Skocz do zawartości


Zdjęcie

Prośba O Pomoc Przy Doborze Ramy - Dużo Danych


7 odpowiedzi w tym temacie

#1 sim_co

sim_co
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 28 grudzień 2017 - 16:50

Cześć,

 

Proszę o pomoc przy wyborze rozmiaru ramy - przekopałem forum, ogólnie internet i mimo wszystko mam wątpliwości.

 

Moje wymiary:
 

Actual Inseam - 88 Cm
Trunk - 63 Cm
Forearm - 35 Cm
Arm - 68 Cm
Thigh - 63 Cm
Lower Leg - 56 Cm
Sternal Notch - 148 Cm
Total Height - 178 Cm
 
Eddy Fit
 
Top Tube Length 54.4 - 54.8 Cm
Seat Tube Range CC 58.2 - 58.7 Cm
Seat Tube Range CT 60 - 60.5 Cm
Stem Length 10.1 - 10.7 Cm
BB Saddle Position 74.6 - 76.6 Cm
Saddle Handlebar 54.9 - 55.5 Cm
Saddle Setback 8.2 - 8.6 Cm
Seatpost Type Setback
 
French Fit
 
Top Tube Length 55.6 - 56 Cm
Seat Tube Range CC 59.9 - 60.4 Cm
Seat Tube Range CT 61.7 - 62.2 Cm
Stem Length 10.3 - 10.9 Cm
BB Saddle Position 72.9 - 74.9 Cm
Saddle Handlebar 56.6 - 57.2 Cm
Saddle Setback 7.7 - 8.1 Cm
Seatpost Type Setback
 
Jeżdżę Tribanem 540 (M) z mostkiem 100 mm
 
A – rura podsiodłowa: 500
B – górna rura: 548
C – kąt główki ramy: 72,5
D – kąt rury podsiodłowej: 73,5
E – rozstaw osi: 995
F – front: 580
G – długość rur dolnego trójkąta: 415
H – wysokość główki ramy: 165
M – stack: 575
N – zasięg: 378

 

I jeździ mi się nim dobrze. Mam w tym roku nabite 6000 km, w tym 2 trasy powyżej 300 km w jeden dzień i bez dolegliwości.

 

Chcę zmienić szosę i mam teraz dylemat: 

 

                                                      Triban 540 (M)         Rozmiar (57)           Rozmiar (59)           
A – rura podsiodłowa                                  500                    515                    540
B – górna rura                                            548                    555                    572
C – kąt główki ramy                                    72,5                     73                  73,25
D – kąt rury podsiodłowej                           73,5                     74                   73,5
E – rozstaw osi                                          995                   1001                   1012
F – front                                                     580                    601                    610
G – długość rur dolnego trójkąta               415                    410                    412
H – wysokość główki ramy                        165                    185                    205
M – stack                                                   575                    583                    603
N – zasięg                                                  378                    387                    394

Wycięło mi tabelkę, jest jako załącznik jeszcze.

 

Jak dla mnie to rozmiar 57 - co prawda górna rura (TT) jest 7mm dłuższa, ale to niewielka różnica, mógłbym dać mostek 90mm i wtedy sumarycznie było by 645mm, czyli o 3mm mniej niż w Tribanie. Ze sklepu natomiast dostałem rekomendację - ze względu na duży w stosunku do wzrostu przekrok (88cm) - na rozmiar 59 i 90mm mostek i tego w ogóle nie widzę. 

 

Rozmiar mniejszy od (57) to (55), gdzie górna rura ma 540mm, ale jest rekomendowana dla przekroku 81-83cm. W każdym razie teraz mam 548 mm w Tribanie, a wg kalkulatora 555 mm w rozmiarze 57 jest wartością między Eddy Fit, a French Fit, więc wydaje mi się, że powinno być ok.

 

Proszę o rady, spostrzeżenia i z góry dziękuję!

Załączone pliki



#2 gorky

gorky
  • Użytkownik
  • 68 postów

Napisano 29 grudzień 2017 - 13:53

Patrząc po popieprzonym nazewnictwie rozmiarów i geometrii to pewnie jakiś Rose Xeon.

 

Ja bym się bardziej zastanawiał czy 55 czy 57, to 59 z ponaddwudziestocentymetrową główką ramy to trochę kosmos jest..

Popatrz na stack i reach, najprościej tak porównać. No i pytanie czy jeździsz teraz z podkładkami pod mostkiem i jak masz mostek obrócony?



#3 sim_co

sim_co
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 29 grudzień 2017 - 14:14

Patrząc po popieprzonym nazewnictwie rozmiarów i geometrii to pewnie jakiś Rose Xeon.

 

Ja bym się bardziej zastanawiał czy 55 czy 57, to 59 z ponaddwudziestocentymetrową główką ramy to trochę kosmos jest..

Popatrz na stack i reach, najprościej tak porównać. No i pytanie czy jeździsz teraz z podkładkami pod mostkiem i jak masz mostek obrócony?

 

Cześć, dzięki za odpowiedź!

 

Mostek i podkładki w standardzie, czyli tak - https://www.decathlo...6ae2929b149.jpg
W załączniku foto na potwierdzenie.
 

Tak masz rację - ROSE XEON TEAM CGF. 

 

Biorąc pod uwagę rozmiar 57, to w porównaniu do Tribana jest w przypadku - stack +8mm (Triban: 575, Rose: 583), reach +9mm (Triban: 378, Rose: 387).

Załączone pliki



#4 sim_co

sim_co
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 29 grudzień 2017 - 14:22

Pod mostkiem 6 podkładek po 5mm każda - razem 30mm.

Biorąc pod uwagę wysokość główki ramy to w Tribanie jest 165 mm + 30 mm (podkładki) - 195 mm, w Rose (57) jest 185 mm - ale tutaj zakładam też takie dwie podkładki można dać i będzie to samo.

Załączone pliki



#5 gorky

gorky
  • Użytkownik
  • 68 postów

Napisano 29 grudzień 2017 - 16:16

Uhm, czyli wysoko. Jesli Ci taka pozycja pasuje to ok, w sumie przy tak wysokim przekroku siodełko masz mocno wysunięte...

Sam widzisz że w Rose będzie w miare podobnie - trochę większy reach, ale ogólnie pozycja jest bardzo komfortowa.

 

Mógłbyś teoretycznie potestować inne warianty uzywając BTwina - powyjmować podkładki, obrócić mostek - mnie się na przykład wygodniej i bardziej komfortowo jeździ kiedy jestem bardziej zgięty (kierownica bez podkłądek, mostek w negatywie), ale jeśli Ci pasuje to co masz teraz, to w Xeonie 57 będziesz w stanie osiagnąć bardzo podobną pozycję.

 

Mostek 90mm to już trochę ryzykowne moim zdaniem - robi się krótko, może być nerwowo.



#6 sim_co

sim_co
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 29 grudzień 2017 - 16:19

Uhm, czyli wysoko. Jesli Ci taka pozycja pasuje to ok, w sumie przy tak wysokim przekroku siodełko masz mocno wysunięte...

Sam widzisz że w Rose będzie w miare podobnie - trochę większy reach, ale ogólnie pozycja jest bardzo komfortowa.

 

Mógłbyś teoretycznie potestować inne warianty uzywając BTwina - powyjmować podkładki, obrócić mostek - mnie się na przykład wygodniej i bardziej komfortowo jeździ kiedy jestem bardziej zgięty (kierownica bez podkłądek, mostek w negatywie), ale jeśli Ci pasuje to co masz teraz, to w Xeonie 57 będziesz w stanie osiagnąć bardzo podobną pozycję.

 

Mostek 90mm to już trochę ryzykowne moim zdaniem - robi się krótko, może być nerwowo.

 

 

Czyli ogólnie miałbym pozycję bardzo podobną i ewentualnie można by było z tego zrobić pozycję bardziej sportową - odwrócić mostek, zdjąć podkładki. 

 

Teraz mam mostek 100mm, przejście na 90mm to aż taka różnica?



#7 gorky

gorky
  • Użytkownik
  • 68 postów

Napisano 29 grudzień 2017 - 16:33

Tak, pozycję określają stack i reach (zakładając takie same parametry mostka i kierownicy). Teraz masz bardzo komfortowe ustawienia (Triban jest sam z siebie dość komfortowy, do tego komplet podkładek i mostek w plusie) i podobne miałbyś w Rose z analogicznie ustawionym mostkiem i podkładkami. Nie wiem tylko jak z kształtem kierownicy w Rose w porównaniu do Tribana może być trochę głębsza.

 

GCN kiedyś testowało różne długości mostków i jesli dobrze kojarzę to przy 90mm już narzekali na prowadzenie. Ja z takim mostkiem nie jeździłem więc ciężko mi się wypowiadać.

 

Ogólnie, jeśli nie masz wyjątkowo krótkich rąk to nie bałbym się tej geometrii.



#8 sim_co

sim_co
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 29 grudzień 2017 - 20:03

Tak, pozycję określają stack i reach (zakładając takie same parametry mostka i kierownicy). Teraz masz bardzo komfortowe ustawienia (Triban jest sam z siebie dość komfortowy, do tego komplet podkładek i mostek w plusie) i podobne miałbyś w Rose z analogicznie ustawionym mostkiem i podkładkami. Nie wiem tylko jak z kształtem kierownicy w Rose w porównaniu do Tribana może być trochę głębsza.

 

GCN kiedyś testowało różne długości mostków i jesli dobrze kojarzę to przy 90mm już narzekali na prowadzenie. Ja z takim mostkiem nie jeździłem więc ciężko mi się wypowiadać.

 

Ogólnie, jeśli nie masz wyjątkowo krótkich rąk to nie bałbym się tej geometrii.

 

Średnica kierownicy w standardzie ta sama - 31.8 mm

 

Ten Rose jest typem 'endurance' z trochę bardziej sportową geometrią, więc jest większa szansa dostosowania niż przy klasycznej 'wyścigówce'. Ale tak jak potwierdziłeś - pozycja powinna być bardzo zbliżona do tej którą mam obecnie na Tribanie. Dzięki, za pomoc.





Dodaj odpowiedź