrzesień 2017 - 19:22

Dziękuję wszystkim za pomoc. Może uda mi się gdzieś przymierzyć do tych rowerów, albo poszukam czegoś innego... Mam jeszcze pytanie do bardziej doświadczonych w zakupach. Jaką zniżkę można "wyrwać" przy zakupie przykładowego TCR-a z 2017 roku i kiedy ewentualnie podejmować próby "negocjacji"??



#23 LuckyLuk

LuckyLuk
  • Użytkownik
  • 645 postów

Napisano 07 wrzesień 2017 - 08:45

TCR z tego co się orientowałem, to stosunkowo rozchwytywany rower. Nie wiem ile zostało sztuk na rok 2017. Ja swojego kupowałęm w grudniu 2016 (model 2017, także nowość) i dostałem chyba 11%. Ogólnie 15, może 20% będzie realne na koniec sezonu (czyli już). 

Idź do sklepu, pogadaj, usiądź na rowerze albo rzuć okiem na oferty na zagranicznych stronach (podsyłałem linki wcześniej). 



#24 2xB

2xB
  • Użytkownik
  • 72 postów

Napisano 07 wrzesień 2017 - 08:53

Alternatywnie zamów w preorderze model 2018. Dostaniesz go pewnie w lutym lub marcu, ale rabat da się wyrwac jak na wyprzedazy :)

#25 Gosc_Nikt Ważny_*

Gosc_Nikt Ważny_*
  • Gość

Napisano 07 wrzesień 2017 - 13:23

Reach i stack to parametry samej ramy, bez uwzględniania podkładek i mostka - zawsze się śmieję kiedy różni teoretycy debatują nad drugim miejscem po przecinku w "Stack-to-Reach" ratio, nie rozumiejąc że na samej ramie się nie jeździ :))

 

 

Przecież ci wyraźnie napisał że na ramie jest napis: "Made in Nertherlands". Nie można czegos takiego napisać na ramie z Tajwanu...

 

 

I robisz błąd słuchając teoretyków...

 

Rozumiem, że Ty jesteś praktykiem i masz monopol na wiedzę?



#26 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 07 wrzesień 2017 - 22:56

co więcej - Giant sam produkuje włókna karbonowe. A na moim TCR jest Made in Netherlands.


Dla sprostowania - ŻADEN producent ram rowerowych nie produkuje ani włókien karbonowych ani innych produktów czy półproduktów do wytwarzania ram. Wszystkie "karbony" na rynku, nie tylko rowerowym pochodzą od bodajże 3-4 producentów obsługujących inne branże korzystające z "karbonu".
Giant produkuje ramy dla innych zgodnie z życzeniami odbiorców.

#27 LuckyLuk

LuckyLuk
  • Użytkownik
  • 645 postów

Napisano 07 wrzesień 2017 - 23:14

Hmm...

#28 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 07 wrzesień 2017 - 23:38

Giant produkuje ramy dla innych zgodnie z życzeniami odbiorców.

Między innymi dla Treka, co kiedyś gdzieś napisałeś jeśli dobrze pamiętam (ale nie umiem znaleźć) ;)



#29 impa

impa
  • Użytkownik
  • 1077 postów
  • SkądŚREM

Napisano 08 wrzesień 2017 - 00:16

Dla sprostowania - ŻADEN producent ram rowerowych nie produkuje ani włókien karbonowych ani innych produktów czy półproduktów do wytwarzania ram. 

Żadan oprócz gianta ;)



#30 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 08 wrzesień 2017 - 07:16

Giant nie jest jedyna firma wytwarzajaca karbonowe maty. Zamiast kupowac gotowe maty wykonane z roznych wlokien, ulozonych pod roznymi katami, sami to robia.
Ale zadna z tych firm nie produkuje samych wlokien karbonowych.

"Giant buys the carbon thread then makes wide carbon sheets themselves using their own resin formula. There were two large interchangeable racks, holding hundreds of carbon silk reels".

Co do Holenderskiego Gianta:

"Finally Giant Netherlands assembles 300.000 to 400,000 bikes, painting, decaling and assembing Giant bikes already made in one of the Asian Giant factories".

www.bicyclingtrade.com.au/features/inside-giant-s-c-tech-carbon-fibre-factory

#31 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 11 wrzesień 2017 - 23:04

Musisz brać też pod uwagę, że Trek nie ma już w ofercie Emondy S na 2018 rok, a więc jeśli ktoś jest zainteresowany, to trzeba szybko brać to co jest już na rynku

 

Wygląda na to,że Emonda S pozostała w ofercie Treka na 2018. Chyba przemianowali ją na SL, a zniknął z oferty ten "prawdziwy". Tak przynajmniej wygląda, wnosząc po wadze "framesetu", który "przytył" o ponad 200 gramów w porównaniu do 2017.



#32 Gosc_Kobretti_*

Gosc_Kobretti_*
  • Gość

Napisano 11 wrzesień 2017 - 23:13

To są dwa najtańsze modele karbonowe Emondy i żaden nawet się nie zbliża do wagi prawie 9 kg, jaką miała Emonda S. Ponadto modele SL są wykonane z karbonu serii 500, a nie serii 300 i mają linki prowadzone wewnętrznie. Mają też tą nieszczęsną nakładaną sztycę, natomiast Emonda S miała sztycę klasyczną:

 

https://www.trekbike...colorCode=black

 

https://www.trekbike...colorCode=black

 

A to jest cała tajemnica nieco wyższej wagi nowych modeli Emonda SL 4 i 5:

 

http://cycleshopendo...052-600x400.jpg

 

Swoją drogą, rower szosowy za 8800zł z aluminiową rurą sterową, to jakiś żart...





Dodaj odpowiedź