Skocz do zawartości


Zdjęcie

Canyon Endurace Cf Sl 2018 Na Di2 - Co Sądzicie?


15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2198 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 13 październik 2017 - 22:13

Potrzebuję Waszego głosu rozsądku czy czegoś nie przeoczyłem przy wyborze drugiej szosy. Ale uwaga - długi post.

 

Konkretnie chcę kupić Canyona Endurace CF SL - wyceniony na 15tys (w eur 14tys, grr):

https://www.canyon.c...sc-8-0-di2.html

 

Powód zmiany: próżność :)

 

Obecna szosa kupiona 2 lata temu "na próbę" jako używana, nadal niczego jej nie brakuje, full-carbon, ultegra 6600/6700, koła alu ~1550g. Geo nieco za długa (TT 565mm) i sportowa (HT 155mm), ale mostek 90mm +10 stopni uratowały sprawę. Frajdy mnóstwo, ponad 10kkm na sezon z czego większość na szosie, forma życia i nadal rośnie.

 

Geometria Canyon-a pasuje (rozmiar M), reach mniejszy o ~15mm, stack większy o 13mm. Rama przyzwoita, a jednocześnie jak zaliczę glebę to nie będę rozpaczał. Rower w srebrym malowaniu mi się podoba, mam trochę dość białego a czarnego smutasa nie chcę.

 

Di2 - Nie znam nikogo kto miał di2 i wrócił do mechaników, do tego brak linek i związanych z nimi przypadłości. Ultegra musi starczyć, jak patrzę na koszt eksploatacji DuraAce to wolę już za to pojechać na tydzień w Alpy.

 

Tarcze, jeszcze rok temu ich nie chciałem ale zmieniłem zdanie po deszczowym dniu w Dolomitach. Obręczówki nawet hamowały, za to syf na rowerze, syf na obręczach, grr. Do tego w planach koła karbonowe i naprawdę nie mam ochoty zastanawiać się czy zabrać je w góry, albo czy jechać jak pada.

 

Ultegra 8000 - wygląda lepiej IMHO niż 6800 (szczególnie klamki przy tarczach), przerzutka GS obsługuje kasetę 11-34 co przy korbie 52-36 będzie zbawienne w górach, na Mazowsze i polskie górki będzie 11-28.

 

Koła - DT Swiss E 1800 - szału nie ma (waga 1650g), dramatu też nie (nowoczesny profil). Mam za to nadzieję że sztywniejsze niż obecne (ważę 69kg). Potem poszukam czegoś lepszego.

 

Opony 28mm - najwyżej zmienię na 25mm co da się zrobić w przeciwieństwie do zmiany z 23mm na 25mm w obecnej ramie. 

 

Co jeszcze rozważałem:

 

Rose GF4 (dziwna geometria: 55cm za małe, 57cm za duże) 

https://www.rosebike...827/aid:2683037

 

Cannondale Synapse (drogo, koła od razu do wymiany)

http://www.cannondal...2a-5391e5b4e24d

 

Orbea Avant (nie jestem przekonany co do ramy)

https://www.orbea.co...t-m20-team-d-18

 

Giant Defy (brzydki)

https://www.giant-bi...nced-pro-0-2018

 

Canyon Endurace SLX (drogo - same koła na rynku 7tys)

https://www.canyon.c...sc-8-0-di2.html

 

Co sądzicie? Z góry dziękuję za opinie/sugestie/dyskusję.

 

Budżet ograniczony zdrowym rozsądkiem, trzeba dodać lepsze koła, pomiar mocy i walizkę bo nie będę latał z takim rowerem w pudle. Rower potrzebuję w połowie lutego - będzie test na Gran Canarii.

 



#2 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 postów

Napisano 13 październik 2017 - 22:21

Potrzebuję Waszego głosu rozsądku czy czegoś nie przeoczyłem przy wyborze drugiej szosy. Ale uwaga - długi post.

 

Konkretnie chcę kupić Canyona Endurace CF SL - wyceniony na 15tys (w eur 14tys, grr):

https://www.canyon.c...sc-8-0-di2.html

 

Powód zmiany: próżność :)

 

Obecna szosa kupiona 2 lata temu "na próbę" jako używana, nadal niczego jej nie brakuje, full-carbon, ultegra 6600/6700, koła alu ~1550g. Geo nieco za długa (TT 565mm) i sportowa (HT 155mm), ale mostek 90mm +10 stopni uratowały sprawę. Frajdy mnóstwo, ponad 10kkm na sezon z czego większość na szosie, forma życia i nadal rośnie.

 

Geometria Canyon-a pasuje (rozmiar M), reach mniejszy o ~15mm, stack większy o 13mm. Rama przyzwoita, a jednocześnie jak zaliczę glebę to nie będę rozpaczał. Rower w srebrym malowaniu mi się podoba, mam trochę dość białego a czarnego smutasa nie chcę.

 

Di2 - Nie znam nikogo kto miał di2 i wrócił do mechaników, do tego brak linek i związanych z nimi przypadłości. Ultegra musi starczyć, jak patrzę na koszt eksploatacji DuraAce to wolę już za to pojechać na tydzień w Alpy.

 

Tarcze, jeszcze rok temu ich nie chciałem ale zmieniłem zdanie po deszczowym dniu w Dolomitach. Obręczówki nawet hamowały, za to syf na rowerze, syf na obręczach, grr. Do tego w planach koła karbonowe i naprawdę nie mam ochoty zastanawiać się czy zabrać je w góry, albo czy jechać jak pada.

 

Ultegra 8000 - wygląda lepiej IMHO niż 6800 (szczególnie klamki przy tarczach), przerzutka GS obsługuje kasetę 11-34 co przy korbie 52-36 będzie zbawienne w górach, na Mazowsze i polskie górki będzie 11-28.

 

Koła - DT Swiss E 1800 - szału nie ma (waga 1650g), dramatu też nie (nowoczesny profil). Mam za to nadzieję że sztywniejsze niż obecne (ważę 69kg). Potem poszukam czegoś lepszego.

 

 

Rose GF4 (dziwna geometria: 55cm za małe, 57cm za duże) 

https://www.rosebike...827/aid:2683037

 

 

 

W rowerach ROSE wielkość ramy dobiera się na podstawie długości wewnętrznej strony nogi. Proszę podać dokładnie zmierzoną wartość, a podpowiem jaka rama byłaby odpowiednia. 

 



#3 Dr0zda

Dr0zda
  • Użytkownik
  • 269 postów

Napisano 14 październik 2017 - 07:13

Rosebikes: Nie sądzicie że to lekko niepoważne sugerować komuś z dziesìątkami tysięcy km. nogach i który objeździł pewnie z tuzin rowerów dobór wielkości li tylko na podstawie długości nogi ?

Majce czy Kwiatkowskiemu też byście złożyli podobną propozycję  ( wiem że przejaskrawiam) ?



#4 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2198 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 14 październik 2017 - 07:58

Dziękuję za głos w dyskusji ale nie o dobór geometrii i rozmiaru pytałem :). Wybór geo endurance wynika z moich nietypowych proporcji, mimo że zacięcie do jazdy mam raczej sportowe. Przyjmijmy że geo tego Canyona jest wzorcowa, rozmiar M, mostek 110mm -6 stopni, reach kierownicy 70mm, podkładki ~25mm.

Czekam na kolejne uwagi.

#5 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 14 październik 2017 - 15:06

Takiego jeszcze widziałem - https://www.focus-bi...ltegra-di2.html. Trochę droższy (wstępnie 4000E) od Canyona, ale zdaje się mieć lepszą ramę, porównywalną bardziej do SLXa. Waga rama to oficjalnie tylko 904g. I ten świetny pomarańczowy kolor. Geo delikatnie bardziej komfortowa od Canyona.



#6 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 14 październik 2017 - 17:23

Sam się czaję na jakiś rower Endurance na tarczach. Pod uwagę biorę również Canyona, ale wyłącznie w wersji SLX - ze względu na bardzo lekką ramę.
Natomiast SL szału nie robi - ram o zbliżonej wadze jest pełno na rynku. Do tego cena również jest wysoka - jak
za rower z "normalną" dystrybucją (gdzie w wielu przypadkach można otrzymać spory rabat).
Myslę, że wagę tego roweru można włożyć między bajki: niedawno ważyliśmy Canyona SL model 2017 i zamiast deklarowanych 7,7 kg ważył prawie 8,4 kg.
To jest ciekawa oferta:
http://allegro.pl/fo...6993305938.html
Paralane model 2018 na elektrycznej Ultegrze wyjdzie podobnie jak ten Canyon.
Generalnie Canyon mocno zaczął się cenić i slogany firmy o korzyści ze "sprzedaży bezpośredniej" brzmią nieco śmiesznie. Chyba, że chodzi o korzyści nie dla klienta , a dla firmy.
W takim kontekście powyższe hasło ma jak najbardziej sens.

#7 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2198 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 14 październik 2017 - 23:33

@sirkozi - dziękuje za przypomnienie o focusie, pomarańczowy faktycznie klasa, muszę na spokojnie poszukać/obdzwonić sprzedawców.

@dari - waga nie ma dla mnie aż takiego znaczenia, jak dołożę 2 bidony to i tak swoje rower ważyć będzie. Ale kłamstwo w opisie oczywiście jest dobrym argumentem żeby odesłać rower, choćby tak dla zasady.

Macie jakieś doświadczenia z gwarancją w Focusie? Z Canyonem mam info z pierwszej ręki ze potrafią wymienić ramę nawet jak wina producenta jest co najmniej dyskusyjna.

#8 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 postów

Napisano 15 październik 2017 - 00:44

Rosebikes: Nie sądzicie że to lekko niepoważne sugerować komuś z dziesìątkami tysięcy km. nogach i który objeździł pewnie z tuzin rowerów dobór wielkości li tylko na podstawie długości nogi ?

Majce czy Kwiatkowskiemu też byście złożyli podobną propozycję  ( wiem że przejaskrawiam) ?

 

 To kluczowy parametr, ale bierzemy pod uwagę także wzrost, długość ramion itd. Długość tułowia, zasięg rąk można skorygować ilością podkładek i długością mostka. Sprzedaliśmy dziesiątki tysięcy rowerów wysyłkowo i projektując je bierzemy pod uwagę nasze doświadczenia, a zbieramy je kilka dekad. Przy odpowiednim zmierzeniu tej wielkości ryzyko pomyłki przy doborze ramy jest najmniejsze.  

Czasem warto zaufać sprzedawcy.  



#9 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 15 październik 2017 - 14:05

Rower został odesłany.
Jeśli waga nie jest priorytetem, a jesteś przekonany do geometrii - a to chyba najważniejszy element- to
Canyon będzie dobrym wyborem.
Potencjalny mały minus może być taki, że stosują mostek 1 1/4" i w przypadku chęci czy koniecznośći wymiany,
jest słaba dostępność w tym wymiarze.
W sezonie 2017, co jakiś Canyon robił krótkie kilkudniowe przeceny - dlatego na bieżąco warto śledzić ich stronę.
Nie podobała mi się regulacja siodełka w poziomie (to wina konstrukcji sztycy) -żeby to zrobić, trzeba za każdym razem wyjąć sztycę,
a śruba mocująca sztycę w rowerze nie jest szczegónie łatwo dostępna.
W Orbei fajne jest to, że na etapie zamawiania można dokonać zmiany niektórych elementów
np. sztyca, mostek, kaseta, kierownica, koła itp. (inna sprawa czy jest to opłacalne),
W Canyonie i innych markach tego nie ma.
Chociaż muszę przyznać, że kiedy ogladałem Orbeę, Canyon - w porównaniu z nią - sprawiał
wrażenie nieco bardziej "szlachetne" i "spójne".
  • Marcin321 lubi to

#10 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 postów

Napisano 15 październik 2017 - 21:12

Macie jakieś doświadczenia z gwarancją w Focusie? Z Canyonem mam info z pierwszej ręki ze potrafią wymienić ramę nawet jak wina producenta jest co najmniej dyskusyjna.

Mam doświadczenie z seryjnie pękającymi ramami Focusa (u mnie x1, u znajomych już 6-7) i innymi wadami fabrycznymi wykluczającymi użytkowanie (u mnie x2).



#11 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 16 październik 2017 - 06:02

Cenna informacja.
Czy mozna prosić o wiecej szczegółów np.co to za modele rowerów, jakie "wady fabryczne" uniemożliwiały użytkowanie i jak producent podszedł do tematu reklamacji?

 

Teraz sobie przypomniałem, że w aluminiowym góralu Focus Black Forest po 10 tys. km pękła mi rama

(już po gwarancji). 



#12 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2198 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 17 październik 2017 - 18:49

Canyon zamówiony, planowany termin dostawy - styczeń 2018. Jeżeli cała operacja zakończy się szczęśliwie, a rower spełni moje oczekiwania to na wiosnę będę mógł się zabrać za szukanie pomiaru mocy i lepszych kół.



#13 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 17 październik 2017 - 21:03

(Być moze o tym wiesz).
Jesli w ciagu 30 dni od zakupu nastapiłaby obnizka ceny, mozesz wystapic o zwrot różnicy.

#14 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2198 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 18 październik 2017 - 06:34

To zupełnie naturalne, skoro mam 30 dni na odesłanie roweru to gdyby w tym czasie cena uległa obniżeniu to Canyon dostawałaby więcej zwrotów i nowych zamówień. Korzystniej dla firmy wyrównać różnicę i nie robić zamieszania. A jak to zrobią zniżką na kolejny zakup to jeszcze na rym dobrze wyjdą.

#15 nonamed

nonamed
  • Użytkownik
  • 224 postów

Napisano 05 luty 2018 - 12:37

Z ciekawości - rower doszedł?



#16 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2198 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 05 luty 2018 - 14:16

Zmieniłem plany, w 2018 będę jeździł jednak na Orbea Avant.



Dodaj odpowiedź