Skocz do zawartości


Zdjęcie

Ćwiczenia Siłowe Przy Problemach Z Kręgosłupem


12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Rolf

Rolf
  • Użytkownik
  • 59 postów
  • SkądKraków

Napisano 09 styczeń 2018 - 07:44

Czołem załogo!

 

Mam problem i liczę na Waszą pomoc!

 

Tytułem wstępu... [jak nie chce wam się czytać - możecie przejść od razu do tego, co wytłuściłem].

 

Trochę o mnie: mężczyzna, lat 27. Na rowerze jeżdżę od kilkunastu lat (z dwuletnią przerwą, ale o tym później), dawniej po ok. 3000-7000 km, odkąd kupiłem szosę - trochę więcej (2016: 11000, 2017: 13000). Formę jednak mam taką sobie: w grupie udaje mi się utrzymać średnią rzędu 35 km/h na dystansie 100 km w pagórkowatym terenie, jednak bywa, że na bardziej stromych górkach odpadam. Poza rowerem - czasami biegam, chodze po górach. I core ćwiczę.

 

Tak więc mam ambicję, aby zamiast jeżdżenia "jak_mi_się_podoba", stworzyć swój własny plan treningowy, odpowiednio ukierunkowany i speriodyzowany. Wygrzebałem zatem na strychu książkę Friela (która leżała tam z 10 lat ;) ) i po przeanalizowaniu stwierdziłem, że teraz to by najlepiej siłę robić - i tu jest problem.

 

Pewnego pięknego lipcowego dnia A.D. 2007 zaczęły mnie boleć plecy. Jedne, drugie, piąte i dziesiąte badania, werdykt - dość nietypowy kręgozmyk L5/S1 połączony z dyskopatią. W marcu 2008 miałem operację, operacja się udała, wyciągnęli dysk i skręcili dwa kręgi ze sobą, niby wszystko się udało, ale... kręgosłupowi jednak daleko do normalności. Dostałem lekki stopień niepełnosprawności i zalecenie, by nie podnosić więcej, niż kilka kilogramów... Oraz ostrzeżenie, że mam się pilnować, bo żyć normalnie mogę, ale do pełnej sprawności mi daleko. No i boli. Raz słabiej, raz mocniej, ale przeważnie boli.