Serwisowanie klamkomanetek - jak?
#23
Napisano 01 listopad 2010 - 10:45
#24
Napisano 06 maj 2012 - 10:54
h/k, płukanie WD-40, nie zrobi bałaganu, ja swoją manetkę zakonserwowałem następnie olejem silnikowym. Jakikolwiek smar stały może zalepiać zapadki.
Pytałem już w innym dziale, ale brak odpowiedzi :cry: . Potrzebuję przesmarowć klamkomantetki RSX. W środku był jakiś żółtawy smar, trochę już "sztywny", więc manetki nie działały dobrze. Wyczyściłem wszystko w benzynie ekstakcyjnej i na sucho działają OK. Wypadało by jednak nasmarować, tylko w końcu czym?
1. olej maszynowy
2. brunox turbo spray
3. shimano rease - smar shimano żółto-zielony
4. smar plastyczny do łożysk motor-life 3 - czerwony
5. inny środek ???
Maciej radzi olejem, jednak w oryginale był chyba jakiś smar, a nie olej. :-/
#27
Napisano 07 maj 2012 - 20:16
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#28
Napisano 11 czerwiec 2013 - 07:45
#29
Napisano 11 czerwiec 2013 - 07:54
2. Ściągasz gumy z klamkomanetek
3. Płyn do słoja, manety do słoja i 24h w kąpieli czasami bełtając pędzelkiem
4. Wyjąć i dobrze wysuszyć- najlepiej przedmuchać sprężonym powietrzem
5. Nasmarować dobrym smarem penetrującym ( nie- Wd40 nie jest dobre:)
W 9 przypadkach na 10 złe działanie klamkomanetek shimano jest związane ze starym zgęstniałym smarem- ta procedura uzdrawia większość z nich.
#30
Napisano 11 czerwiec 2013 - 21:27
Akra nie jest zbyt zdrowa , nie zaleca się jej pozostawienia na częściach metalowych, alu itp .
poza tym warto aby sprężynki i zapadki były nawilżone
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#31
Napisano 12 czerwiec 2013 - 08:57
szybciej jest zakupić sprawy do czyszczenia tarcz hamulcowych i popsikać w otwory w klamkach, np firmy K2, bardzo szybko wysycha , potewm psiknąć teflonem w sprayu aby nie było za sucho, - to taki szybki serwis , są tyeż rzadkie oleje w sprayu dostępne
Akra nie jest zbyt zdrowa , nie zaleca się jej pozostawienia na częściach metalowych, alu itp .
poza tym warto aby sprężynki i zapadki były nawilżone
K2 do silników nie jest zdrowa, ale płyn K2 do tarcz hamulcowych już tak? kurde, może jestem zbyt naiwny ale wydaje mi się, że coś musi być w tym, że jeden produkt jest do silników, inny do tarcz hamulcowych, a jeszcze inny specjalnie do rowerów....każdy z tych "pacjentów" działa w innych warunkach i wymaga innej ochrony.........raczej pójdę w coś "specjalistycznego"...tylko jeszcze nie wiem w co.
#35
Napisano 01 kwiecień 2017 - 21:42
Nie ma to jak pobawić się w archeologa i nabijacza postów w jednym
#36
Napisano 04 marzec 2019 - 22:25
Nie ma to jak stare retro. Hamulec na kierownicy, manetki na ramie, 8 rzędów, prościzna i wszystko hula
Nie ma to jak zrobione klamkomanetki pracujące jak nówki.
Odkopuję, bo dylematów co nie miara, a nie każdemu chce się rozbierać wszystko co do najmniejszego elementu.
Już jakiś czas temu pisałem o doborze smarów (w tym właśnie specyfiku do klamkomanetek). Miałem problemy z zalepiającymi się mechanizmami w RX100 od początku, kiedy mam swojego Peugeota, najgorzej właśnie jak się nawet trochę chłodniej robiło.
W zeszłym roku zabrałem się za to jak trzeba. Zrobiłem to tak:
1. Rozbiórka STI według rysunku Shimano, czyli co do najmniejszego elementu, ale zatrzymując się na poziomie nieobudowanego, ale kompletnego mechanizmu.
2. Obfite mycie benzyną ekstrakcyjną łącznie z odmaczaniem zakamarków i oczywiście mechanizmu, na tyle ile się dało, pędzelek i tak aż do skutku.
3. Przedmuchanie sprężonym powietrzem.
4. Nasmarowanie tylko białym smarem w sprayu wraz z poruszaniem mechanizmem i tak z kilka razy
5. Zmontowanie w całość wraz z nasmarowaniem pozostałych pracujących części oraz po złożeniu kilkukrotne psiknięcie smarem w mechanizm - poprzez otwór linki przerzutki.
Uwaga - wykręcając małe imbusowe śruby M3 trzpienia klamki ów gwint w korpusie może ulec uszkodzeniu, jak mi to się w obu stało. Ostrożne przegwintowanie i smar przed skręceniem pomogły, jest OK.
Druga uwaga - pamiętać dokładnie gdzie, co i jak było. Miałem tu trochę kłopot ze sprężyną powrotną klamki i podkładką, ale szczęśliwie po kilku próbach udało się.
Klamkomanetki są gotowe. W moim wypadku totalnie poprawiła się praca mechanizmów, nic się nie zalepia i zawsze reaguje na polecenia, a wraz z prostowaniem haka przerzutki i wymianą linki z pancerzami uzyskałem bardzo wysoką precyzję pracy, wręcz nie poznałem roweru.
#38
Napisano 21 marzec 2019 - 06:24
Co do oleju to też o nim myślałem, lecz za białym smarem przemówiła obecność plastików (wiem, to kilka osłonek, w dodatku plastik raczej odporny na ropopochodne smary, ale wolę nie ryzykować) oraz lepkość bardziej zbliżona do oryginału niż olej. Może, lecz też nie musi być, że dobry smar dłużej zachowa swe własności od oleju. Ale nie mówię, że na oleju nie ma prawa bardzo długo dobrze służyć.
Na pewno oleje wazelinowe, WD40, CX-80 itd. kompletnie odpadają. Widziałem co się wyprawia z tymi dwoma ostatnimi w nieco trudniejszych warunkach pracy na łańcuchu - zamienia się w klejącą breję, a taka oliwka łańcuchowa Fuchsa bezproblemowo służy długo. Za to wazelina źle się zachowuje na otwartym powietrzu, jest mocno podatna na wilgoć i bardzo mocno gęstnieje, obserwuję to np. po zawiasach i zamku kłódki mojej furtki.