Skocz do zawartości


Zdjęcie

uszkodzona spinka HT2


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 doniu

doniu
  • Użytkownik
  • 49 postów
  • SkądWarszawa Wawer

Napisano 23 sierpień 2010 - 20:32

Witam, czy ten element(nr 4. na schemacie) występuje jako wymienialny? Może ktoś ma wolną taka plastikową podkładkę?

#2 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 23 sierpień 2010 - 20:59

Oczywiście. Jednak dostanie tego elementu graniczy z cudem. Od Sh-Polska trudno jest dostać ich katalogowe towary a co dopiero dostać takie elementy składowe. Teoretycznie podajesz nr katalogowy dystrybutorowi, który zamawia tę część u importera (R&P Pawlak) i po kilku miesiącach ląduje taka część u Ciebie (na oko w cenie ok 30 zł :mrgreen: ), ale to tylko teoria bo tak pięknei raczej się nie stanie...

Sam szukam osi pedału i słyszę tylko "My w polsce tego nie sprowadzimy!"

Jednak o ile pedał bez osi się nie będzie kręcił.. o tyle korba bez tej blaszki będzie się kręciła bardzo sprawnie. Niektórzy twierdzą ze i nawet bez trzasków. ;-)

Montuj bez obaw, skręć mocno śruby i kontroluj co jakieś 500 km czy nic się luzuje i bez obaw jeździj nie martwiąc się tą głupią przekładką. 8-)

#3 doniu

doniu
  • Użytkownik
  • 49 postów
  • SkądWarszawa Wawer

Napisano 23 sierpień 2010 - 22:28

Chyba faktycznie oleje tą przekładkę i kupie mocniejszą śrubę kontrującą zamiast plastikowej. Dzięki ;)

#4 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 23 sierpień 2010 - 22:48

Chyba faktycznie oleje tą przekładkę i kupie mocniejszą śrubę kontrującą zamiast plastikowej.


Ale po co? Dokręcasz tę plastikową do momentu wykasowania luzu a potem tylko wkręcasz śruby mocujące lewe ramię na osi korby. To właśnie te 2 śruby trzymają wszystko w kupie jak jedziesz i to one muszą być kontrolowane. Ta plastikowa śruba wkręcana w ośkę, co jak co ale nie utrzyma lewego ramienia, za to służy do kasowania luzu. Można ją mocniej dokręcić (~2 nm, bo i tyle momentu można wykrzesać z plastikowego kluczyka ;-) o ile oczywiście korba będzie miała płynny obrót)

Te plastikowe "coś" nr 4 służy za zabezpieczenie na wypadek odkręcenia śrub mocujących ramię i ma utrzymać lewe ramię na osi. Teoretycznie.

#5 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 24 sierpień 2010 - 10:08

Element nr 4 jest zbędny, mało tego, czasem wręcz trzeba się go pozbyć.

Jeśli tak bardzo się obawiasz odkręcenia korby to daj kleju na gwinty śrub trzymających korbę do osi.
Mocniejsze dokręcenie śruby wkręcanej w oś korby skończy się jedynie zbyt mocnym ściśnięciem łożysk, a co za tym idzie ich przedwczesnym zużyciem.

#6 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 24 sierpień 2010 - 11:20

Jeśli tak bardzo się obawiasz odkręcenia korby to daj kleju na gwinty śrub trzymających korbę do osi.


Warto dodać jeszcze odpowiedniego kleju :-P

#7 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 24 sierpień 2010 - 11:39

Wydaje się to być oczywiste. Super glue chyba nikt nie będzie stosować.

#8 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 24 sierpień 2010 - 11:56

Niekoniecznie. Zauważ że kleje do gwintów są różne, począwszy od Loctite 222 którego moment zerwania wynosi 6 nm a skończywszy na Loctite 638, którym to czasem mocuje się wały kardana, a do którego zerwania należy mocno podgrzać połączenie.

#9 doniu

doniu
  • Użytkownik
  • 49 postów
  • SkądWarszawa Wawer

Napisano 24 sierpień 2010 - 12:29

Próbowałem skleić to plastikowe coś nr. 4 właśnie super gule ale bezskutecznie :P
Chyba lepiej zastosować klej o mocy 6nm żeby się tylko nie luzowało, bo jak w przyszłości będę rozbierał do czyszczenia to nie odkręcę.

#10 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 24 sierpień 2010 - 13:31

Widzisz doniu te śruby które Shimano seryjnie dodaje do korb na HTII są bardzo słabe o czym sam się kiedyś przekonałem bo zjechałem totalnie gniazda na klucz w nich. Od razu poszły do wymiany na jakieś ludzkie stalowe śruby i po problemie.

Mi się nigdy to nie odkręciło, zawsze skręcam na smar łożyskowy i po prostu nie myślę o tym.

Mozesz dać klej, ale jak sam zauważyłeś - odpowiedni.



Dodaj odpowiedź