Skocz do zawartości


Zdjęcie

Rower Do 8K Pln - Dylematy Kupującego :-)

Tarmac Emonda SL6 Focus Cayo

149 odpowiedzi w tym temacie

#21 grzeko

grzeko
  • Użytkownik
  • 66 postów
  • SkądGdynia

Napisano 03 listopad 2017 - 11:58

Jeżdżę na Emondzie SL... i gorąco polecam... JEDNAK pamiętaj, że TREK dożywotnią gwarancję daje na ramę JEDYNIE pierwszemu właścicielowi... (musi to być udokumentowane)...

Nowa SL6 wychodzi chyba troszkę więcej... nowa Nowa :)

Zwróć uwagę, że z modeli, które wymieniłeś to Focus i Trek są na Ultegrze... więc do realnego porównania cen bardziej zasadne byłoby wziąć pod uwagę wszystkie na Ultegrze albo wszystkie na 105...

...i tak... Trek Emonda SL5 (na 105)...  to już cena ok. 7400 pln... twój budżet :) waga 7820g przed drzwiami salonu...  :) a po zmianie kół np. na FR3 (+1400 pln) ... 7528g (u mnie)  :)

 

Ta Emonda SL6 z linka jest nowa, model z 2017 roku. Pewnie jest już nowszy 2018, ale jestem w stanie

"przeboleć" rocznik 2017.

 

Sprzedający to salon rowerowy, więc nie powinno być problemem z gwarancją na ramę.

 

Odnośnie Ultegry i 105. Uważacie że warto dopłacać do Ultegry ?


.....The loneliness of the long distance runner.


#22 Siecky

Siecky
  • Użytkownik
  • 240 postów

Napisano 03 listopad 2017 - 12:04

Ok... wyczytałam z linka, że nie wystawiają faktury...
Kupowałem swoją w tym roku i miałem okazję przetestować SL6 i SL5 i gdybym miał zawiązane oczy... to by się dało jechać ;) ... ale jeśli o kulturę pracy to nie czułem żadnej różnicy... pewnie trochę na wadze...
Na poprzednim rowerze jeździłem na Ultegrze 6700 i ta obecna 105 (5800) chodzi o niebo lepiej...

Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka



#23 przegibek

przegibek
  • Użytkownik
  • 260 postów

Napisano 03 listopad 2017 - 12:06

Mało kto o tym wspomina, ale Giant TCR Advanced ma stosunkowo małe prześwity pomiędzy oponą 25 mm, a widelcem. Z tyłu też szału nie ma...

 

 

Bo to dziwne co piszesz. Jeździłem na oponach 28mm (realna szerokość!) i nie było żadnego problemu.



#24 przegibek

przegibek
  • Użytkownik
  • 260 postów

Napisano 03 listopad 2017 - 12:09

Jakieś argumenty za poza najniższą cena ? :-)

 

Takie że to twój pierwszy rower i i tak nie odczujesz żadnej różnicy między nimi - jeśli tylko dopasujesz dobrze rozmiar, oczywiście. Chyba że ci na kasie nie zależy - to kup taki jaki ci się z wyglądu najbardziej podoba. Bo grzebanie się w szczegółach typu "105 czy Ultegra" oraz "200g mniej czy więcej" to typowe internetowe bleblanie :)))

 

edit: na twoim miejscu kupiłbym jakis fajny rower na 105 i alu. Kupisz karbon i zaraz się zacznie - strach o każdą rysę, pytania o transport na dachu samochodu, pytania o momenty dokręcania śrub,pasty do sztycy i milion pierdołek którymi ja nie lubię sobie zawracać głowy. ...

 

BTW - górną rurkę tylnego trójkąta karbonowej ramy potrafi uszkodzić nawet uchwyt błotnika SKS Raceblade. 200-300km z tym błotnikiem i pojawiają się zmarszczki na karbonie.



#25 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1429 postów

Napisano 03 listopad 2017 - 13:20

Chodziło mi o to że Aero jest zdaje się lepszy do jeżdżenia po płaskim, a geometria takiego np. Tarmaca, albo Addicta bardziej sprawdza się na podjazdach - takie info dostałem w kilku sklepach rowerowych które udało mi się odwiedzić.

Bez obrazy, ale nawet nie odczujesz tej różnicy. Różnicę taką poczują zawodowcy, ale na takim Pinarello F8/F10 jeżdżą i sprinterzy i po górach i daje radę wszędzie. Nie ma co generalizować. Sagan też nie zawsze jeździ po pagórkach na Tarmacu, a w poprzednich sezonach śmigał głównie na Venge. 

 

Wybierz taki, który:

- ma pasujący tobie osprzęt

- mieści się kasowo w wybranym przedziale

- najbardziej podoba się tobie - to najważniejsze - a nie innym

 

Słabo byłoby kupić Scotta, mimo że np. Rose dużo bardziej się podobał. Bo, tak jak pisałem, nie poczujesz różnicy i nie słuchaj pierdolonki o geo na podjazdy i po płaskim. Nie piszesz o górach, więc tym bardziej jest to sprawa drugorzędna. Ma się podobać tobie i pasować pod ustalone warunki. I tak liczy się noga, sprzęt sam nie jeździ. 

 

Ja bym wybrał Focusa, bo najbardziej podoba mi się z tej listy. Każdy ma swoje zdanie i gust, więc tego najbardziej się trzymaj. 



#26 Siecky

Siecky
  • Użytkownik
  • 240 postów

Napisano 03 listopad 2017 - 13:39

 

BTW - górną rurkę tylnego trójkąta karbonowej ramy potrafi uszkodzić nawet uchwyt błotnika SKS Raceblade. 200-300km z tym błotnikiem i pojawiają się zmarszczki na karbonie.

 

... a takie cuda na ramie jakiej marki ?



#27 grzeko

grzeko
  • Użytkownik
  • 66 postów
  • SkądGdynia

Napisano 03 listopad 2017 - 13:51

Bez obrazy, ale nawet nie odczujesz tej różnicy. Różnicę taką poczują zawodowcy, ale na takim Pinarello F8/F10 jeżdżą i sprinterzy i po górach i daje radę wszędzie. Nie ma co generalizować. Sagan też nie zawsze jeździ po pagórkach na Tarmacu, a w poprzednich sezonach śmigał głównie na Venge. 

 

Wybierz taki, który:

- ma pasujący tobie osprzęt

- mieści się kasowo w wybranym przedziale

- najbardziej podoba się tobie - to najważniejsze - a nie innym

 

Słabo byłoby kupić Scotta, mimo że np. Rose dużo bardziej się podobał. Bo, tak jak pisałem, nie poczujesz różnicy i nie słuchaj pierdolonki o geo na podjazdy i po płaskim. Nie piszesz o górach, więc tym bardziej jest to sprawa drugorzędna. Ma się podobać tobie i pasować pod ustalone warunki. I tak liczy się noga, sprzęt sam nie jeździ. 

 

Ja bym wybrał Focusa, bo najbardziej podoba mi się z tej listy. Każdy ma swoje zdanie i gust, więc tego najbardziej się trzymaj. 

 

Dzięki za zdroworozsądkowe podejście do tematu. MI też podoba się ten Focus, tylko że jest najdroższy ze stawki. Warto dorzucić do elektryki ?

 

I jeszcze odnośnie geometrii. Czy odczuję różnicę między geo racingową (np. Tarmac) a endurance ?

 


.....The loneliness of the long distance runner.


#28 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3193 postów

Napisano 03 listopad 2017 - 14:22

Zdecydowanie różnica w geometrii jest odczuwalna: endurace ma wyższą główkę ramy, mniejszy reach, większy stack i inny stosunek

tych dwóch parametrów co znajduje odzwierciedlenie w pozycji. 



#29 newjunior

newjunior
  • Użytkownik
  • 159 postów

Napisano 03 listopad 2017 - 15:12

Sam posiadam 2 szosy endurance meride ride 300 i focus cayo 105M(ta sama rama co w focusie nad którym się zastanawiasz) i dla mnie focus jest wygodniejszy niż merida, chociaż focus ma geometrie bardziej sportową :), jeśli będziesz więcej jeździł po płaskim, szukał bym na twoim miejscu szosy aero


  • 1415chris lubi to

#30 chudeusz09

chudeusz09
  • Użytkownik
  • 263 postów

Napisano 03 listopad 2017 - 15:22

Taka tam maleńka wyprzedaż. Może się przyda
http://www.wiggle.co...-dura-ace-2017/

#31 grzeko

grzeko
  • Użytkownik
  • 66 postów
  • SkądGdynia

Napisano 03 listopad 2017 - 15:59

Zdecydowanie różnica w geometrii jest odczuwalna: endurace ma wyższą główkę ramy, mniejszy reach, większy stack i inny stosunek

tych dwóch parametrów co znajduje odzwierciedlenie w pozycji. 

 

A na co to się przekłada w odczuciach z jazdy ?


.....The loneliness of the long distance runner.


#32 danek

danek
  • Użytkownik
  • 608 postów
  • SkądKoszalin

Napisano 03 listopad 2017 - 16:48

 



 
To znaczy miałeś ten model i ważył tyle ile podaje producent?

ten model nie, ale wiem jak podaje dane producent i u mnie się zgadzało...więc po co miałby oszukiwać...nawet jeśli będzie to te max+5% to i tak nie ma tragedii w tej cenie


ROSE XEON CRS 5000 Campagnolo Chorus :D http://szosa.org/top...00/#entry261183

 

 


#33 PiKa

PiKa
  • Użytkownik
  • 388 postów

Napisano 03 listopad 2017 - 17:02

W sieci pisali, że różnica jest większa. A po co mieliby kłamać? Może po to, żeby sprzedać więcej rowerów ;)

#34 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 03 listopad 2017 - 17:38

Po wymianie ramy i kół na lżejsze pewnie tak...

 

Się uczepiłeś tego 7,5kg, a nie ma czego. Mój rower z pedałami i koszykami na bidon waży 8,1kg, odejmując to mamy 7,8kg. Rama przeciętny karbon, pewnie zbliżona do tego co w Rose. Koła mam trochę lżejsze. Z kolei osprzęt mam dwie klasy niższy i na tej podstawie jestem przekonany, że ten rower nie będzie ważył więcej, niż 7,5kg.
 



#35 grzeko

grzeko
  • Użytkownik
  • 66 postów
  • SkądGdynia

Napisano 03 listopad 2017 - 17:44

Się uczepiłeś tego 7,5kg, a nie ma czego. Mój rower z pedałami i koszykami na bidon waży 8,1kg, odejmując to mamy 7,8kg. Rama przeciętny karbon, pewnie zbliżona do tego co w Rose. Koła mam trochę lżejsze. Z kolei osprzęt mam dwie klasy niższy i na tej podstawie jestem przekonany, że ten rower nie będzie ważył więcej, niż 7,5kg.
 

 

A tak przy okazji wagi.

Czy jestem w stanie odczuć podczas jazdy to że rower ma 7,5 kg a nie 8,5 kg ?


.....The loneliness of the long distance runner.


#36 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 03 listopad 2017 - 17:52

Tak. 1kg to już jest odczuwalna różnica.



#37 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3193 postów

Napisano 03 listopad 2017 - 18:48

jestem przekonany, że ten rower nie będzie ważył więcej, niż 7,5kg.


"Przekonania" są tu tu bez znaczenia. Nie ma szans, żeby rower ważył tyle, ile deklaruje
"producent".

#38 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 03 listopad 2017 - 19:25

A Canyonowi wierzysz? https://www.canyon.c...ace-cf-8-0.html

 

Deklarowana waga roweru 7,5kg, waga ramy też koło 1kg, koła bardziej klockowate od Rose.



#39 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 postów

Napisano 03 listopad 2017 - 19:34

Tak. 1kg to już jest odczuwalna różnica.


A 200-300 gram na samych kolach to dopiero (masa wirujaca)

#40 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1429 postów

Napisano 03 listopad 2017 - 19:59

Dzięki za zdroworozsądkowe podejście do tematu. MI też podoba się ten Focus, tylko że jest najdroższy ze stawki. Warto dorzucić do elektryki ?

 

I jeszcze odnośnie geometrii. Czy odczuję różnicę między geo racingową (np. Tarmac) a endurance ?

Niektórym (co nawet zostało napisane w tym temacie) geo sportowa pasuje bardziej, niż endurance. Kwestia indywidualna, ale warta zastanowienia. Ważniejsza, niż wybór pomiędzy rowerem aero a takim o lżejszej konstrukcji. 

 

Nie mogę wypowiedzieć się o sensie dorzucania do elektryki, bo sam jeździłem dwa razy po godzinie na takim sprzęcie. Pomyśl o Canyonie, w tej cenie spokojnie coś nowego wybierzesz, a rowery konkretne. Oczywiście zależy, czy podchodzą wyglądem, ja je uwielbiam. 

 

Bardziej od elektryki szukałbym opcji z tarczówkami. W to w moim odczuciu lepiej zainwestować kasę. Przykładowo, jak już Focus się podobał:

http://allegro.pl/fo...6989677354.html

 

Dodatkowo pomyśl, czy pod te oczekiwania warto rozbijać wszystko na czynniki pierwsze (typu pół kilo w jedną lub drugą stronę lub kwestia 105/ultegra), skoro ma to być rower drugiego wyboru po mtb. Ma sprawiać przyjemność z jazdy i się podobać. 





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Tarmac, Emonda SL6, Focus Cayo