Jakie hamulce do roweru czasowego
#1 Gosc_xsnailx_*
Napisano 25 sierpień 2010 - 16:51
post dotyczy tych drugich, bo kierownice bede chcial w jakis sposob organoleptycznie przetestowac, przypasowac do siebie na rowerze, oczywiscie bede rad za cenne sugestie osob ktore maja wiecej doswiadczenia w temacie kierownic.
Jesli chodzi o hamulce - a konkretnie szczeki, bo klamki sa zalezne od tego jaka bedzie kierownica to mam na oku nastepujacych faworytow:
- Jakies hamulce grupowe Shimano
- TRP - T925
- PlanetX (wersja cnc)
- Simkins Egg Brake
- Tektro R725
w gre wchodzi takze kombinacja powyzszych modeli np Simkins z przodu a tektro z tylu, chcial bym by wypadlo dobrze z punktu widzenia aerodynamiki (np. nie wystawalo za rame w bok jakos strasznie) oraz by wybrane hamulce byly w miare lekkie [nie wiem czy walka z waga na umor w czasowce jest konieczna] i sile mialy na poziomie planet x cnc ktore mam w rowerze obecnie
oczywiscie cena tez gra role - nie jestem przekonany ze chce wydac na przod + tyl simkinsa az $385
czekam tez na ew inne opcje (te co podalem wyzej to to co mi sie udalo znalesc)http://
#3 Gosc_xsnailx_*
Napisano 25 sierpień 2010 - 18:52
kusi mnie kombinacja simkins na przod i cos innego do tylu (np wspomniane dura ace czy tektro)
ale wyglada na to ze latwiej kupic dura ace niz to tektro
#5
Napisano 26 sierpień 2010 - 11:51
http://allegro.onet....1204328718.html - mam takie - i mogę zrobic fotke ile wystaje . Możesz też zobaczyc co mają zawodowcy http://www.bikeradar...x-ttx-ssl-21685ile wystaja poza rame.
#8
Napisano 27 sierpień 2010 - 17:37
Skinsy sa fajne, moze uda Ci sie zaoszczedzic <2W w najlepszym wypadku. Za $385 mozna zainwestowac w inne bajery, na ktorych zaoszczedzisz wiecej, np profesjonalne pozycjonowanie na rowerze. Bardziej aerodynamiczna pozycja pozwoli Ci zaoszczedzic o wiele wiecej energii niz jakakolwiek czesc "aerodynamiczna".
Z tych hamulcow, ktore podales bym zdecydowal sie na TRP-T925. Maja mala powiechnie czolowa, a przy okazji maja wyprowadzenie linki z boku. Ja u siebie w czasowce mialem duze problemy z przednim hamulcem, bo kierownica jest nisko; w rezultacie bardzo duzy nacisk na hamulec przez pancerz. Ja smigam na oldchoolowych jednoosiowkach. Sila hamowania wystarczajaca, male, aerodynamiczne, lekkie i tanie. Zysk aerodynamiczny jest nieodczuwalny przez normalnego smiertelnika, wiec wez takie hamulce, ktore beda Ci pasowac do roweru i bedziesz je lubil. Mozesz sie pobawic z TRP725 i zobaczyc czy sie zmiesci za widelec ;-)
#9 Gosc_xsnailx_*
Napisano 28 sierpień 2010 - 07:17
a wracajac do hamulcow to jesli mog bym prosic o jakas fotke twoich hamulcow byl bym wdzieczny. jescze mnie zastanawia czym sie rozni TRP-T925 od tektro R725 na moj gust to identyczna konstrukcja, chyba ze trp daje odrazu tytanowe sruby
#10 Gosc_xsnailx_*
Napisano 28 sierpień 2010 - 17:52
http://karbonkrieg.c...ktdiacompe.html
#14
Napisano 28 sierpień 2010 - 19:07
- Simkins egg są w chwili obecnej niedostępne, podobno się produkują
- Revl (http://bythehive.com/collection/revl/)
- Feather (www.featherbrakes.com), wkrótce nowa kolekcja
- KCNC (http://kcnc-usa.com/...ent/view/22/38/), najlepszy stosunek ceny do wagi
- Oval Concepts A700 Aero Brakes (http://www.ovalconcepts.com), przedni hamulec może być montowany z tyłu widelca
- TRP T925 (http://www.chainreac...x?ModelID=34538)
- Eebrake (http://www.eecyclewo...om/eebrake.html), ponad 500 dolców
- AX- Lightness ax.3000 Carbon (http://www.radsportt...rad-Bremse.html), prawie 900 "ojro" :shock:
Jak na razie to tyle.
#15 Gosc_xsnailx_*
Napisano 28 sierpień 2010 - 19:46
juz wiem jakim kierunku bede patrzyl - Oval A700 / TRP 925 / Tektro R725 lub diacompe.
strona Ovala jest pomocna bo dzieki niej dowiedzialem sie do jakich ram/widelcow mozna hamulce z tej rodziny montowac z tylu
Produkty z wyzszej polki cenowej (Ax,ee,revl,simkins) odpadaja - wole pieniadze wydac gdzie indziej
#16
Napisano 28 sierpień 2010 - 19:55
juz wiem jakim kierunku bede patrzyl - Oval A700 / TRP 925 / Tektro R725 lub diacompe.
Tylko bez specjalnych oczekiwań od wymienionych hamulców względem skuteczności hamowania, od hamulców seryjnych (Campa Record, Superd Record, Shim(p)an(s)o DA, Sram) dzielą je wieki, niemniej da się na nich zatrzymać rower.
Produkty z wyzszej polki cenowej (Ax,ee,revl,simkins) odpadaja - wole pieniadze wydac gdzie indziej
To jasne. Te ceny przerażają.
#20
Napisano 28 sierpień 2010 - 21:10
Odezwij się tutaj, sądzę że rower składasz na przyszły sezon, czyli powinni zdążyć sprowadzić;p