[Przejechany dystans wg gps] - x
[Przejechany dystans wg licznika] - [obwód koła]
Na krzyż i wychodzi prawidłowy obwód koła, pozdro

Wysłane z mojego GT-P3110 przy użyciu Tapatalka
Napisano 05 kwiecień 2014 - 20:37
Napisano 06 kwiecień 2014 - 11:10
Napisano 19 październik 2017 - 10:24
Napisano 19 październik 2017 - 10:48
Napisano 19 październik 2017 - 11:14
Napisano 19 październik 2017 - 11:34
Ugięte koło jest dalej kołem z tylko o mniejszym promieniu. A w szosie właściwie i tak się nie ugina.
Z tego trzeba by wnioskować, że im większe ugięcie tym mniejszy promień -> im mniejszy promień tym mniejszy obwód. Przykładając coraz większą siłę potrzebną do ugięcia zredukujemy promień do zera, a zatem doprowadzimy do zniknięcia koła.
Absurd? Owszem.
Ugięcie koła powoduje, że w jednym miejscu promień się zmniejsza, a w innym zwiększa.
Wzór 2pir nie ma więc zastosowania, bo w różnych miejscach ten promień jest różny.
To są podstawy logiki i myślenia abstrakcyjnego.
Napisano 19 październik 2017 - 11:39
W licznik powinniśmy wpisać nie tyle obwód koła, co drogę przebytą podczas jego jednego obrotu, a ugięcie opony zmienia ten wynik.
W tym rzecz, że ugięcie nie zmienia obwodu koła.
Zwiąż ze sobą dwa końce sznurka i zobacz czy zmienia się jego długość w zależności czy ułożysz z niego idealne koło czy owal.