Hej, jak się zapatrujecie na połączenie dwóch różnych rodzajów szprych w kołach? Np. płaskie po jednej stronie a okrągłe po drugiej? Są jakieś przeciwwskazania żeby tak nie robić?
Łączenie Dwóch Różnych Rodzajów Szprych
#2
Napisano 06 grudzień 2017 - 19:17
Ja osobiście czasami to stosuje. Chodzi o utrzymanie niskiej wagi kół i jednocześnie sztywności gdy klient ma dużą wagę lub naprawdę silną nogę. Mocniejsze szprychy po stronie napędowej (najczęściej) lub po stronie tarczy
Typowy mix: sapim cx-ray / sapim cx-sprints, dt-swiss revolution lub super-comp / competition
Ze względów estetycznych, osobiście nie mieszałbym szprych płaskich z okrągłymi
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04
#4
Napisano 07 grudzień 2017 - 09:14
nic mi o tym nie wiadomo. Pamiętaj jedynie, że przy naciąganiu szprych wartości na tensometrze będą inne dla tych dwóch rodzai szprych
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04
#5
Napisano 07 grudzień 2017 - 09:43
nic mi o tym nie wiadomo. Pamiętaj jedynie, że przy naciąganiu szprych wartości na tensometrze będą inne dla tych dwóch rodzai szprych
To na pewno, ale to wystarczy sobie odpowiednio poprzeliczać. Mi też nic nie wiadomo, by takie rozwiązanie miało jakieś techniczne wady wykluczające bądź ograniczające zastosowanie, ale wolę dopytać
#6
Napisano 07 grudzień 2017 - 10:00
To na pewno, ale to wystarczy sobie odpowiednio poprzeliczać. Mi też nic nie wiadomo, by takie rozwiązanie miało jakieś techniczne wady wykluczające bądź ograniczające zastosowanie, ale wolę dopytać
Zakładam że przy budowie kół będziesz używał tensometru. Jeżeli tak to zamiast przeliczać, proponuje zrobić sobie bardzo prosty przyrząd.Jedyny koszt to waga. Z tym masz rzeczywiste wartości i dobrze (poprawnie) naciągnięte koła
https://www.instagra...blackcat_wheels
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04
#8
Napisano 07 grudzień 2017 - 10:29
waga - allegro?
http://allegro.pl/wa...6972734864.html
mocowanie szprychy JB:
https://e-hak24.pl/i...owne/szakle.jpg
a od strony nypla:
https://3.allegroimg...052336ef24cd303
Weź sobie szprychę do budowlanego/metalowego i sobie wszystko dopasujesz za grosze
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04
#10
Napisano 07 grudzień 2017 - 12:32
#12
Napisano 07 grudzień 2017 - 14:14
pytanie tylko po co...?
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04
#13
Napisano 07 grudzień 2017 - 15:38
pytanie tylko po co...?
To już nie mnie pytać Może chęć poeksperymentowania, może dla kogoś to ciekawy wygląd? W zasadzie teraz zacząłem się zastanawiać jak by się sprawowało takie tylne koło z płaskimi po DS oraz okrągłymi po NDS. Albo ewentualnie mix po DS - na zmianę płaskie i okrągłe a tylko okrągłe po NDS. Kombinacji jest dużo i ciekawe co by z tego wyszło.
#15
Napisano 09 grudzień 2017 - 12:52
To już nie mnie pytać Może chęć poeksperymentowania, może dla kogoś to ciekawy wygląd? W zasadzie teraz zacząłem się zastanawiać jak by się sprawowało takie tylne koło z płaskimi po DS oraz okrągłymi po NDS. Albo ewentualnie mix po DS - na zmianę płaskie i okrągłe a tylko okrągłe po NDS. Kombinacji jest dużo i ciekawe co by z tego wyszło.
Zaczniesz skręcać w lewo - różnica oporów powietrza to sprawi :-D A tak serio to sam zamierzam eksperymenty ale z kolorami szprych. Czarne po stronie kasety, bo się szybciej brudzą, białe po lewej.
Jeszcze jakby tak robili szprychy fluorescencyjne - na nocne jazdy byłyby lepsze niż lampki bo jak ktoś się włącza do ruchu z bocznej to nie zawsze widzi rowerzyste.
www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna
"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."
#16
Napisano 09 grudzień 2017 - 21:02
Jeszcze jakby tak robili szprychy fluorescencyjne - na nocne jazdy byłyby lepsze niż lampki bo jak ktoś się włącza do ruchu z bocznej to nie zawsze widzi rowerzyste.
Szprych nie widziałem, ale z podobnych powodów zamierzam zainwestować w Conti Grand Prix II 4000S. Robią takie z bocznymi paskami odblaskowymi ;-)
#17
Napisano 10 grudzień 2017 - 00:46
Szprych nie widziałem, ale z podobnych powodów zamierzam zainwestować w Conti Grand Prix II 4000S. Robią takie z bocznymi paskami odblaskowymi ;-)
Tak, tyle że w rozmiarze 28c, a to klocki straszerne...
www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna
"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."
#18
Napisano 10 grudzień 2017 - 10:27
Według info w sklepie bike24 są też dostępne w rozmiarze 25mm, ale na szerszych obręczach i tak może im być bliżej do 28mm. Niemniej zamierzam je nabyć tylko czekam na jakąś obniżkę cen, bo ostatnie podrożały :-/
- astronom lubi to