Skocz do zawartości


Zdjęcie

Rower Szosowy Endurance Z Hamulcami Tarczowymi.


52 odpowiedzi w tym temacie

#1 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 07 wrzesień 2017 - 11:04

Merida (mozna znaleźć w dziale "Nasze rowery") jest (raczej) moją ostatnią szosówką z hamulcami
obręczowymi.
Teraz chcę kupić rower (w miarę lekki) z tarczówkami.
Faworytem byłby Trek Emonda SLR (miałbym dobrą cenę):
https://www.trekbike...Code=black_grey
lub
https://www.trekbike...Code=grey_black
gdyby nie maszt sztycy,którego offset wynosi maksymalnie 20 mm (potrzebuję 25 mm).
Na razie kandydatami są:

Canyon Endurace SLX
https://www.canyon.c...x-disc-8-0.html
ale poczekałbym już na model 2018, który pojawi się niedługo.

Orbea Avant
https://www.orbea.co...cles/road/avant
lub
https://www.orbea.co...nt-m20team-d-18

Olbrzymim plusem Canyona jest zdecydowanie lżejsza rama, minusem nietypowy widelec 1 1/4 oraz mostek. Minusem (albo plusem jeśli przypasuje)
może być zintegrowany kokpit.
Plusem Orbei jest zakup w Polsce, wszystkie elementy typowe.
Zakup Canyona byłby oczywiście pod warunkiem, że oprzytomnieją i wycenią rowery realistycznie
bo ceny 2017 zrobili takie, że -mimo przecen- pod koniec sezonu prawie wszystkie SLX-y stoją im
w magazynie.
Zastanawialem się jeszcze nad Giantem:
https://www.giant-bi...fy-advanced-pro
ale też ma nietypową sztycę. I nie do końca podoba mi się kolorystyka.
Do rozważenia jest jeszcze Fuji:
http://www.fujibikes.../gran-fondo-1-1

Gdyby gdziś udało się kupić dobrą ramę w ludzkiej cenie (jak w przypadku Meridy),
składanie jak najbardziej wchodzi w grę.

Czy ktoś ma jakieś inne propozycje?

#2 Pywned

Pywned
  • Użytkownik
  • 117 postów

Napisano 07 wrzesień 2017 - 12:46

Masz dobrą cena za treka to go bierz, sztyce wymień. 



#3 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 07 wrzesień 2017 - 14:11

CZy mógłbyś mi wskazać gdzie można kupić taki maszt -oczywiście odpowiedniej długości- z ofsetem 25 mm, bo w Treku nie mają takiej wiedzy?

#4 Pywned

Pywned
  • Użytkownik
  • 117 postów

Napisano 07 wrzesień 2017 - 16:26

Nie wiem nigdy nie miałem z tym problemu i nie szukałem.



#5 Krzysztof303

Krzysztof303
  • Użytkownik
  • 233 postów

Napisano 07 wrzesień 2017 - 20:49

Wiesz co też mam ten sam wybór przed sobą. Analizowałem właśnie podobne marki rowerów co Ty i obecnie stwierdziłem że poczekam i uzbieram na treka. Jak by mnie było stać to wybrał bym treka. Więc jak Cię stać i masz dobra cenę to nawet się nie zastanawiaj. Bo na treku będziesz jeździł najdłużej nie chcąc go później sprzedać i zmienić na coś innego.

#6 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 23 wrzesień 2017 - 17:16

Fuji wypadł z rywalizacji - tem model nie będzie oferowany na europejskim rynku.
Trek nie wchodzi w grę z powodu wymienionego w pierwszym poście. A szkoda, bo ma super lekką ramę i mogłbym go kupić w bardzo dobrej cenie.
Orbea ma ciężkawą ramę, podobnie jak nowy Argon 18 Krypton GF.
Na tą chwilę faworytem jest -niestety- Canyon.
Chyba, że pojawi się jeszcze coś ciekawego.

#7 lukeuszlfc

lukeuszlfc
  • Użytkownik
  • 127 postów

Napisano 23 wrzesień 2017 - 19:39

Obczaj Focus Paralane :)

https://rower.com.pl...-ultegra-591658- wersja z ultegrą, jest też na 105. 



#8 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2198 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 23 wrzesień 2017 - 21:13

Też się przymierzam do rocznika 2018 w łagodnej geometrii, na tarczach + zachcianka w postaci di2. Na razie najlepiej wygląda srebrny Canyon SL, jest jeszcze Rose GF 4 tylko tam znowu malowanie nie w moim guście. Dobrze wygląda też Cannondale Synapse, tylko ta cena ... O Orbei też myślałem, ale też nie jestem przekonany do ramy. Trudny wybór, a budżet niby spory 15k, do naciągnięcia przy dobrych kołach.



#9 tadzikpl

tadzikpl
  • Użytkownik
  • 861 postów

Napisano 23 wrzesień 2017 - 21:47

Naciągaj budżet na Canyon, tam koła dają prima sort, nie trzeba wymieniać.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#10 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1366 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 24 wrzesień 2017 - 09:38

Jak endurance z Treka to Domane nie Emonda ;)


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#11 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 09 październik 2017 - 18:24

Ostatecznie padło -niestety- na Canyona SLX.
Czekam tylko na kolekcję 2018 i wtedy będzie wiadomo czy kupuję rower czy samą ramę.
Kolekcja 2017 jest wciąż dostępna w pełnej rozmiarówce, ale nie pasują mi koła.

#12 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 11 październik 2017 - 16:52

W końcu zdecydowałem się na ramę, wchodzę na stronę Canyona, a tu od dzisiaj koniec przecen (wczoraj jeszcze były) hehe.
Tak to jest jak człowiek się za długo czai.
  • lupus lubi to

#13 jerry1743

jerry1743
  • Użytkownik
  • 10 postów

Napisano 12 październik 2017 - 20:27

Czy mogę się do pytania podłączyć? Tylko budżet mniejszy. 

Rozpatruję 3 modele:

http://skiteam.pl/ro...c-pro-disc.html

https://www.canyon.c...l-disc-7-0.html

https://superiorbike...te/orange-black

 

Mój wzrost 182. Raczej nie będę jeździł w grupie ani się ścigał, priorytetem jest wygodna pozycja na długie dystanse. 



#14 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 12 październik 2017 - 20:58

Czyli Superior odpada.

#15 jerry1743

jerry1743
  • Użytkownik
  • 10 postów

Napisano 12 październik 2017 - 21:05

czemu Superior odpada? Za duży? Zbyt wyciągnięta sylwetka?

Koncepcja roweru szosowego, którym można zjechać do lasu akurat najbardziej mi się podobała. Zastanawiam się ile w tym marketingu- Superior to taki gravel niby a Cube typowa szosa? A może jakby do Cuba dać grubszą oponę to będzie to samo?

 



#16 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 14 październik 2017 - 13:27

Tu była ciekawa wyprzedaż ram, niestety się spóźniłem:
https://www.bunnyhop...174?action_ms=1

#17 jerry1743

jerry1743
  • Użytkownik
  • 10 postów

Napisano 23 październik 2017 - 12:09

Czy ktoś podiada focus paralane al 105 lub może o nim coś powiedzieć? Czy waga w granicy 10kg stanowi duży problem w utrzymaniu średniej prędkości w grupie gdyby się taki tryb jazdy przytrafił?

#18 pwojtasik

pwojtasik
  • Użytkownik
  • 1 postów

Napisano 23 październik 2017 - 22:29

@Dari, w temacie piszesz o rowerze endurance'owym - nie myślałeś o Trek Domane? Emonda z H2 mimo wszystko jest mniej endurance'owa niż Domane.



#19 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 24 październik 2017 - 07:19

Czy ktoś podiada focus paralane al 105 lub może o nim coś powiedzieć? Czy waga w granicy 10kg stanowi duży problem w utrzymaniu średniej prędkości w grupie gdyby się taki tryb jazdy przytrafił?

 

Waga roweru ma minimalny wpływ na prędkość jazdy po płaskim, zwłaszcza w grupie, odczujesz ją jedynie podczas przyspieszania po wyjściu z ciasnych zakrętów oraz na podjazdach, bardziej od wagi istotna jest aerodynamika a tutaj geometria endurance raczej nie pomaga. Przykład: posiadając 2 rowery, ważącego 7,5kg Focusa Cayo oraz 9 kg Meridę Reacto na treningi grupowe zabieram ten drugi. Dużo też zależy o jakiej średniej mówimy, blizej 30 czy 40 km/h i Twojego przygotowania  ;) Jechałem całkiem niedawno spokojny trening ze średnią ok 30km/h w którym brała udział dziewczyna na ważącym właśnie coś ok. 10kg gravelu z doczepionym bagażnikiem i szerokimi oponami 32c, bez problemu dała radę. 


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#20 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 24 październik 2017 - 07:30

@Dari, w temacie piszesz o rowerze endurance'owym - nie myślałeś o Trek Domane? Emonda z H2 mimo wszystko jest mniej endurance'owa niż Domane.

 

Trek -szkoda- generalnie odpada. Dlaczego? Wyjaśniłem w poście nr 1.

 

Bardzo ciekawie wagowo wygląda Cervelo C5 2018 - deklarowana przez producenta waga to 850 gramów

"z malowaniem i małymi częściami", ale niestety (przynajmniej na papierze) jestem między rozmiarami. 





Dodaj odpowiedź