Skocz do zawartości


Zdjęcie

W Co Inwestować- Koła Carbon Ze Stożkiem Czy Dobry Komputer Treningowy?


20 odpowiedzi w tym temacie

#1 pawelito

pawelito
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 08 październik 2017 - 08:45

Mam dylemat- z czego będę miał więcej korzyści- z kół karbonowych o stożku 50mm czy np. z Garmina 520? Oczywiście pomijam na razie rozbieżność w cenach.

Chodzi mi o to, czy dobrze analizowany trening da mi więcej niż koła?

Obecnie jeżdżę na zwykłych alumach shimano a do analizy używam pomiaru mocy Stages, Polar V800 i Training Peaks. Czy mając Garmina 520 (czy coś podobnego) uzyskam więcej przydatnych informacji z treningów?



#2 tadzikpl

tadzikpl
  • Użytkownik
  • 861 postów

Napisano 08 październik 2017 - 11:59

Pytanie z gatunku: koszulka czy majtki.. Koła dają +5 do charyzmy, informacji treningowych jednak od nich wcale.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#3 Gosc_mexy_*

Gosc_mexy_*
  • Gość

Napisano 08 październik 2017 - 19:02

Dobrze analizowany trening, da więcej niż Garmin i stożki razem wzięte.



#4 pawelito

pawelito
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 08 październik 2017 - 19:12

Dobrze analizowany trening, da więcej niż Garmin i stożki razem wzięte.

więc może doprecyzuję- czy kupno Garmina da mi jakoś znacznie więcej danych niż Polar i Training Peaks?



#5 parmenides

parmenides
  • Użytkownik
  • 630 postów
  • SkądZgorzała

Napisano 08 październik 2017 - 21:31

nie
  • pawelito lubi to

#6 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Napisano 08 październik 2017 - 21:53

Kup trenażer z pomiarem mocy na zimę i zainwestuj w trainerroad, a będziesz jeździł wiosną szybciej.



#7 pawelito

pawelito
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 09 październik 2017 - 07:13

Kup trenażer z pomiarem mocy na zimę i zainwestuj w trainerroad, a będziesz jeździł wiosną szybciej.

Trenażer mam, pomiar mocy w korbie, w zimie ostatnio (i tej zimy też planuję) jeździłem na Zwift. Wygląda jednak na to, że na wiosnę będę raczej w koła inwestował.



#8 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 09 październik 2017 - 08:53

Jeśli wszystko co powyżej już masz, to do solidnego treningu i jego analizy zmiana Polara na Garmina nic ci nie da. Pytanie jeszcze w jakim terenie jeździsz i z jakimi średnimi, żeby ocenić czy te koła coś poprawią w twoich osiągach. No i jakie to mają być koła i jakie masz teraz, tak dla porównania.



#9 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 829 postów
  • SkądNowy Sacz

Napisano 09 październik 2017 - 13:11

zmiana kół nic Ci nie da.Jezdze po gorkach ale tez i w zroznicowanym terenie i po wymianie na stozki 50mm po 4 miesiacach wrocilem do alu.Naprawde nie ma róznicy



#10 parmenides

parmenides
  • Użytkownik
  • 630 postów
  • SkądZgorzała

Napisano 09 październik 2017 - 14:19

Przy jakich prędkościach nie zauważasz różnicy? Zazwyczaj różnice w wysokości stożka zauważa się przy wyższych prędkościach na płaskich lub pagórkowatych terenach odsłoniętych. Stwierdzenie: 

zmiana kół nic Ci nie da

 

jest mało wiarygodna jeśli nie opiszesz typowych dla Ciebie tras i stylu jazdy. 

Przykład: u mnie przeważnie jeżdżę na płaskim Mazowszu poprzez drogi wśród pól. Spore odczucie wiatru. Jednak część moich tras stanowią beskidzkie drogi - świetnie osłonięte lasem, ze sporymi wzniosami. Na pierwszych wyższy stożek odczuwalny, na drugich niższa waga odczuwalna. Jeżdżąc na Kaszubach szukałbym czegoś pośrodku. 

Ponadto prędkość: przy 25km/h wysoki stożek nie jest potrzebny. Przy 35km/h już to czuć. Oczywiście związane jest to z terem. Stąd moja wątpliwość do Twojej dość ogólnej wypowiedzi. 

pozdr

 



#11 pawelito

pawelito
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 09 październik 2017 - 16:54

Jeśli wszystko co powyżej już masz, to do solidnego treningu i jego analizy zmiana Polara na Garmina nic ci nie da. Pytanie jeszcze w jakim terenie jeździsz i z jakimi średnimi, żeby ocenić czy te koła coś poprawią w twoich osiągach. No i jakie to mają być koła i jakie masz teraz, tak dla porównania.

Obecnie mam aluminiowe shimano wh-rs-010 (waga kompletu około 1890g). Planowałem koła No-Limited carbonowo-aluminiowe pod oponę o masie 1580 i stożku 50mm lub całkowicie karbonowe pod szytki (masa 1280 i stożek 50). Jeżdżę tak sobie ale zdarzało mi się utrzymać średnią około 32,5km/h na odcinku około 180km. Koła planuję używać głównie na zawodach triathlonowych (raczej nie ma tam super gór) i na główne treningi.



#12 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 09 październik 2017 - 18:12

Moje koła to DT R 21, których katalogowa waga wynosi 1415 gramów. Miałem okazję przejechać kilkaset kilometrów, na Reynoldsach Assault o wysokości (tylko) 41 mm i wadze katalogowej 1590 gramów i odczucia były negatywne: pod górę jechało się zauważalnie trudniej,
na silnym wietrze (a taki od pewnego czasu jest prawie zawsze) wyrażnie miotało.

#13 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 09 październik 2017 - 19:33

Pawelito, jak chcesz coś kupić z tych dwóch rzeczy, to weź te koła. Tak jak Beskidbike napisał, zmiana Polara na Garmina nic nie wniesie, totalnie nic, ale zmiana kół na stożek już ma duże szanse pod pewnymi warunkami (płasko, prędkości itd), a tym bardziej, jeśli planujesz starty w tri.

 

Dwa, jak masz już jedne i sprawne koła treningowe, to je zatrzymaj, właśnie do treningów. Takie koła są mniej problemowe i tańsze w utrzymaniu. Jak stożki to moim zdaniem tylko szytka na zawody szosowe, ale pojawia się pewien problem. Problem ten stanowią zawody tri gdzie może dojść do konieczności wymiany szytki w trasie i to bardzo daleko od serwisu. Jak czytałem forum triathlonowe, to chłopaki bardzo zwracali na to uwagę i raczej nie polecali szytek, a oponę. Także musisz sobie sam odpowiedzieć na pytanie, bo tylko ty wiesz jak i gdzie jeździsz/startujesz.



#14 szprot

szprot
  • Użytkownik
  • 122 postów
  • Skądkatzenfurt

Napisano 09 październik 2017 - 19:37

czesc.z tego co piszesz to masz juz pomiar mocy.po co ci drugi.co do kol to mam karbony na stozku i alumy  campa schamal .te karbony na szytke iwaza ponizej 1200.super osiagow na nich nie uzyskuje a na wietrze i przy zjazdach juz telepia.jeszcze chodzi o komfort.to jest 10 bar.tylek boli.tak samo o super komforcie to mozna zapomniec.ale za to wyglad wymiata.super plan treningowy i porzadny trener dadza wiecej.ale kola i tak bym kupil bo widok jest obledny i przy duzej predkosci kaebony *spiewaja*

 



#15 pawelito

pawelito
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 09 październik 2017 - 19:38

Pawelito, jak chcesz coś kupić z tych dwóch rzeczy, to weź te koła. Tak jak Beskidbike napisał, zmiana Polara na Garmina nic nie wniesie, totalnie nic, ale zmiana kół na stożek już ma duże szanse pod pewnymi warunkami (płasko, prędkości itd), a tym bardziej, jeśli planujesz starty w tri.

 

Dwa, jak masz już jedne i sprawne koła treningowe, to je zatrzymaj, właśnie do treningów. Takie koła są mniej problemowe i tańsze w utrzymaniu. Jak stożki to moim zdaniem tylko szytka na zawody szosowe, ale pojawia się pewien problem. Problem ten stanowią zawody tri gdzie może dojść do konieczności wymiany szytki w trasie i to bardzo daleko od serwisu. Jak czytałem forum triathlonowe, to chłopaki bardzo zwracali na to uwagę i raczej nie polecali szytek, a oponę. Także musisz sobie sam odpowiedzieć na pytanie, bo tylko ty wiesz jak i gdzie jeździsz/startujesz.

Myślę, że skuszę się na szytki. Startuję w tri już ze 3 lata i nigdy gumy nie złapałem a z tego co wiem szytkę jeszcze trudniej uszkodzić a w razie czego mleczko, które się wlewa wystarcza na małe przebicia.

Poza tym koła pod szytkę są trochę tańsze i sporo lżejsze, a przy mojej wadze (teraz 83 a na sezon będzie z 78-79) to nawet te 200-300g może mieć znaczenie.



#16 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 09 październik 2017 - 19:49

Jak decyzja przemyślana i świadoma, to jestem za. Tylko tak jak mówię, zostaw sobie do codziennych treningów te stare kółka, a w zamian do karbonów nałóż porządne szytki startowe np. Veloflexa czy Vittorii, tu jest dopiero czuć różnicę na +.. 



#17 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 09 październik 2017 - 20:05

Moim skromnym zdaniem opcjonalny zestaw kół to w każdym przypadku rzecz warta rozważenia, natomiast przy posiadaniu jednego zestawu kół karbonowych na wysokim stożku, wręcz konieczność. Jeden zestaw na wyścigi, ustawki etc, drugi na gorsze drogi, gorszą pogodę, w góry, lub zastępczy na wypadek awarii tych pierwszych. Argumentów "za" jest sporo.


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#18 pawelito

pawelito
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 09 październik 2017 - 20:22

Jak decyzja przemyślana i świadoma, to jestem za. Tylko tak jak mówię, zostaw sobie do codziennych treningów te stare kółka, a w zamian do karbonów nałóż porządne szytki startowe np. Veloflexa czy Vittorii, tu jest dopiero czuć różnicę na +.. 

aluminiowe zostają. Z kompletem opon i kasetą tak, żeby było łatwiej przekładać w razie potrzeby.



#19 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 10 październik 2017 - 20:10

kup to co zmotywuje Cię jeszcze bardziej do jazdy :)

Jak już drugi komplet kół to z kasetą, tak aby zamiana była mało problematyczna. Pamiętaj że klocki też trzeba będzie zmieniać

 

W moim przypadku na karbonach jeździ się dużo lepiej i szybciej. Różnica jest zauważalna

Alu zostają na bardzo wysokie góry (lepsze hamowanie) i na jesień/zimę kiedy jest mokro i czasem sypną solą


  • pawelito lubi to

45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#20 klu88

klu88
  • Użytkownik
  • 133 postów

Napisano 11 październik 2017 - 15:35

Bez odpowiedniej wiedzy same dane treningowe niewiele ci dadzą. W takim wypadku więcej dadzą koła, bo dane bez wiedzy co oznaczają i jak na nie reagować są bezwartościowe. 





Dodaj odpowiedź