Skocz do zawartości


Zdjęcie

Trenażer Elite Direto


179 odpowiedzi w tym temacie

#161 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 3899 postów
  • SkądSurrey

Napisano 26 grudzień 2018 - 22:24

To jest dopiero kuriozum! Nie dosyc, ze w domu na trenazerze, to jeszcze bez pedalowania ;)

#162 vpablov

vpablov
  • Użytkownik
  • 103 postów

Napisano 08 styczeń 2019 - 14:44

Powiem wam, że to przechodzi moje pojęcie. Direto względem P2M NGeco zaniża moc średnio o około 4-3W. Spodziewałem się zdecydowanie większej różnicy a tutaj taki miłe zaskoczenie. Przy krótkich około 10s sprintach różnica była większa ale nie jakoś dramatycznie.

U mnie porównanie mocy z  trenażera i pomiaru Fsa power box  (P2max)  na końcu wartości identyczne.

Podczas jazdy Elite pokazywał różnice ok 1 W na minus.

Jazda w strefach Z2 / Z3 z 3 krótkimi skokami.



#163 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 595 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 13 styczeń 2019 - 08:59

A w moim Direto padło sterowanie obciążeniem, jak widać słabo wypada kontrola jakości w fabryce skoro taka akcja dzieje się po 2 tygodniach używania. Trenażer jedzie do Shimano Polska.

Tu można sobie posłuchać jak silnik krokowy próbuje zmienić bez skutku obciążenie.


#164 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 3899 postów
  • SkądSurrey

Napisano 13 styczeń 2019 - 19:47

Nie masz co narzekac. Moj znajomy wlasnie dostal trzeciego Kicker-a :)
Ale wspolczuje, bo wyobrazam sobie gdybym ja teraz musial przerwac program treningowy...

#165 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 595 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 13 styczeń 2019 - 20:52

O Wahoo też słyszałem nieciekawe historie. Zresztą cała trójka (Wahoo, Elite i Tacx) mają trochę za uszami z jakością kontroli.

 

Myślałem żeby coś pożyczyć na czas naprawy, ale skoro jest szansa że za tydzień trenażer do mnie wróci to ratuje się spiningiem. Tyle że:

 

* trening totalnie na czuja, tylko tętno i stoper

* potrzebuję więcej czasu żeby ruszyć się na siłownię

* jakiś idiota wymyślił skokową regulację wysokości siodła w tych rowerkach, tak co 1.5-2cm

* 4 litery mam wyjątkowo odporne a i tak cierpię przez te cudne siodła które tam są zamontowane, do tego jeszcze przód siodła jest wyżej niż tył, grr

 



#166 84kamil

84kamil
  • Użytkownik
  • 58 postów

Napisano 30 styczeń 2019 - 15:09

Cześć,

 

Od dwóch miesięcy posiadam Elite Direto. Przez ten czas pomiar mocy był na niemalże identycznym poziomie co ten wskazywany przez pomiar w pedałach BePro, różnica około 1-2%. Od dwóch dni zauważyłem że pomiar wskazywany przez Elite jest niższy około 15% w stosunku do pedałów. Upatruję zaniżone wartości w Elite niż błąd w pedałach, bo opierając się na mocy z Elite nie jestem w stanie utrzymać wcześniejszych watów. Jak patrzę na moc w pedałach i ją trzymam to jest ok, ale wtedy moc na Elite jest sporo niższa.
Co mogło być przyczyną że Elite zaczął pokazywać niższa moc. Dodam że kalibracja nic nie pomaga. Jak można to skorygować?

 

Pozdrawiam



#167 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 3899 postów
  • SkądSurrey

Napisano 30 styczeń 2019 - 16:22

Prawdopodabnie poluzowal sie pasek, dosc czesty przypadek.

Skontaktuj sie z  [email protected] powiedza ci co zrobic.

 



#168 84kamil

84kamil
  • Użytkownik
  • 58 postów

Napisano 30 styczeń 2019 - 16:29

Prawdopodabnie poluzowal sie pasek, dosc czesty przypadek.

Skontaktuj sie z  [email protected] powiedza ci co zrobic.

Dzięki, właśnie na youtube znalazłem instrukcję od Elite jak to zrobić. Wieczorem spróbuję.

Trochę słabo jak na taki sprzęt że w 2 miesiące takie coś się zadziało. Dodatkowo przez połowę treningu wskazania były prawidłowe i nagle zaczęło zaniżać.



#169 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 3899 postów
  • SkądSurrey

Napisano 30 styczeń 2019 - 16:58

Mimo wszystko skontaktuj sie z nimi, bedziesz kryty w przypadku jak przyjdzie do skorzystania z gwarancji.

 

 



#170 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 595 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 30 styczeń 2019 - 18:39

Sprawdź kalibrację korzystając z aplikacji elite i porównaj z naklejką pod trenażerem. Jak offset się zgadza to pasek jest ok, a problem jest gdzie indziej.

BTW. też mam takie jazdy, tyle że u mnie trenażer ma miesiąc i zdążył być już w serwisie na wymianie elektroniki sterującej obciążeniem.

#171 84kamil

84kamil
  • Użytkownik
  • 58 postów

Napisano 30 styczeń 2019 - 21:58

Po kalibracji wskazania takie jak na naklejce, więc pewnie coś z elektroniką. Możliwe że płyta sterująca. Kurczę nie chce oddawać do serwisu bo pewnie że dwa tyg nie będę miał na czym jeździć.

#172 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 595 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 30 styczeń 2019 - 22:20

@84kamil - sprawdzałeś może czy to 15% jest teraz stabilne w czasie czy nadal coś się zmienia? I czy to jest zawsze 15% przy 100W, 200W, 300W - czy odchylenie względne zmienia się jednak z mocą?

Na twoim miejscu odezwałbym się do serwisu, zgłosił usterkę i ustalił że do końca wiosny będziesz jeździł na pomiarze bepro a potem odeślesz trenażer do naprawy. No chyba że stwierdzą że to płytka którą mogą wysłać i sam ją sobie zmienisz - chociaż jak dla mnie ta ostatnia opcja to partyzantka.

#173 84kamil

84kamil
  • Użytkownik
  • 58 postów

Napisano 31 styczeń 2019 - 08:53

@84kamil - sprawdzałeś może czy to 15% jest teraz stabilne w czasie czy nadal coś się zmienia? I czy to jest zawsze 15% przy 100W, 200W, 300W - czy odchylenie względne zmienia się jednak z mocą?

Na twoim miejscu odezwałbym się do serwisu, zgłosił usterkę i ustalił że do końca wiosny będziesz jeździł na pomiarze bepro a potem odeślesz trenażer do naprawy. No chyba że stwierdzą że to płytka którą mogą wysłać i sam ją sobie zmienisz - chociaż jak dla mnie ta ostatnia opcja to partyzantka.

 

To bardziej 10- 12% . Jadąc 200 wat pokazuje około 220-225, Jadąc 250 około 275, przy 150 około 170. Przy 300 około 330

Żeby dokładnie sprawdzić musiałbym porobić testy np po 5 min na zakładanych watach i dokładnie sprawdzić średnie, ale nie o to chodzi bo wcześniej te moce się mniej więcej pokrywały a teraz jest znaczny spadek. I co ciekawe stało się to w trakcie treningu, czyli wskazania były poprawne i w pewnym momencie zaczęło zaniżać.

Napiszę dziś do sklepu w którym kupowałem co oni sugerują.


  • Marcin321 lubi to

#174 marb

marb
  • Użytkownik
  • 81 postów
  • Skądsouth

Napisano 31 styczeń 2019 - 09:21

To bardziej 10- 12% . Jadąc 200 wat pokazuje około 220-225, Jadąc 250 około 275, przy 150 około 170. Przy 300 około 330

Żeby dokładnie sprawdzić musiałbym porobić testy np po 5 min na zakładanych watach i dokładnie sprawdzić średnie, ale nie o to chodzi bo wcześniej te moce się mniej więcej pokrywały a teraz jest znaczny spadek. I co ciekawe stało się to w trakcie treningu, czyli wskazania były poprawne i w pewnym momencie zaczęło zaniżać.

Napiszę dziś do sklepu w którym kupowałem co oni sugerują.

U mnie było idealnie dopóki nie przeprowadziłem kalibracji (tak z ciekawości) i od tego czasu zaczęło zawyżać (zaniżać? zależy jak się na to patrzy) moc o jakieś 5%-10% względem miernika (jadąc według miernika np 230 W trenażer wskazywał ok 210 W). Według testu liczba  kalibracyjna jest mniejsza niż ta na naklejce o 2. 



#175 84kamil

84kamil
  • Użytkownik
  • 58 postów

Napisano 31 styczeń 2019 - 09:32

U mnie było idealnie dopóki nie przeprowadziłem kalibracji (tak z ciekawości) i od tego czasu zaczęło zawyżać (zaniżać? zależy jak się na to patrzy) moc o jakieś 5%-10% względem miernika (jadąc według miernika np 230 W trenażer wskazywał ok 210 W). Według testu liczba  kalibracyjna jest mniejsza niż ta na naklejce o 2. 

Myślisz że dobrym rozwiązaniem jest ustawić tak kalibrację aby mniej więcej pokrywała się z miernikiem? Tyle że wtedy będą to inne wartości niż seryjne i te podane przez producenta.

Rozwiązanie to chyba trochę czasowe bo u mnie wcześniej pokazywało ok i zaczęło zaniżać w trakcie treningu i tak już zostało.



#176 marb

marb
  • Użytkownik
  • 81 postów
  • Skądsouth

Napisano 31 styczeń 2019 - 09:41

Myślisz że dobrym rozwiązaniem jest ustawić tak kalibrację aby mniej więcej pokrywała się z miernikiem? Tyle że wtedy będą to inne wartości niż seryjne i te podane przez producenta.

Rozwiązanie to chyba trochę czasowe bo u mnie wcześniej pokazywało ok i zaczęło zaniżać w trakcie treningu i tak już zostało.

Na razie tego nie ruszam bo i tak nie lubię trybu ERG i jeżdżę według miernika zmieniając przełożenia.

I w sumie nie wiem czy można tak kalibrować kluczem bo na otworze jest naklejka z przekreśloną dłonią, coś jak plomba. 



#177 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 595 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 31 styczeń 2019 - 14:14

Tak to jest plomba bo podobno było sporo awarii przez nieumiejętne regulacje, które powinny być raczej wyjątkiem niż regułą. Ale jak odezwiesz się do centrali i uznają że jednak powinieneś zrobić kalibrację to podsyłają instrukcje jak to zrobić i możesz zerwać tą naklejkę bez utraty gwarancji.

#178 HarveyDent

HarveyDent
  • Użytkownik
  • 467 postów
  • Skądwe mnie tyle piękna

Napisano 02 luty 2019 - 16:09

Myślisz że dobrym rozwiązaniem jest ustawić tak kalibrację aby mniej więcej pokrywała się z miernikiem? Tyle że wtedy będą to inne wartości niż seryjne i te podane przez producenta.

Rozwiązanie to chyba trochę czasowe bo u mnie wcześniej pokazywało ok i zaczęło zaniżać w trakcie treningu i tak już zostało.

To zły pomysł. Wartość offsetu aplikacji nie może być wyższa niż wartość z naklejki bo to oznacza zbyt naciągnięty pasek. A to pewne jego zerwanie. 

Napisz do elite. Jak stwierdzą że to sterowanie to przyślą ci płytkę sterownika i wymienisz w 5 min.

Przy okazji odkręć obudowę z prawej strony i oglądnij w jakim stanie jest pasek. Być może jest już naderwany (ten typ tak ma) ślizga się i zaniża moc. Da się też z grubsza obczaić bez ściągania przez otwory wentylacyjne - wymagana latarka.


To jest Forum Fanatyków

marvelo
 
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny - Di2, Favero Assioma Duo, Gagmin Edge 520....

#179 D88

D88
  • Użytkownik
  • 51 postów

Napisano 02 marzec 2019 - 20:48

Panowie,

direto uzywany od listopada. Dzisiaj ku mojemu zdziwieniu nie działa stopniowanie obciążenia w aplikacji myetraining. Ktoś się już z tym spotkał? Problem po stronie trenażera czy aplikacji? 

 

Pozdrawiam



#180 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 595 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 02 marzec 2019 - 22:11

U mnie to była awaria trenażera



Dodaj odpowiedź