Skocz do zawartości


Zdjęcie

Fc-5800 - Podkladka Pod Lewe Ramie


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Silvah

Silvah
  • Użytkownik
  • 4 postów

Napisano 13 grudzień 2017 - 16:55

Witam,

 

Mam pytanie. Kupilem pomiar mocy w lewym ramieniu, jednak ze wzgledu na dolny tylny hamulec direct mount odleglosc od hamulca do pomiaru to jakies 1.5mm. Troche sie boje, ze gdzies podczas sprintu sztywnosc bedzie niewystarczajaca i moze przytrzec.

Mozna dac pod lewe ramie podkladke stalowa 1mm zeby to troche odsunac?

 



#2 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 18 grudzień 2017 - 17:51

1mm zepsujesz symetryczność ale tego raczej nie odczujesz. Najlepiej dać pod miskę jeśli masz wkręcane, bo bezpośrednio pod ramię spowoduje brak szczelności. W ramieniu jest taki oring, który musi stykać się z tym plastikiem suportu, on zapewnia pewną szczelność układu.

Pamiętaj tez, że dzięki podkładce te ramię płycej wejdzie o ten 1mm na oś korby. Niby nie dużo, ale to zawsze jakieś tam osłabienie połączenia. Choć myślę, że jeśli ci ten bezpiecznik wejdzie w otworek, to powinno być OK.



#3 Silvah

Silvah
  • Użytkownik
  • 4 postów

Napisano 19 grudzień 2017 - 00:38

1mm zepsujesz symetryczność ale tego raczej nie odczujesz. Najlepiej dać pod miskę jeśli masz wkręcane, bo bezpośrednio pod ramię spowoduje brak szczelności. W ramieniu jest taki oring, który musi stykać się z tym plastikiem suportu, on zapewnia pewną szczelność układu.

Pamiętaj tez, że dzięki podkładce te ramię płycej wejdzie o ten 1mm na oś korby. Niby nie dużo, ale to zawsze jakieś tam osłabienie połączenia. Choć myślę, że jeśli ci ten bezpiecznik wejdzie w otworek, to powinno być OK.

 

Niestety to press fit.



#4 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 19 grudzień 2017 - 10:20

To wsadź oring, a dopiero ramię. Oring o kilka dziesiątek odsunie ci ramię od łożyska i tyle powinno wystarczyć. Jak dasz metalową podkładkę, to nie będzie uszczelnienia no chyba, że w jakiś sposób znajdziesz taką, która spasuje w miejsce po uszczelce w ramieniu, a wtedy ta uszczelka jako pierwsza posłuży za dystans właściwy. Innej opcji nie m, nie możesz pozbyć się uszczelki pomiędzy ramieniem, a łożyskiem. Osobiście dał bym oring dodatkowy, ten zostanie ściśnięty tworząc pewien dystans odsuwający ramie. Tam nie ma wielkich sił, luz kasuje się palcami, a ramie trzymają te dwie duże śruby.

Coś takiego:

https://lh3.googleus...h=w1111-h800-no



#5 Silvah

Silvah
  • Użytkownik
  • 4 postów

Napisano 19 grudzień 2017 - 14:39

ok, dzieki. Cos pokombinuje. Narazie zrobilem testowo 1100W na trenazerze i nic sie nie urwalo wiec sztywnosc jest chyba wystarczajaca ;-) Ale jak na to patrze to jednak miejsca nie ma prawie wcale wiec moze sie skusze.



#6 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 19 grudzień 2017 - 18:02

Wiesz, też bez przesady, korby to nie guma w końcu, po coś wymyślili te puste ramiona i wielkie osie. 

Ten hamulec masz też od tyłu, za mufą, a więc w miejscu obrotu korby w którym nie działasz na nią siłą jakąś zbyt wielką, bo w tym momencie nacisk idzie na drugie ramie, a do tyłu chyba nie pedałujesz co?

 





Dodaj odpowiedź