Skocz do zawartości


Zdjęcie

Rotor 3Df Serwis.


12 odpowiedzi w tym temacie

#1 willi22

willi22
  • Użytkownik
  • 271 postów
  • SkądPolska

Napisano 12 wrzesień 2017 - 19:22

Jako że sezon powoli zbliża się ku końcowi to chętnie bym przeglądał swoją korbe.
Lecz mam dwa pytania:

1. Na pierwszym zdjęciu, jaki klucz to odkręci ?
2. Zdjęcie 2, czym i jak odkręcić i później dokręcić blaty ?
Od zewnątrz wiadomo imbus lecz od wewnątrz hmm... Ciężko mi to określić ale nie potrafię tego ogarnąć jaki tam klucz kupić :)Dołączona grafikaDołączona grafika

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka



#2 pangumas

pangumas
  • Użytkownik
  • 1533 postów
  • SkądSK

Napisano 12 wrzesień 2017 - 20:42

1. Jeśli się nie mylę demontaż korby Rotor zaczynasz nie od ramienia, a od strony koronek. Najpierw kluczem imbusowym odkręcasz śrubę ramienia, a następnie takim chyba kluczem http://www.cyklomani...7-4,id8594.html ściągasz zintegrowany ściągacz korby (taki pierścień).

2. Taki klucz http://www.cyklomani...8-2,id8586.html

 

To chyba będzie pomocne :)


  • willi22 lubi to

#3 willi22

willi22
  • Użytkownik
  • 271 postów
  • SkądPolska

Napisano 13 wrzesień 2017 - 03:17

Wielkie dzięki za pomoc ;)
Ten kluch do blatów to mega dziwactwa :)
Teraz wiem co kupić i w zimę zrobi się serwis korby .

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka



#4 pangumas

pangumas
  • Użytkownik
  • 1533 postów
  • SkądSK

Napisano 13 wrzesień 2017 - 07:06

Też się trochę dziwiłem, myślałem że Rotor będzie miał śruby i kominy odkręcane imbusem :)

W korbach Shimano jest podobnie. Na szczęście w Sram'ie jest imbus z dwóch stron.

Korbę miałeś fabrycznie zamontowaną? Jak ja oceniasz pod względem sztywności?



#5 willi22

willi22
  • Użytkownik
  • 271 postów
  • SkądPolska

Napisano 13 wrzesień 2017 - 07:10

Poprzednia korbę miałem FSA i były na dwa imbusy.
Ciężko mi powiedzieć czy była w oryginale bo rower używany nabyłem.
Co do sztywności to jestem mega zaskoczony gdyż Ridley z rotorem jest mega sztywny praktycznie nie wyczuwam ugięć pod noga.
Poprzedni specialized tarmac sport sl4 z korba fsa był okropnie mieki.


Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka



#6 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 13 wrzesień 2017 - 08:45

Kupowalem dwa Rotory, osobno zebatki (nie pamietam z czym przyszly srubki) ale Rotorowe na imbusy z obu stron. Mam jescze innego Rotora, przyszedl z zalozonymi zebatkami. Tu tez srubki na imbus z obu stron.
W sumie i tak zakladalem srubki KCNC, sa pare gram lzejsze od rotorowych.
Moze w starszych modelach stosowali takie srubki jak na powyzszym zdjeciu. Nie sa one czasami stalowe?

Sam serwis tej korby, sciaganie i zakladanie, jest bajecznie prosty.
Na filmiku nie jest to pokazane.
Przed zalozeniem korby nalezy poluzowac srubke blokujaca nakretke na lewym ramieniu i odkrecic sama nakretke (w strone ramienia).
Po dokreceniu glownej sruby, ponownie ja skontrowac, w zaleznosci od rodzaju lozysk, z rozna sila.

  • willi22 lubi to

#7 willi22

willi22
  • Użytkownik
  • 271 postów
  • SkądPolska

Napisano 13 wrzesień 2017 - 09:06


Mój rotor to wcześniejsza wersja i pewnie dla tego jest ten dziwny patent.
Śrubki prawdopodobnie są stalowe.
Ogólnie te śrubki mają wymiary standardowe czy trzeba je zmierzyć przed kupnem ?

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka



#8 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 13 wrzesień 2017 - 10:00

Sa roznej dlugosci.

#9 pangumas

pangumas
  • Użytkownik
  • 1533 postów
  • SkądSK

Napisano 13 wrzesień 2017 - 12:00

willi22 dzięki za info w sprawie sztywności. Obecnie mam Sram s900 i jakoś nie narzekam, ale raczej mój miernik nie będzie pasował pod spider Rotor'a.

 

Śruby lepiej zmierzyć przed zakupem nowych. Chociaż jak kupowałem dłuższe o 3mm to sprzedawca powiedział że można spiłować kominy ;)

 



#10 willi22

willi22
  • Użytkownik
  • 271 postów
  • SkądPolska

Napisano 13 wrzesień 2017 - 12:50

Jak te śruby się fachowo nazywają ?

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka



#11 pangumas

pangumas
  • Użytkownik
  • 1533 postów
  • SkądSK

Napisano 13 wrzesień 2017 - 14:43

Fachowa nazwa śruby do koronek ;) Tutaj masz do koronek Rotor'a http://www.cyklomani...szt,id5025.html


  • willi22 lubi to

#12 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 13 wrzesień 2017 - 14:47

Fachowo to koronki są w kasecie, a przy korbie są blaty albo tarcze ;)


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#13 willi22

willi22
  • Użytkownik
  • 271 postów
  • SkądPolska

Napisano 13 wrzesień 2017 - 15:23

Dzięki serdeczne za wszelką pomoc :)
Gdy nadejdzie zima będę się bawił z Rotorem :)

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka





Dodaj odpowiedź