Trek Emonda Sl5
#41
Posted 20 November 2017 - 10:59
#42
Posted 20 November 2017 - 14:18
Siodło dałem trochę do tylu.
- Senninho likes this
Krisowy blog sportowy:
Strava: https://www.strava.c...thletes/3746277
Endomondo: https://www.endomond...profile/1796231
#43
Posted 20 November 2017 - 16:59
A rower baja. Emonda Emonda szybsza niż wygląda. Oby to co spotkało Scott-a omijało Emonde szerokim łukiem.
Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka
#44
Posted 22 November 2017 - 11:13
Wspomniane wcześniej koszyki Bontagera są również w wersji czarny mat, więc elegancko by pasowały.
Poza tym, generalnie te koszyki są dobre - trwałe i dobrze trzymające bidony.
#45
Posted 23 November 2017 - 18:57
Dzisiaj pierwsza jazda na szosie moim trekiem. Jestem zadowolony z niego. Sztywność wydaje mi się porównywalna ze Scottem...nie wiem czy widzę różnicę, ale zbiera się bardzo dobrze. Myślę, że to też zasługa nowych i lepszych pedałów (105) a nie jakiś niby stopięć ale z innym gwintem etc...
Na razie nic nie przycinam, jest wygodnie, nic nie boli. Zobaczymy jak jeszcze więcej pojeżdżę
http://kris91.bikest...Emonda-SL5.html
- ROZMIAR likes this
Krisowy blog sportowy:
Strava: https://www.strava.c...thletes/3746277
Endomondo: https://www.endomond...profile/1796231
#46
Posted 23 November 2017 - 20:30
A ważyłeś go może w oryginale... bez dodatków ?
Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka
#47
Posted 24 November 2017 - 09:10
B. ładny rower.
Czym go podparłeś na ulicy ? )
#48
Posted 24 November 2017 - 09:34
B. ładny rower.
Czym go podparłeś na ulicy ? )
Pewnie Photoshop'em ;-)
- System likes this
Małymi krokami uparcie do celu...
Dd 7 lutego 2017r szczęśliwy tatuś
#50
Posted 24 November 2017 - 10:20
http://pokazywarka.pl/63na2a/
- System and parmenides like this
Krisowy blog sportowy:
Strava: https://www.strava.c...thletes/3746277
Endomondo: https://www.endomond...profile/1796231
#51
Posted 24 November 2017 - 11:12
To ja stawiałem na Photoshop'a... :-/
Małymi krokami uparcie do celu...
Dd 7 lutego 2017r szczęśliwy tatuś
#52
Posted 24 November 2017 - 12:15
Podoba mi się malowanie tej ramy. Szkoda, że moje "amelinium" ma chromowane wstawki.
#53
Posted 24 November 2017 - 15:26
Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka
#54 Gosc_tobo_*
Posted 24 November 2017 - 22:45
Moja rada - przeserwisuj przed pierwszym użyciem łożyska suportu. Te co są fabrycznie są denne.
Trek wcześniej używał łożysk Enduro Bearings które były kiepskie. Dobre do jazdy na rolkach albo w warunkach pustynnych. Były fabrycznie posmarowane kitem o konsystencji masła mrożonego i gniły w tempie ekspresowym, szczególnie jeśli złapały choć odrobinę wody.
W 2016 roku Trek zmienił dostawcę łożysk. Zmieniło się uszczelnienie - pokrywki łożysk osadzane w nacięciu łożyska. Myśleliśmy że jakość zmieni się na plus, jednak realnie jest na duży minus.
Możesz przedłużyć ich żywotność wymieniając i dorzucając smar - bardzo ważne jeśli rower nie jeździ w suchych warunkach.
Serwisowanie suportu jest ultra ważne dla żywotności ramy - zatarte łożyska potrafią kręcić się z osią niszcząc oś korby oraz demolując gniazda mufy.
Jeśli przez okres zimy planujesz przestój roweru to absolutnie również przeserwisuj suport - bo po zimie będzie sztywno, z konsekwencją jak wyżej.
Suport to bardzo słaby punkt ram szosowych Treka - właściwie jedyny poważny. Ma to jeden plus - rama z rozbitymi gniazdami jest bez prychania wymieniana na nową Niektórzy co roku mieli dzięki temu nową szosę, w odmiennym malowaniu, niejednokrotnie wyższy model jeśli dystry nie miał na stanie zamiennika.
Może ktoś uznać że "jego Trek jest rewelacyjny i nigdy nie miał takich problemów i o nich nie słyszał" ja stykałem się z tym nienormalnie często.
Do tego posmarowałbym gwinty śrub mocujących przelotki przy główce ramy - potrafią złapać rdzę i ich wykręcenie staje się problematyczne.
Dokręcaj regularnie śruby haka przerzutki. To małe i krótkie pierdółki które lubią być luźne fabrycznie.
Warto też regularnie serwisować dolne łożysko sterów - specyficzny rozmiar 51 mm, które może się okazać drogie w wymianie.
Jeśli generujesz duże moce szosy Treka nie są zalecane, z powodu genialnego patentu suportu - gniazda robią się jajowate
To tyle od strony serwisowej.
- Siecky likes this
#55 Gosc_marvelo_*
Posted 24 November 2017 - 23:45
No dobra powiem Wam, a raczej pokaże. Potrzeba pomocnika albo statywu i samowyzwalaczem
http://pokazywarka.pl/63na2a/
A co by było, gdybyś nie zdążył złapać?
#56
Posted 25 November 2017 - 00:23
A co by było, gdybyś nie zdążył złapać?
Taka opcja nie istnieje. Refleks na dobrym poziomie
Krisowy blog sportowy:
Strava: https://www.strava.c...thletes/3746277
Endomondo: https://www.endomond...profile/1796231
#57
Posted 25 November 2017 - 09:53
W 2016 roku Trek zmienił dostawcę łożysk. Zmieniło się uszczelnienie - pokrywki łożysk osadzane w nacięciu łożyska. Myśleliśmy że jakość zmieni się na plus, jednak realnie jest na duży minus.
...
Możesz przedłużyć ich żywotność wymieniając i dorzucając smar - bardzo ważne jeśli rower nie jeździ w suchych warunkach.
Tobo 2 pytania:
1. Jaki poleciłbyś smar na "podmianę" ?
2. Przy wymianie oryg. łożysk... jakie byś polecił ?
#58 Gosc_tobo_*
Posted 25 November 2017 - 18:31
Poza tym jesteś skazany na dedykowane suporty z pseudo uszczelnieniem bo zamiennie można stosować te ze starszych Enduro Bearings. Te nowe łożyska mają podfrezowane wewnętrzne pierścienie żeby zatrzasnąć w nich dedykowane osłony.
- Siecky likes this
#59
Posted 25 November 2017 - 22:54
A co by było, gdybyś nie zdążył złapać?
Na szczęście nie był w zatrzaskach, więc zdążył złapać.
- mikroos likes this
#60
Posted 26 November 2017 - 11:36