Jump to content


Photo

urywające wentyle


10 replies to this topic

#1 lukz

lukz
  • Użytkownik
  • 16 posts
  • SkądGrodzisk Mazowiecki

Posted 28 August 2010 - 12:11

Pierwszy wentyl urwał się po jakiś 1000km, więc zakupiłem nową dętkę - (Maxxis Welter-Weight) i znów to się stało, po ~50km. Nie mam pojęcia co robię źle, staram się pompować delikatnie i dokręcać do obręczy. Jestem amatorem więc proszę o wskazówki i pomoc.
Dołączona grafika

#2 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 posts
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Posted 28 August 2010 - 12:40

Może masz dętki wadliwe. Też tak miałem kiedyś z dętką Accent. Dętki light są z cienkiej gumy, bardzo delikatne więc może dlatego takie są kiepskie. Od kiedy śmigam na michelin, continetal nie mam problemu z dętkami.
Ważne jest to aby zanim napompujesz oponę do 8-9 bar ułożyć równo dętkę w obreczy. Ja to robie tak że pompuje do 1-2bar i potem naciskam kołem o podłogę aby się mi opona ugieła. Robię tak na całem oponie i wszystko jest ok. Ważne jest także aby wentyl był prostopadle do obręczy czyli prosto.

#3 wober

wober
  • Użytkownik
  • 242 posts
  • SkądSzczecin

Posted 28 August 2010 - 14:41

Kup może dętki z krótkim wentylem. Na zdjęciu widzę że masz długie. Ja długie też zrywam szczególnie przy dymaniu pompką ręczną.

#4 Mediana

Mediana
  • Użytkownik
  • 438 posts
  • SkądLublin

Posted 28 August 2010 - 18:16

Nie dokręcaj wentyla do obręczy. :)

Pozdr.
R...

Merida Scultura Disc 6000 - Black  Power :)


#5 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1,064 posts
  • SkądBrzesko

Posted 28 August 2010 - 22:43

Też mi się to kiedyś zdarzało, ale przez zbyt mocne dokręcenie i później dobicie powietrza.. Rób tak, jak pisze kubano: dopompuj troszeczkę - tak, żeby nie była sklejona.. później załóż, dopompuj trochę, ja tutaj kołem obstukuję na całym obwodzie o podłoże, później lekko dokręcam wentyl, pompuję ile chcę i dokręcam do obręczy nakrętkę - po tym zabiegu jeszcze mi się nie zdarzyło urwać wentyla.
Pozdrawiam

#6 Apollo

Apollo
  • Użytkownik
  • 49 posts
  • SkądTychy

Posted 29 August 2010 - 15:01

Nie dokręcaj wentyla do obręczy. :)

Pozdr.
R...


Dla pewności zacytuję i powtórze: Nie dokręcaj wentyla tą nakrętką, poprostu ją wyrzuć!
Jedynym do czego może się ona przydać, w sytuacji gdy musimy nabić oponę pompką ręczną to można zabezpieczyć się tą właśnie nakrętką jeżeli będziemy ostro targać, w przeciwnym wypadku może przysporzyć samych problemów.

Też mi się to kiedyś zdarzało, ale przez zbyt mocne dokręcenie i później dobicie powietrza.. Rób tak, jak pisze kubano: dopompuj troszeczkę - tak, żeby nie była sklejona.. później załóż, dopompuj trochę, ja tutaj kołem obstukuję na całym obwodzie o podłoże, później lekko dokręcam wentyl, pompuję ile chcę i dokręcam do obręczy nakrętkę - po tym zabiegu jeszcze mi się nie zdarzyło urwać wentyla.
Pozdrawiam


W sytuacji gdy wpadniesz w większą dziurę, dętka zostanie dociśnięta a potem odbije i wyrwie z niej wentyl, nie dziś, nie jutro, kiedyś napewno.

#7 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1,064 posts
  • SkądBrzesko

Posted 30 August 2010 - 08:18

Apollo, zawsze mam lekko dokręconą nakrętkę do obręczy i od kiedy przestałem stosować dętki light, nie zdarzyło mi się ani razu wyrwanie wentyla z dętki.. Nigdy też nie urwało mi wentyla podczas jazdy - najwyżej na początku mojej jazdy przez zbyt mocne dokręcenie tej nakrętki przy lub przed pompowaniem..

A jak wpadnę w większą dziurę, to złapię snejka ;>

#8 Apollo

Apollo
  • Użytkownik
  • 49 posts
  • SkądTychy

Posted 30 August 2010 - 14:41

Masz trochę w tym racji, ale te nakrętki są najzwyczajniej w świecie zbędne, więc nie ma potrzeby ich mieć. Druga sprawa wszyscy rutynowani jeźdźcy których spotkałem nie mają żadnych nakrętek na wentylach. Wtedy jest bardziej Pro wygląd. ;-)

#9 Gosc_Stas_*

Gosc_Stas_*
  • Gość

Posted 30 August 2010 - 15:30

Masz trochę w tym racji, ale te nakrętki są najzwyczajniej w świecie zbędne, więc nie ma potrzeby ich mieć. Druga sprawa wszyscy rutynowani jeźdźcy których spotkałem nie mają żadnych nakrętek na wentylach. Wtedy jest bardziej Pro wygląd. ;-)


Oczywiście nakrętki na wentylu nie musi być ... ale. Zdarza się, że w czasie zakładania dętki, tak się ona układa w oponie, że w miejscu gdzie jest wentyl nie przylega do obręczy. Mówiąc krótko, wentyl powinien wyjść cały przez otwór obręczy a nie pozostać w części wewnątrz obręczy. To jeden z powodów zrywania wentyli szczególnie tych długich.
Załóż dętkę i wkręć nakrętkę, pozwoli to "wyciągnąć" wentyl z dziury. Potem możesz nakrętkę wykręcić, chociaż tej czynności (z doświadczenia) osobiście nie polecam.

Stas

#10 Jarek-LT

Jarek-LT
  • Użytkownik
  • 413 posts
  • SkądKolberg

Posted 30 August 2010 - 20:14

Panowie , oprócz małego cisnienia w dętce który może być powodem wyrwania maszynki z dętki to często otwór w obręczy jest za duży do maszynki /dętki. W takim przypadku kołnierz w maszynce mający 6,5mm pod wpływem ciśnienia zostaje przepchany przez otwór 7,5mm---stare obręcze szosowe lub niskiej jakości w wyniku czego zostaje oderwana guma-dętka z maszynki. Metalowy kołnierz w maszynce musi być spasowany do otworu w obręczy, jeżeli tak nie jest trzeba zastosować spasowaną podkładkę z w miarę mocnego płótna./plastiku itp....
Jarek-LT
LUXTECH :lol:

#11 leslaw

leslaw
  • Użytkownik
  • 239 posts
  • Skądłódzkie

Posted 30 August 2010 - 21:28

(...) Zdarza się, że w czasie zakładania dętki, tak się ona układa w oponie, że w miejscu gdzie jest wentyl nie przylega do obręczy. Mówiąc krótko, wentyl powinien wyjść cały przez otwór obręczy a nie pozostać w części wewnątrz obręczy. To jeden z powodów zrywania wentyli szczególnie tych długich.
Załóż dętkę i wkręć nakrętkę, pozwoli to "wyciągnąć" wentyl z dziury. Potem możesz nakrętkę wykręcić, chociaż tej czynności (z doświadczenia) osobiście nie polecam.

Stas

Takiego postępowania akurat nie polecam. Gruba i sztywna warstwa gumy przy wentylu utrudnia prawidłowe ułożenie się opony w tym miejscu i po napompowaniu mamy w tam "bulę". Zawsze pompuję początkowo przy wentylu wepchniętym wgłąb obręczy. By wentyl nie wyszedł cały przez otwór, dętka musiałaby być bardzo krzywo ułożona i nawet po wyciągnięciu jej nakrętką, byłaby narażona na uszkodzenie.



Reply to this topic