Skocz do zawartości


Zdjęcie

Okolice 9Kpln, Czemu Nie Di2, Czemu Nie B'twin? :)


14 odpowiedzi w tym temacie

#1 sim_co

sim_co
  • Użytkownik
  • 21 postów

Napisano 22 grudzień 2017 - 13:55

Cześć, 
 
Zastanawiam się nad nową szosówką. Budżet ~9 kPLN. 
Jeżdżę na razie na B'twinie Triban 540. W tym roku najdłuższa trasa na raz 310km, całościowo około 6000. 
W przyszłym roku ultramaraton 500km 'Piękny wschód' i pewnie Bike Challenge. Dorobiłem się trenażera, więc roczny przelot będzie większy, aczkolwiek stacjonatnie będzie wykorzystywany Triban - nowa szosa tylko outdor. 
Czyli szosa taka też na dłuższe dystanse.
 
Przyznam, że zainteresował mnie temat Shimano Ultegra Di2. W tym budżecie mam np ULTRA 940 AF DI2 za 8kPLN. U innych producentów, to już dużo większy koszt z tego co widziałem. 
Poczytałem trochę w innych tematach i wiem, że polecany jest np Trek Emonda z serii SL - bardzo lekki i na Ultegrze mechanicznej.
 
Jakie jeszcze alternatywy? Jeśli nie Ultegra Di2, tylko mechaniczna to dlaczego?
 
Dzięki pozdrawiam!


#2 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 postów

Napisano 22 grudzień 2017 - 14:06

My możemy zaproponować w podobnej cenie następujące rowery na długie dystanse:

https://www.rosebike...now/aid:2682808 na nowej Ultegrze bez możliwości konfiguracji komponentów

lub też na Ultegrze, ale już z możliwością doboru komponentów i na lżejszej o parę deko ramie:

https://www.rosebike...ra/aid:2682480 

W budżecie ok 8-9 tys zł oferujemy dobre koła, pełne grupy i sztywne, lekkie ramy. Za niecałe 10 tys mamy też przeceniony model na Di2, ale o geometrii do typowego ścigania: https://www.rosebike...-di2/aid:885951 niestety kończą się dostępne rozmiary i kolory ram oraz komponenty. 



#3 gorky

gorky
  • Użytkownik
  • 104 postów

Napisano 22 grudzień 2017 - 14:13

BTwin jak najbardziej, ale za 9k nie szedłbym w aluminiową ramę.

Popatrz jeszcze na ofertę Cube, Canyona - w przypadku tego pierwszego możesz negocjować rabat.



#4 sim_co

sim_co
  • Użytkownik
  • 21 postów

Napisano 22 grudzień 2017 - 16:42

Za niecałe 10 tys mamy też przeceniony model na Di2, ale o geometrii do typowego ścigania: https://www.rosebike...-di2/aid:885951 niestety kończą się dostępne rozmiary i kolory ram oraz komponenty. 

 

A z ceny tego https://www.rosebike...di2/aid:2682496 można coś urwać?



#5 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 postów

Napisano 22 grudzień 2017 - 20:48

A z ceny tego https://www.rosebike...di2/aid:2682496 można coś urwać?

 

19% VAT przy zakupie na firmę. 

 

Ale zapomniałem, że mamy jego poprzednika w wyprzedaży. Niestety nie wszystkie rozmiary i kolory są dostępne ale cena dość przyzwoita za Di2 - 9350 zł plus przesyłka:

https://www.rosebike...wF0-I5wF1-I5wLw

Ten rower można konfigurować, jest na niezłych kołach DT SWISS R23, ale można je zamienić na lżejsze, nasze RS 1400, które ważą ok 1,4 kg by zyskać na masie roweru.  Chętnie pomogę dobrać ramę (wiadomość priv). 

 



#6 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 22 grudzień 2017 - 22:38

 

Cześć, 
 
Zastanawiam się nad nową szosówką. Budżet ~9 kPLN. 
Jeżdżę na razie na B'twinie Triban 540. W tym roku najdłuższa trasa na raz 310km, całościowo około 6000. 
W przyszłym roku ultramaraton 500km 'Piękny wschód' i pewnie Bike Challenge. Dorobiłem się trenażera, więc roczny przelot będzie większy, aczkolwiek stacjonatnie będzie wykorzystywany Triban - nowa szosa tylko outdor. 
Czyli szosa taka też na dłuższe dystanse.
 
Przyznam, że zainteresował mnie temat Shimano Ultegra Di2. W tym budżecie mam np ULTRA 940 AF DI2 za 8kPLN. U innych producentów, to już dużo większy koszt z tego co widziałem. 
Poczytałem trochę w innych tematach i wiem, że polecany jest np Trek Emonda z serii SL - bardzo lekki i na Ultegrze mechanicznej.
 
Jakie jeszcze alternatywy? Jeśli nie Ultegra Di2, tylko mechaniczna to dlaczego?
 
Dzięki pozdrawiam!

 

 

Podstawowy powód: masz kasę na części do tej grupy jeśli coś padnie?

Kupisz rower w promocji, co z ewentualnymi kosztami napraw?

 

Ja przykładowo serwisowałem i naprawiałem sporą ilość rowerów z di2 które miały rozwalone przerzutki przednie które źle współpracują z korbami kompakt (50/34 z). Koszt takiej przerzutki to kilkaset zł.

W najnowszych odsłonach częstym problemem było ostatnio padanie baterii. Takie ogniwo to też nie jest taniocha.

Do tego jeśli nie ogarniasz napraw i zlecisz komuś wymianę to policzy Cię za montaż i sparowanie nowych komponentów z osprzętem - zapewne cena też jest adekwatna do poziomu "komplikacji".

W przypadku roweru z Deca dochodzi jeszcze jakość wiedzy i umiejętności serwisantów w tych sklepach.

 

Jeśli te punkty jakoś ogarniesz - bierz i się ciesz.



#7 sim_co

sim_co
  • Użytkownik
  • 21 postów

Napisano 23 grudzień 2017 - 00:49

Ja przykładowo serwisowałem i naprawiałem sporą ilość rowerów z di2 które miały rozwalone przerzutki przednie które źle współpracują z korbami kompakt (50/34 z). Koszt takiej przerzutki to kilkaset zł.

W najnowszych odsłonach częstym problemem było ostatnio padanie baterii. Takie ogniwo to też nie jest taniocha.

Do tego jeśli nie ogarniasz napraw i zlecisz komuś wymianę to policzy Cię za montaż i sparowanie nowych komponentów z osprzętem - zapewne cena też jest adekwatna do poziomu "komplikacji".

 

Dzięki - rzeczowa opinia.
Z punktu widzenia serwisowania, awaryjności wolałbyś mechaniczną Ultegrę, Dura Ace?



#8 grzeko

grzeko
  • Użytkownik
  • 66 postów
  • SkądGdynia

Napisano 23 grudzień 2017 - 00:53

Podstawowy powód: masz kasę na części do tej grupy jeśli coś padnie?

Kupisz rower w promocji, co z ewentualnymi kosztami napraw?

 

Ja przykładowo serwisowałem i naprawiałem sporą ilość rowerów z di2 które miały rozwalone przerzutki przednie które źle współpracują z korbami kompakt (50/34 z). Koszt takiej przerzutki to kilkaset zł.

W najnowszych odsłonach częstym problemem było ostatnio padanie baterii. Takie ogniwo to też nie jest taniocha.

Do tego jeśli nie ogarniasz napraw i zlecisz komuś wymianę to policzy Cię za montaż i sparowanie nowych komponentów z osprzętem - zapewne cena też jest adekwatna do poziomu "komplikacji".

W przypadku roweru z Deca dochodzi jeszcze jakość wiedzy i umiejętności serwisantów w tych sklepach.

 

Jeśli te punkty jakoś ogarniesz - bierz i się ciesz.

 

Jeżeli to ma być nowy rower, to chyba jest na niego gwarancja. Jak coś padnie to oddajesz do reklamacji.

Ja ze swojej strony polecam Di2. Działa pięknie i nie obawiałbym się o jakość nowych komponentów.

W końcu to Shimano made in Japan :-) Jak lubisz nowinki to możesz sobie skonfigurować Synchro Shift.

Musisz tylko przy zakupie sprawdzić czy rower ma nowy typ baterii - DI2 BT-DN110.

Całość konfigurujesz elegancko smartofonem i nie ma w tym jakieś wiedzy tajemnej.

Blondynka by ogarnęła :-)

Na starszych bateriach nie skonfigurujesz SynchroShifta i nie da się połączyć Di2 z Garminem po ANT+.

 

Reasumując - płacąc za rower 9k warto poszukać opcji na Di2. A czas na kupowanie teraz jest dobry.


.....The loneliness of the long distance runner.


#9 sim_co

sim_co
  • Użytkownik
  • 21 postów

Napisano 23 grudzień 2017 - 01:19

Jeżeli to ma być nowy rower, to chyba jest na niego gwarancja. Jak coś padnie to oddajesz do reklamacji.

Ja ze swojej strony polecam Di2. Działa pięknie i nie obawiałbym się o jakość nowych komponentów.

 

Hej, masz Ultegrę Di2 RD-6870, czy Di2 RD-8070?



#10 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 23 grudzień 2017 - 09:47

Jeżeli to ma być nowy rower, to chyba jest na niego gwarancja. Jak coś padnie to oddajesz do reklamacji.

Gorzej, jeżeli po prostu się wywrócisz. Zresztą 2 lata to też nie jest kosmicznie długi okres, rower kupiony za takie pieniądze bardzo często służy dłużej.

 

Kupując drogi rower, zastanów się, czy będziesz miał pieniądze na jego utrzymanie - to zawsze podstawowa kwestia. Zresztą nie przesadzajmy: mechaniczna Ultegra (czy dowolny sprzęt podobnej klasy) działa naprawdę wyśmienicie.

 

Mając do wyboru (albo w innych słowach: musząc wybrać, wszak masz określony budżet) lepszą ramę albo lepsze przerzutki, nie zastanawiałbym się ani sekundy. W Twojej sytuacji wybrałbym tańszy osprzęt, za to lepszą ramę oraz koła.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#11 grzeko

grzeko
  • Użytkownik
  • 66 postów
  • SkądGdynia

Napisano 23 grudzień 2017 - 10:47

Hej, masz Ultegrę Di2 RD-6870, czy Di2 RD-8070?

 

Di2 6870


.....The loneliness of the long distance runner.


#12 grzeko

grzeko
  • Użytkownik
  • 66 postów
  • SkądGdynia

Napisano 23 grudzień 2017 - 11:54

Gorzej, jeżeli po prostu się wywrócisz. Zresztą 2 lata to też nie jest kosmicznie długi okres, rower kupiony za takie pieniądze bardzo często służy dłużej.

 

Kupując drogi rower, zastanów się, czy będziesz miał pieniądze na jego utrzymanie - to zawsze podstawowa kwestia. Zresztą nie przesadzajmy: mechaniczna Ultegra (czy dowolny sprzęt podobnej klasy) działa naprawdę wyśmienicie.

 

Mając do wyboru (albo w innych słowach: musząc wybrać, wszak masz określony budżet) lepszą ramę albo lepsze przerzutki, nie zastanawiałbym się ani sekundy. W Twojej sytuacji wybrałbym tańszy osprzęt, za to lepszą ramę oraz koła.

 

Myślę że w budżecie 9k można znaleźć dobrą ramę. Rozumiem że kolega chcąc wydać 9k myśli raczej o karbonie. Czyli wybór sprowadza się do tego czy będziesz miał ramę dobrą, czy bardzo dobrą.

Pytanie czy większość z nas jest w stanie odczuć różnicę 150 gram ciężaru ramy i  enigmatyczne różnice w sztywności włókien typu x,y,z.

 

Koła można łatwo wymienić - dużo łatwiej niż zrobić upgrade do Di2.

 

Mi się na tyle spodobało Di2 w nowym rowerze , że zacząłem myśleć o upgrade w MTB, gdzie IMHO Di2 mogło by robić robotę dużo lepszą niż w szosie.

Wyleczyłem się skutecznie gdy popatrzyłem na ceny zestawu XT Di2.


.....The loneliness of the long distance runner.


#13 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 23 grudzień 2017 - 13:03

Naprawdę dla Ciebie różnica pomiędzy ramami sprowadza się do wagi? Takie słowa mogą pochodzić wyłącznie od osoby, która nie jeździła na zbyt wielu rowerach.

 

Różnica pomiędzy kołami różnych klas jest wielokrotnie większa niż różnica pomiędzy Di2 a mechaniką. O ile Di2 to przede wszystkim poprawa komfortu, o tyle lepsze koła faktycznie i w mierzalny sposób czynią rower szybszym.


  • Robert74 lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#14 Dr0zda

Dr0zda
  • Użytkownik
  • 269 postów

Napisano 03 styczeń 2018 - 09:23

No to teraz Panowie i Panie tenże Di2 z Decathlonu za 4999 PLN:

https://www.decathlo...id_8389555.html

Brać wybierać nie przebierać :)



#15 tomekjak

tomekjak
  • Użytkownik
  • 127 postów
  • SkądPoznań

Napisano 03 styczeń 2018 - 10:47

Niezła cena, sama grupa tyle kosztuje, można sprzedać na części - Koła, rama, dzwonek itd. :)





Dodaj odpowiedź