Skocz do zawartości


Zdjęcie

Korba 6700 A Napęd 11S

korba

11 odpowiedzi w tym temacie

#1 adamsmaster

adamsmaster
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 05 październik 2017 - 13:28

Witajcie,

Jako nowy na forum pozdrawiam wszystkich serdecznie.

 

Kupiłem swoją pierwszą szosę, używkę. W rowerze mam zamontowany napęd ultegry 6800 11s (11-32) i korbę 6700 (53x39).

Moje pytanie brzmi następująco, czy taki napęd ma prawo działać prawidłowo. Chodzi mi o przede wszystkim czy da się z blatu jechać na pełnym zakresie kasety i nic nie będzie ocierać (analogicznie z przełożenia 39). Aktualnie samo zrobiło się tak, że jak jadę np. 53-22 i zrzucam przód o połówkę to ociera łańcuch o wózek. 

 

Pytanie kieruję przede wszystkim do osób które mają podobną konfigurację. Nie ukrywam, że nie mam najmniejszej ochoty kupować nowej korby, no ale jak mus to mus (wolę sobie do górala sztycę regulowaną kupić :) )

Pozdrawiam,

Paweł.



#2 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 06 październik 2017 - 14:51

Korba 6700 działa z napędem 11sp.
Jeśli trymowanie nie likwiduje ocierania to kwestia złej regulacji przodu.

#3 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 06 październik 2017 - 16:33

Jeździłem rok z taką konfiguracją, korba 6700 kompakt i napęd 11s, ze względu na zmianę długości korby ze 170 na 172,5 zmieniłem w końcu korbę na 6800, ale nie zauważylem żadnej różnicy w pracy napędu


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#4 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1366 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 06 październik 2017 - 16:59

Jakby co, to odwrotnie też działa, czyli korba 6800 i napęd na 10 ;)


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#5 adamsmaster

adamsmaster
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 06 październik 2017 - 17:33

Dzięki chłopaki za info. Znaczy że trzeba to po prostu ustawić :)



#6 jtb

jtb
  • Użytkownik
  • 16 postów

Napisano 06 październik 2017 - 19:52

Dzięki.

Mój dylemat też rozwiązany.

:)

 



#7 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 09 październik 2017 - 19:43

Chodzi mi o przede wszystkim czy da się z blatu jechać na pełnym zakresie kasety

I tego manewru osobiście nie polecam. Niby się mówi, że nowoczesne łańcuchy pozwalają na takie wygięcie i nie zużywają się przez to zauważalnie szybciej, ale rzadko się jednak mówi, iż w takim przekosie szybciej zużywają się aluminiwe zęby blatów, które są obgryzane po bokach przez łańcuch. To nie jest dobre, ani dla późniejszej kultury pracy, ani dla trwałości. Staraj się odpuszczać ze dwie skrajne koronki na kasecie i będzie ok. Oczywiście sporadycznie nic się nie stanie, ale ciągle i z premedytacją raczej nie jest to wskazane.



#8 scar

scar
  • Użytkownik
  • 125 postów
  • SkądWU

Napisano 09 październik 2017 - 22:14

to samo mówiło się po przejściu z napędów 7 na 8 .

Czy tam też były znaczące uchybienia?



#9 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1366 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 10 październik 2017 - 18:01

I tego manewru osobiście nie polecam. Niby się mówi, że nowoczesne łańcuchy pozwalają na takie wygięcie i nie zużywają się przez to zauważalnie szybciej, ale rzadko się jednak mówi, iż w takim przekosie szybciej zużywają się aluminiwe zęby blatów, które są obgryzane po bokach przez łańcuch. To nie jest dobre, ani dla późniejszej kultury pracy, ani dla trwałości. Staraj się odpuszczać ze dwie skrajne koronki na kasecie i będzie ok. Oczywiście sporadycznie nic się nie stanie, ale ciągle i z premedytacją raczej nie jest to wskazane.

 

Ja bym odpuścił ze trzy. Jadąc na blacie i 4-tej od szprych jest jeszcze w miarę OK, ale na 3-ciej zaczyna być odczuwalny opór od złej pracy samego napędu. Czyli, że następuje nieporządane zurzycie.  Napęd Ultegra 6800+ Ultegra 10s 12-25 tył.


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#10 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 10 październik 2017 - 18:24

Caramic Speed? Chyba na ich stronie czy w jakichś materiałach czytałem, jak bardzo wzrastają opory tarcia łańcucha przy przekosach. Wychodziło, iż nie warto, bo było to bodaj nawet +3 czy +4W


  • astronom lubi to

#11 scar

scar
  • Użytkownik
  • 125 postów
  • SkądWU

Napisano 10 październik 2017 - 19:42

 bardzo wzrastają opory tarcia łańcucha przy przekosach. Wychodziło, iż nie warto

A co mieli napisać, masz kupić najnowsze->najdroższe i cieszyć się z wydanej kasy.



#12 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 11 październik 2017 - 10:35

Nie zrozumiałeś co napisałem. Ich test nie tyczył konkretnego produktu, lecz wpływu przekosów łańcucha na opory pracy napędu, a wnioski tyczyły wszystkich napędów wielorzędowych. Krótko, im większy przekos, tym większe opory pracy łańcucha.



Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: korba