Jump to content

Photo

urywające wentyle

10 replies to this topic

#1 lukz

lukz
  • Użytkownik
  • 16 posts
  • SkądGrodzisk Mazowiecki

Posted 28 August 2010 - 12:11

Pierwszy wentyl urwał się po jakiś 1000km, więc zakupiłem nową dętkę - (Maxxis Welter-Weight) i znów to się stało, po ~50km. Nie mam pojęcia co robię źle, staram się pompować delikatnie i dokręcać do obręczy. Jestem amatorem więc proszę o wskazówki i pomoc.
Dołączona grafika

#2 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 posts
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Posted 28 August 2010 - 12:40

Może masz dętki wadliwe. Też tak miałem kiedyś z dętką Accent. Dętki light są z cienkiej gumy, bardzo delikatne więc może dlatego takie są kiepskie. Od kiedy śmigam na michelin, continetal nie mam problemu z dętkami.
Ważne jest to aby zanim napompujesz oponę do 8-9 bar ułożyć równo dętkę w obreczy. Ja to robie tak że pompuje do 1-2bar i potem naciskam kołem o podłogę aby się mi opona ugieła. Robię tak na całem oponie i wszystko jest ok. Ważne jest także aby wentyl był prostopadle do obręczy czyli prosto.

#3 wober

wober
  • Użytkownik
  • 242 posts
  • SkądSzczecin

Posted 28 August 2010 - 14:41

Kup może dętki z krótkim wentylem. Na zdjęciu widzę że masz długie. Ja długie też zrywam szczególnie przy dymaniu pompką ręczną.

#4 Mediana

Mediana
  • Użytkownik
  • 438 posts
  • SkądLublin

Posted 28 August 2010 - 18:16

Nie dokręcaj wentyla do obręczy. :)

Pozdr.
R...

Merida Scultura Disc 6000 - Black  Power :)

#5 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1,064 posts
  • SkądBrzesko

Posted 28 August 2010 - 22:43

Też mi się to kiedyś zdarzało, ale przez zbyt mocne dokręcenie i później dobicie powietrza.. Rób tak, jak pisze kubano: dopompuj troszeczkę - tak, żeby nie była sklejona.. później załóż, dopompuj trochę, ja tutaj kołem obstukuję na całym obwodzie o podłoże, później lekko dokręcam wentyl, pompuję ile chcę i dokręcam do obręczy nakrętkę - po tym zabiegu jeszcze mi się nie zdarzyło urwać wentyla.
Pozdrawiam

#6 Apollo