Skocz do zawartości


Zdjęcie

Klasyczny Trenażer A Ustawienie W Zwift


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 101 postów

Napisano 28 październik 2017 - 19:12

Witajcie,

 

korzystam z trenażera Tacx Booster - czyli klasyk bez żadnej elektroniki. Ten trenażer jest w stanie wygenerować niezły opór, bo 1040 w.

 

Postanowiłem pobawić się Zwiftem i zgodnie z ich zaleceniami, ten trenażer powinien być ustawiony na oporze 2/10. 

 

Dziś wziąłem udział w treningu grupowym, podczas którego do wykonania były interwały dochodzące do 525 lub choćby 425. Zauważyłem, że nie jestem w stanie wygenerować takiej mocy na ustawieniu nr 2. Brakuje mi biegów. Przy przełożeniu 50 x 11, czyli max czym dysponuje mój napęd osiągnięcie 400 w wymaga kręcenia z kadencją 130. W efekcie nie bylem w stanie wykonać interwałów. Nie ulega wątpliwości, że nie dałbym rady nawet gdybym miał większy blat, np. 54.

 

Do rzeczy - orientujecie się, czy Zwift umożliwia zmianę ustawienia oporu na trenażerze choćby tylko pod takie treningi lub wyścigi? Muszę przyznać, że jestem poważnie rozczarowany. 



#2 Prozor

Prozor
  • Użytkownik
  • 4948 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 28 październik 2017 - 20:25

Problem sygnalizowany już w 2015 i jak widać nic w kierunku rozwiązania problemu nie zrobiono - nadal używają krzywej mocy dla ustawienia nr 2.

Pisz do pomocy technicznej z prośbą o zmianę krzywej mocy, może posłuchają.

Jeśli nie, to pozostaje albo zaopatrzyć się w miernik mocy (najlepsze rozwiązanie), albo zmienić trenażer na taki, który mierzy lub choćby szacuje moc.


Focus Izalco ::::Powered by SRAM REDTM      24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png    GarminConnect.png

                                                                                     Grupa Forum na Garmin Connect


#3 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 101 postów

Napisano 28 październik 2017 - 20:33

Tak sądziłem, że nie jestem jedynym, który dostrzegł ten problem. Skoro od tak dawna nic z tym nie zrobili, to nie spodziewam się, że moje zgłoszenie zmotywuje ich do działania, ale napisałem do supportu. Szkoda, że to zapytanie z 2015 roku pozostało bez odpowiedzi. 

 

Mam nadzieję, że w TrainerRoad sprawa będzie wyglądała lepiej. 



#4 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 331 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 29 październik 2017 - 10:06

A co za problem ustawić wyższy poziom obciążenia i jeździć w „słabszej” grupie?

#5 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 331 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 29 październik 2017 - 10:07

Albo znaleźć w zwift trenażer o podobnej charakterystyce ale pozwalający jeździć na niższych prędkościach.

#6 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1181 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 29 październik 2017 - 10:11

Zobacz też https://play.google....hmoo.powerpeaks
Dzisiaj dodam obsługe boostera.

Więcej w wątku http://szosa.org/top...owa-powerpeaks/


logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png

#7 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 101 postów

Napisano 29 październik 2017 - 10:12

Zwift szybko i obszernie ustosunkował się do mojego problemu. Dla zainteresowanych:

 

Hi Jacek,

Thanks for reaching out!

This is actually a fairly complex issue, as what you're seeing is a physical limitation of your trainer and how we have it set up in Zwift.

Each mag trainer's recommended resistance setting has a maximum wattage limit: some settings are more accurate at lower speeds, while others allow you to hit higher speeds. Given the setting that we're using for Zwift, the maximum output you're seeing is about right for the recommended power curve.

The reason we chose our resistance setting number is because it's the most accurate for representing real watts in a virtual ride. The physical limitation of the magnetic resistance unit is creating the upper cap, not Zwift. If you chose a different resistance setting (say, a higher one), it may be more realistic for a sprint, but at every other speed, it will read too high.

We may eventually calculate a different virtual power curve for each resistance level, but mag trainers in general can greatly vary in their accuracy due to the placement of the resistance adjustment cable. Moving the cable can move the magnet within the trainer itself, sometimes changing the wattage output by 100 watts or more. Placing it on your handlebars, versus leaving it on the ground, versus coiling it up and putting it out of the way can all change the way the wattage is reported (to akurat dla mnie trochę absurdalne, owszem poruszanie kabla może zmienić obciążenie, ale niezależnie gdzie leży przekładnia, mogę ją ustawić na dane obciążenie). This inherent inaccuracy, in addition to the work hours it would take for us to calculate the different curves, makes it a complicated task for us.

While generally not a big deal when doing regular interval training, it starts to create a lot of problems in Zwift where we are simulating a real, outdoor ride and you can't change the dial to match your speed.

I like to compare this situation to outgrowing a trainer in Zwift. If you're consistently maxing out your wattage, it may be time to consider either getting a power meter, or looking at a smart trainer or fluid trainer.

I hope this explanation helps! Is there anything else I can help you with?

Ride on.
Jessica Sanders

 

Słowem - tak jest i inaczej nie będzie.



#8 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 101 postów

Napisano 29 październik 2017 - 10:24

Zobacz też https://play.google....hmoo.powerpeaks
Dzisiaj dodam obsługe boostera.

Więcej w wątku http://szosa.org/top...owa-powerpeaks/

 

Bardzo ciekawa rzecz, dzięki. Koniecznie sprawdzę. Szkoda tylko, że nie dysponuję jakimś tabletem.

 

Albo znaleźć w zwift trenażer o podobnej charakterystyce ale pozwalający jeździć na niższych prędkościach 

 

 

 

 

 

 

A co za problem ustawić wyższy poziom obciążenia i jeździć w „słabszej” grupie?

 

Na treningach Zwift (przynajmniej tych oficjalnych "Zwift Group Workout" nie ma słabszych i mocniejszych grup (chyba, że ja nie zauważyłem tej opcji) - na wyścigach owszem, mógłbym sobie jechać np. z grupą D albo C. Na treningach chciałbym robić takie interwały jak przewidzieli autorzy. Ale cóż, po prostu mam za słaby sprzęt, nie przeskoczę tego bez solidnej inwestycji. Także zwift będzie mi służył na regeneracyjne przejażdżki. Treningi planuję zacząć i tak dopiero jakoś w styczniu, a wtedy sięgnę po inny program.



#9 Prozor

Prozor
  • Użytkownik
  • 4948 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 29 październik 2017 - 16:01

Czyli support zwifta zaproponował to co i ja 😃. Użyj do treningów PP.

Wysłane z mojego P9_Energy_Lite przy użyciu Tapatalka


Focus Izalco ::::Powered by SRAM REDTM      24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png    GarminConnect.png

                                                                                     Grupa Forum na Garmin Connect


#10 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 101 postów

Napisano 29 październik 2017 - 16:02

Czyli support zwifta zaproponował to co i ja 😃. Użyj do treningów PP.

Wysłane z mojego P9_Energy_Lite przy użyciu Tapatalka

 

Tak jest. Będę bawił się PP alboTR. :)


  • Moody lubi to



Dodaj odpowiedź