urywające wentyle
#2
Posted 28 August 2010 - 12:40
Ważne jest to aby zanim napompujesz oponę do 8-9 bar ułożyć równo dętkę w obreczy. Ja to robie tak że pompuje do 1-2bar i potem naciskam kołem o podłogę aby się mi opona ugieła. Robię tak na całem oponie i wszystko jest ok. Ważne jest także aby wentyl był prostopadle do obręczy czyli prosto.
#5
Posted 28 August 2010 - 22:43
Pozdrawiam
#6
Posted 29 August 2010 - 15:01
Nie dokręcaj wentyla do obręczy.
Pozdr.
R...
Dla pewności zacytuję i powtórze: Nie dokręcaj wentyla tą nakrętką, poprostu ją wyrzuć!
Jedynym do czego może się ona przydać, w sytuacji gdy musimy nabić oponę pompką ręczną to można zabezpieczyć się tą właśnie nakrętką jeżeli będziemy ostro targać, w przeciwnym wypadku może przysporzyć samych problemów.
Też mi się to kiedyś zdarzało, ale przez zbyt mocne dokręcenie i później dobicie powietrza.. Rób tak, jak pisze kubano: dopompuj troszeczkę - tak, żeby nie była sklejona.. później załóż, dopompuj trochę, ja tutaj kołem obstukuję na całym obwodzie o podłoże, później lekko dokręcam wentyl, pompuję ile chcę i dokręcam do obręczy nakrętkę - po tym zabiegu jeszcze mi się nie zdarzyło urwać wentyla.
Pozdrawiam
W sytuacji gdy wpadniesz w większą dziurę, dętka zostanie dociśnięta a potem odbije i wyrwie z niej wentyl, nie dziś, nie jutro, kiedyś napewno.
#7
Posted 30 August 2010 - 08:18
A jak wpadnę w większą dziurę, to złapię snejka ;>
#9
Gosc_Stas_*
Posted 30 August 2010 - 15:30
Masz trochę w tym racji, ale te nakrętki są najzwyczajniej w świecie zbędne, więc nie ma potrzeby ich mieć. Druga sprawa wszyscy rutynowani jeźdźcy których spotkałem nie mają żadnych nakrętek na wentylach. Wtedy jest bardziej Pro wygląd. ;-)
Oczywiście nakrętki na wentylu nie musi być ... ale. Zdarza się, że w czasie zakładania dętki, tak się ona układa w oponie, że w miejscu gdzie jest wentyl nie przylega do obręczy. Mówiąc krótko, wentyl powinien wyjść cały przez otwór obręczy a nie pozostać w części wewnątrz obręczy. To jeden z powodów zrywania wentyli szczególnie tych długich.
Załóż dętkę i wkręć nakrętkę, pozwoli to "wyciągnąć" wentyl z dziury. Potem możesz nakrętkę wykręcić, chociaż tej czynności (z doświadczenia) osobiście nie polecam.
Stas
#10
Posted 30 August 2010 - 20:14
Jarek-LT
LUXTECH
#11
Posted 30 August 2010 - 21:28
Takiego postępowania akurat nie polecam. Gruba i sztywna warstwa gumy przy wentylu utrudnia prawidłowe ułożenie się opony w tym miejscu i po napompowaniu mamy w tam "bulę". Zawsze pompuję początkowo przy wentylu wepchniętym wgłąb obręczy. By wentyl nie wyszedł cały przez otwór, dętka musiałaby być bardzo krzywo ułożona i nawet po wyciągnięciu jej nakrętką, byłaby narażona na uszkodzenie.(...) Zdarza się, że w czasie zakładania dętki, tak się ona układa w oponie, że w miejscu gdzie jest wentyl nie przylega do obręczy. Mówiąc krótko, wentyl powinien wyjść cały przez otwór obręczy a nie pozostać w części wewnątrz obręczy. To jeden z powodów zrywania wentyli szczególnie tych długich.
Załóż dętkę i wkręć nakrętkę, pozwoli to "wyciągnąć" wentyl z dziury. Potem możesz nakrętkę wykręcić, chociaż tej czynności (z doświadczenia) osobiście nie polecam.
Stas


