uszkodzona spinka HT2
Started By
doniu
, 23 sie 2010 20:32
9 odpowiedzi w tym temacie
#2
Napisano 23 sierpień 2010 - 20:59
Oczywiście. Jednak dostanie tego elementu graniczy z cudem. Od Sh-Polska trudno jest dostać ich katalogowe towary a co dopiero dostać takie elementy składowe. Teoretycznie podajesz nr katalogowy dystrybutorowi, który zamawia tę część u importera (R&P Pawlak) i po kilku miesiącach ląduje taka część u Ciebie (na oko w cenie ok 30 zł :mrgreen: ), ale to tylko teoria bo tak pięknei raczej się nie stanie...
Sam szukam osi pedału i słyszę tylko "My w polsce tego nie sprowadzimy!"
Jednak o ile pedał bez osi się nie będzie kręcił.. o tyle korba bez tej blaszki będzie się kręciła bardzo sprawnie. Niektórzy twierdzą ze i nawet bez trzasków. ;-)
Montuj bez obaw, skręć mocno śruby i kontroluj co jakieś 500 km czy nic się luzuje i bez obaw jeździj nie martwiąc się tą głupią przekładką. 8-)
Sam szukam osi pedału i słyszę tylko "My w polsce tego nie sprowadzimy!"
Jednak o ile pedał bez osi się nie będzie kręcił.. o tyle korba bez tej blaszki będzie się kręciła bardzo sprawnie. Niektórzy twierdzą ze i nawet bez trzasków. ;-)
Montuj bez obaw, skręć mocno śruby i kontroluj co jakieś 500 km czy nic się luzuje i bez obaw jeździj nie martwiąc się tą głupią przekładką. 8-)
#4
Napisano 23 sierpień 2010 - 22:48
Chyba faktycznie oleje tą przekładkę i kupie mocniejszą śrubę kontrującą zamiast plastikowej.
Ale po co? Dokręcasz tę plastikową do momentu wykasowania luzu a potem tylko wkręcasz śruby mocujące lewe ramię na osi korby. To właśnie te 2 śruby trzymają wszystko w kupie jak jedziesz i to one muszą być kontrolowane. Ta plastikowa śruba wkręcana w ośkę, co jak co ale nie utrzyma lewego ramienia, za to służy do kasowania luzu. Można ją mocniej dokręcić (~2 nm, bo i tyle momentu można wykrzesać z plastikowego kluczyka ;-) o ile oczywiście korba będzie miała płynny obrót)
Te plastikowe "coś" nr 4 służy za zabezpieczenie na wypadek odkręcenia śrub mocujących ramię i ma utrzymać lewe ramię na osi. Teoretycznie.
#5
Napisano 24 sierpień 2010 - 10:08
Element nr 4 jest zbędny, mało tego, czasem wręcz trzeba się go pozbyć.
Jeśli tak bardzo się obawiasz odkręcenia korby to daj kleju na gwinty śrub trzymających korbę do osi.
Mocniejsze dokręcenie śruby wkręcanej w oś korby skończy się jedynie zbyt mocnym ściśnięciem łożysk, a co za tym idzie ich przedwczesnym zużyciem.
Jeśli tak bardzo się obawiasz odkręcenia korby to daj kleju na gwinty śrub trzymających korbę do osi.
Mocniejsze dokręcenie śruby wkręcanej w oś korby skończy się jedynie zbyt mocnym ściśnięciem łożysk, a co za tym idzie ich przedwczesnym zużyciem.
#7
Napisano 24 sierpień 2010 - 11:39
Wydaje się to być oczywiste. Super glue chyba nikt nie będzie stosować.
#10
Napisano 24 sierpień 2010 - 13:31
Widzisz doniu te śruby które Shimano seryjnie dodaje do korb na HTII są bardzo słabe o czym sam się kiedyś przekonałem bo zjechałem totalnie gniazda na klucz w nich. Od razu poszły do wymiany na jakieś ludzkie stalowe śruby i po problemie.
Mi się nigdy to nie odkręciło, zawsze skręcam na smar łożyskowy i po prostu nie myślę o tym.
Mozesz dać klej, ale jak sam zauważyłeś - odpowiedni.
Mi się nigdy to nie odkręciło, zawsze skręcam na smar łożyskowy i po prostu nie myślę o tym.
Mozesz dać klej, ale jak sam zauważyłeś - odpowiedni.


