Rower Szosowy Endurance Z Hamulcami Tarczowymi.
#1
Napisano 07 wrzesień 2017 - 11:04
obręczowymi.
Teraz chcę kupić rower (w miarę lekki) z tarczówkami.
Faworytem byłby Trek Emonda SLR (miałbym dobrą cenę):
https://www.trekbike...Code=black_grey
lub
https://www.trekbike...Code=grey_black
gdyby nie maszt sztycy,którego offset wynosi maksymalnie 20 mm (potrzebuję 25 mm).
Na razie kandydatami są:
Canyon Endurace SLX
https://www.canyon.c...x-disc-8-0.html
ale poczekałbym już na model 2018, który pojawi się niedługo.
Orbea Avant
https://www.orbea.co...cles/road/avant
lub
https://www.orbea.co...nt-m20team-d-18
Olbrzymim plusem Canyona jest zdecydowanie lżejsza rama, minusem nietypowy widelec 1 1/4 oraz mostek. Minusem (albo plusem jeśli przypasuje)
może być zintegrowany kokpit.
Plusem Orbei jest zakup w Polsce, wszystkie elementy typowe.
Zakup Canyona byłby oczywiście pod warunkiem, że oprzytomnieją i wycenią rowery realistycznie
bo ceny 2017 zrobili takie, że -mimo przecen- pod koniec sezonu prawie wszystkie SLX-y stoją im
w magazynie.
Zastanawialem się jeszcze nad Giantem:
https://www.giant-bi...fy-advanced-pro
ale też ma nietypową sztycę. I nie do końca podoba mi się kolorystyka.
Do rozważenia jest jeszcze Fuji:
http://www.fujibikes.../gran-fondo-1-1
Gdyby gdziś udało się kupić dobrą ramę w ludzkiej cenie (jak w przypadku Meridy),
składanie jak najbardziej wchodzi w grę.
Czy ktoś ma jakieś inne propozycje?
#5
Napisano 07 wrzesień 2017 - 20:49
#6
Napisano 23 wrzesień 2017 - 17:16
Trek nie wchodzi w grę z powodu wymienionego w pierwszym poście. A szkoda, bo ma super lekką ramę i mogłbym go kupić w bardzo dobrej cenie.
Orbea ma ciężkawą ramę, podobnie jak nowy Argon 18 Krypton GF.
Na tą chwilę faworytem jest -niestety- Canyon.
Chyba, że pojawi się jeszcze coś ciekawego.
#7
Napisano 23 wrzesień 2017 - 19:39
#8
Napisano 23 wrzesień 2017 - 21:13
#10
Napisano 24 wrzesień 2017 - 09:38
Jak endurance z Treka to Domane nie Emonda
www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna
"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."
#13
Napisano 12 październik 2017 - 20:27
Czy mogę się do pytania podłączyć? Tylko budżet mniejszy.
Rozpatruję 3 modele:
http://skiteam.pl/ro...c-pro-disc.html
https://www.canyon.c...l-disc-7-0.html
https://superiorbike...te/orange-black
Mój wzrost 182. Raczej nie będę jeździł w grupie ani się ścigał, priorytetem jest wygodna pozycja na długie dystanse.
#15
Napisano 12 październik 2017 - 21:05
czemu Superior odpada? Za duży? Zbyt wyciągnięta sylwetka?
Koncepcja roweru szosowego, którym można zjechać do lasu akurat najbardziej mi się podobała. Zastanawiam się ile w tym marketingu- Superior to taki gravel niby a Cube typowa szosa? A może jakby do Cuba dać grubszą oponę to będzie to samo?
#16
Napisano 14 październik 2017 - 13:27
#19
Napisano 24 październik 2017 - 07:19
Czy ktoś podiada focus paralane al 105 lub może o nim coś powiedzieć? Czy waga w granicy 10kg stanowi duży problem w utrzymaniu średniej prędkości w grupie gdyby się taki tryb jazdy przytrafił?
Waga roweru ma minimalny wpływ na prędkość jazdy po płaskim, zwłaszcza w grupie, odczujesz ją jedynie podczas przyspieszania po wyjściu z ciasnych zakrętów oraz na podjazdach, bardziej od wagi istotna jest aerodynamika a tutaj geometria endurance raczej nie pomaga. Przykład: posiadając 2 rowery, ważącego 7,5kg Focusa Cayo oraz 9 kg Meridę Reacto na treningi grupowe zabieram ten drugi. Dużo też zależy o jakiej średniej mówimy, blizej 30 czy 40 km/h i Twojego przygotowania Jechałem całkiem niedawno spokojny trening ze średnią ok 30km/h w którym brała udział dziewczyna na ważącym właśnie coś ok. 10kg gravelu z doczepionym bagażnikiem i szerokimi oponami 32c, bez problemu dała radę.
Bianchi Oltre XR3 Disc
Accent Freak
Bulls Copperhead 3
#20
Napisano 24 październik 2017 - 07:30
@Dari, w temacie piszesz o rowerze endurance'owym - nie myślałeś o Trek Domane? Emonda z H2 mimo wszystko jest mniej endurance'owa niż Domane.
Trek -szkoda- generalnie odpada. Dlaczego? Wyjaśniłem w poście nr 1.
Bardzo ciekawie wagowo wygląda Cervelo C5 2018 - deklarowana przez producenta waga to 850 gramów
"z malowaniem i małymi częściami", ale niestety (przynajmniej na papierze) jestem między rozmiarami.