Jump to content


Photo

Rower Do 8K Pln - Dylematy Kupującego :-)

Tarmac Emonda SL6 Focus Cayo

149 replies to this topic

#41 danek

danek
  • Użytkownik
  • 608 posts
  • SkądKoszalin

Posted 03 November 2017 - 20:17

W sieci pisali, że różnica jest większa. A po co mieliby kłamać? Może po to, żeby sprzedać więcej rowerów ;)

 

szkoda, ze nie masz innych argumentów niż " a w sieci pisali" :D bo ja ci chociaz napisalem ze u mnie waga sie zgadzała :D

wiem jaki cel może mieć kłamstwo w tej kwestii, nie musisz mnie uświadamiać :D


ROSE XEON CRS 5000 Campagnolo Chorus :D http://szosa.org/top...00/#entry261183

 

 


#42 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,185 posts

Posted 03 November 2017 - 20:51

A Canyonowi wierzysz? https://www.canyon.c...ace-cf-8-0.html

Deklarowana waga roweru 7,5kg, waga ramy też koło 1kg, koła bardziej klockowate od Rose.

Męczysz.
Problem jest taki, że bazujesz na "przekonaniach" i "wierze" zamiast na faktach. A fakty sa takie, że ważylismy Canyona (jak poszukasz to znajdziesz w innym wątku) na legalizowanej wadze i rzeczywiata masa wynosiła ponad 8,3 kg zamiast deklarowanej 7,7 kg.

#43 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,185 posts

Posted 03 November 2017 - 20:52

Dubel.

#44 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,185 posts

Posted 03 November 2017 - 20:53

Przepraszam, cos poszło nie tak.

#45 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 03 November 2017 - 21:59

Sam posiadam 2 szosy endurance meride ride 300 i focus cayo 105M(ta sama rama co w focusie nad którym się zastanawiasz) i dla mnie focus jest wygodniejszy niż merida, chociaż focus ma geometrie bardziej sportową :), jeśli będziesz więcej jeździł po płaskim, szukał bym na twoim miejscu szosy aero

Czy aeroczy nie to juz to co komu sie podoba.
Ale zawsze powtarzam, ze te nagabywanie na endurance wygode, to trzeba tak z dystansem traktowac.
Poki nie zaczniesz jezdzic, nie bedziesz wiedzial co ci pasuje, a co nie.
Waga tez sie zbytnio nie przejmuj, no chyba ze masz wagowa sraczke (wiem o czym mowie).
Jezdzilem na dwoch rowerach ponizej 6kg, obecny (nie wazylem) ale znacznie ciezszy, a jezdzi mi sie na nim najlepiej.
Waga to nie wszystko, no chyba ze wspomniana sraczka lub wyscigi pod gore.
Mozesz spedzic kolejne dni na pytaniu i czytaniu ale niczego to nie zmieni.
Ewentualnie, majac szanse na dluzsze potestowanie roznych rowerow moglbys miec jakis odnosnik. A tak przez internet, to ciezko.
Powodzenia w decyzji.

#46 Siecky

Siecky
  • Użytkownik
  • 240 posts

Posted 03 November 2017 - 22:00

... jak to wszystko teraz czytam to... najważniejsze w rowerze jest... żeby się podobał... :)

Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka



#47 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2,297 posts
  • SkądGdańsk

Posted 03 November 2017 - 22:14

Męczysz.
Problem jest taki, że bazujesz na "przekonaniach" i "wierze" zamiast na faktach. A fakty sa takie, że ważylismy Canyona (jak poszukasz to znajdziesz w innym wątku) na legalizowanej wadze i rzeczywiata masa wynosiła ponad 8,3 kg zamiast deklarowanej 7,7 kg.

 

Napisałem ci jakie są fakty. Mój rower waży 8,1kg z pedałami i koszykami. Jest zbudowany na zwykłej karbonowej ramie, pewnie porównywalnej do tej Rose lub cięższej, ma osprzęt klasy Tiagry 4600 z minimalnie lepszą korbą, aluminiowe rurki, ciężkie siodełko i ze 100g lżejsze koła. Rose ma pełną Ultegrę 6800 i karbonową sztycę. Jeśli na samej korbie różnica jest ze 300g, to moim zdaniem ten rower spokojnie może ważyć 7,5kg lub mniej.

 

A Trekowi wierzysz? Emonda na Ultegrze 7,37kg - https://www.trekbike...?colorCode=grey



#48 danek

danek
  • Użytkownik
  • 608 posts
  • SkądKoszalin

Posted 03 November 2017 - 22:15

... jak to wszystko teraz czytam to... najważniejsze w rowerze jest... żeby się podobał... :)

Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka

dokładnie


ROSE XEON CRS 5000 Campagnolo Chorus :D http://szosa.org/top...00/#entry261183

 

 


#49 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 03 November 2017 - 22:16

Tak. 1kg to już jest odczuwalna różnica.

 

Hmmm, tak się zastanawiam, czy czuję różnicę, jak w czasie jazdy opróżnię dwa bidony (1,5 kg !!!). 

 

Radość z jazdy się czuje, jak się ma formę, a nie rower lżejszy o 0,5 kg.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#50 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,185 posts

Posted 04 November 2017 - 16:02

W przypadku tego roweru, dla rozmiaru 57 Rose deklaruje masę 8,7 kg:
https://www.rosebike...-now/aid:891931
W rzeczywistości, rower dwa rozmiary mniejszy (53), który powinien ważyć mniej, ma masę 9,3 kg:
http://www.bikeradar...0-review-51565/

Po co robić sobie jaja z klientów i podawać tolerancję masy +/- 5 % ?
Prawidłowo powinno być: waga roweru 8,7 kg + co najmniej 5% hehe.

#51 Siecky

Siecky
  • Użytkownik
  • 240 posts

Posted 04 November 2017 - 16:04

Nooo.... jeśli ich nie opróżniam przez 2h tylko w jednym momencie bym wyrzucił dwa pełne bidony... na podjeździe 10 %... to byłbym skłonny się spierać...

Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka



#52 grzeko

grzeko
  • Użytkownik
  • 66 posts
  • SkądGdynia

Posted 04 November 2017 - 17:21

 

 

Panowie,

 

Mam jeszcze pytanie o wielkość kółek zębatych na korbie. Niektóre rowerki mają 52/36 - na takiej jeździłem i odczucia jak najbardziej OK. Często jest 50/34, a czasami 53/39. 

 

Która korbę polecacie ?

 

I pytanie pomocnicze, czy jeśli kupię rower z korbą 50/34, to pasują tez do niej zebatki 52/36, gdybym chciał kiedyś wymienić ?


.....The loneliness of the long distance runner.


#53 Maitre

Maitre
  • Użytkownik
  • 483 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 04 November 2017 - 17:26

Dari, skąd masz informację, że waży 9,3kg, bo na filmiku ze strony bikeradar, którą podlinkowałeś gościu mówi, że waży ok. 9kg?

#54 Pywned

Pywned
  • Użytkownik
  • 117 posts

Posted 04 November 2017 - 17:39

Weight (kg) 9.2

Patrz na tabele



#55 Maitre

Maitre
  • Użytkownik
  • 483 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 04 November 2017 - 18:56

Faktycznie. Nie widziałem tej tabeli, bo na telefonie trzeba było ją dopiero rozwinąć. Dzięki. Taka różnica nie najlepiej świadczy o tej firmie. Nie mówię o samej wadze, ale o podawaniu nieprawdziwych danych, zdaje się świadomie.

#56 Jaca911

Jaca911
  • Użytkownik
  • 554 posts

Posted 04 November 2017 - 21:49

Znalazłem ten wątek i widzę, że dyskusja odbiegła daleko od pierwotnych typów. Ale ja wrócę do pierwszego posta i postawię na Tarmaca. Ładny, fajny, a do tego ładny. Poważnie już całkiem pisząc: mega wygodny, dobrze skręca, lekko się wspina, sztywny. Bez pedałów rozmiar 56 waży 8.2kg.

#57 grzeko

grzeko
  • Użytkownik
  • 66 posts
  • SkądGdynia

Posted 04 November 2017 - 22:09

Znalazłem ten wątek i widzę, że dyskusja odbiegła daleko od pierwotnych typów. Ale ja wrócę do pierwszego posta i postawię na Tarmaca. Ładny, fajny, a do tego ładny. Poważnie już całkiem pisząc: mega wygodny, dobrze skręca, lekko się wspina, sztywny. Bez pedałów rozmiar 56 waży 8.2kg.

 

Tarmac był moim pierwszym typem, a zwykle pierwsza myśl jest najlepsza :-)

 

Po drodze spodobał mi się jeszcze Rose:

 

https://www.rosebike...now/aid:2655819

 

https://www.rosebike...3100/aid:887142

 

ale nie jestem pewny co do rozmiaru ramy. Mierzyłem jeszcze raz nogę i wyszło mi 82-83 cm. 


.....The loneliness of the long distance runner.


#58 uraz

uraz
  • Użytkownik
  • 1,730 posts
  • SkądLublin

Posted 26 November 2017 - 09:17

Bardziej od elektryki szukałbym opcji z tarczówkami. W to w moim odczuciu lepiej zainwestować kasę.

 

Dokładnie, przy założonym budżecie kupowanie roweru z konwencjonalnymi hamulcami w 2018 roku to lekkie nieporozumienie. No chyba, że ktoś wie co robi i ma ku temu dobre powody (walka o każdy gram, nostalgia, posiadanie 5 kompletów kół które są niekompatybilne z tarczami). 

 

Mam jeszcze pytanie o wielkość kółek zębatych na korbie. Niektóre rowerki mają 52/36 - na takiej jeździłem i odczucia jak najbardziej OK. Często jest 50/34, a czasami 53/39. 

 

Jeśli w ogóle zadajesz takie pytania to na pewno najlepszy będzie compact 50/34 który można zamienić na 52/36 (co Ci nie będzie potrzebne nigdy lub przynajmniej w najbliższych latach). 

 

Tego typu kwestie łatwo rozstrzygnąć jednym pytaniem "Czy prawie zawsze jeżdżę ze średnia ponad 40km/h". Tak -> korba standard; Nie -> korba compact. 

 

Ewentualnie pytanie pomocnicze. "Czy składam retro rower z lat 80-tych?" Tak? -> Korba standard; Nie -> Patrz powyżej. 


Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll


#59 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 posts

Posted 26 November 2017 - 12:42

ten model nie, ale wiem jak podaje dane producent i u mnie się zgadzało...więc po co miałby oszukiwać...nawet jeśli będzie to te max+5% to i tak nie ma tragedii w tej cenie

 

Waga deklarowana: 

https://www.rosebike...gra/aid:2681186 

6,85 kg dla wersji Carbon UD matt. 

czyli z rower w innym malowaniu, z czerwonym lakierem rozmiar 57 cm może ważyć ok 6,90-6,95 (carbon UD matt ma mniej farby)

 

Realna waga po pomiarach w BIKEBOARD, z kołami około 200 gramów cięższymi (DT SWISS zamiast kół ROSE RS 1400) wyszła 7,17 http://rowerowawaga....n_img_6642.jpg 

 

Ty tyle w kwestii wagi ram karbonowych ROSE. Możemy otwarcie przyznać się, że waga najtańszego roweru szosowego, aluminiowego niestety odbiega od deklarowanej i będę o tym dyskutował z product managerami od szosówek podczas spotkania w centrali bo być może problem leży w wadze komponentów (waga z danych , a nie w realu).

 

Co do kupowania rowerów na tarczach - nie uważam by kupowanie roweru na konwencjonalnych hamulcach było anachronizmem przez najbliższe 3-4 lata. Wciąż wybór kół pod hamulce "zwykłe" jest większy. 

 

Rozmiar ramy naszego roweru pod dł nogi 82-83 dla roweru Gran Fondo (serie CGF, PRO CGF) to 55 cm. Gdyby ktoś się decydował niech pisze na priva, podpowiem jaką wielkość ramy dobrać. 



#60 PiKa

PiKa
  • Użytkownik
  • 388 posts

Posted 26 November 2017 - 13:49

Myślę, że hamulce nie-tarczowe nigdy nie znikną, bo zawsze będą lżejsze niż tarczowe, a do wielu zastosowań są zupełnie wystarczające.
  • paulsen likes this



Reply to this topic



  

Also tagged with one or more of these keywords: Tarmac, Emonda SL6, Focus Cayo