Skocz do zawartości


Zdjęcie

zintegrowana sztyca


13 odpowiedzi w tym temacie

#1 dajcie mi góry

dajcie mi góry
  • Użytkownik
  • 129 postów
  • SkądKatowice

Napisano 03 wrzesień 2010 - 18:56

wydaje mi sie, że jeszcze tego nie było a zastanawiam się między zakupem tej samej ramy w wersji ze zintegrowaną sztycą lub normalną
Jakie są zalety i wady zintegrowanej sztycy?
Czy rama ze sztycą zintegrowaną + nakładką umożliwiająca założenie siodełka jest lżejsza czy cięższa od zwykłego zestawu?
Patrząc za ProTour to jedni mają tak a inni tak więc nic z tego nie można wywnioskować :-/

A przy okazji żeby nie śmiecić to zapytam jeszcze w tym poście:
szerokość kierownicy podaje się mierzoną po wewnętrznej stronie rurek, w środku, czy po zewnętrznej?

#2 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 wrzesień 2010 - 19:19

Szerokość kierownicy podaje się w środku lub na zewnątrz, zależy od marki, dana marka zawsze podaje, który to wymiar, c-c to środek-środek.

Zalety zintegrowanej sztycy to: większa sztywność, niższa masa.
Minusy: mały zakres regulacji końcówką do siodła, trzeba znać swoją pozycję na rowerze aby odpowiednio przyciąć. Nie jest łatwo sprzedać później taką ramę.

#3 tomm_td

tomm_td
  • Użytkownik
  • 14 postów
  • SkądLeipzig-Warszawa

Napisano 03 wrzesień 2010 - 19:21

Jakie są zalety i wady zintegrowanej sztycy?


Wady:
1) jak utniesz sztycę za krótko, to kaplica. Zatem zintegrowana sztyca jest dla tych, co znają swoją pozycję co do pół centymetra i nie planują jej zmieniać przez czas żywotności ramy,
2) praktycznie niesprzedawalna rama, bo trudno będzie znaleźć kogoś, kto będzie miał taką samą pozycję, jak ty (brak możliwości regulacji),
3) rowery ze zintegrowaną sztycą nie wchodzą do większości toreb, kartonów i walizek do transportu rowerów.

#4 marceln

marceln
  • Użytkownik
  • 476 postów
  • Skąd3city

Napisano 03 wrzesień 2010 - 19:42

niezintegrowana, bo:

-mocna wywrotka i uderzenie siodłem może złamać ramę, w normalnej pęknie ci najwyżej sztyca, a rama przeżyje
-nie odsprzedaż jej wcale, albo będziesz potrzebował cudu
-nie wejdzie do zwykłej torby i nie polecisz z nią samolotem
-ucinanie to ciężka sprawa
-większa sztywność ISP to bujda na resorach, bo niby z czego ta sztywność większa ma wynikać?na sztycy opiera sie jedynie ciężar twoje ciała, ale nie przekłada sie to na sztywność podczas przyspieszania

#5 dajcie mi góry

dajcie mi góry
  • Użytkownik
  • 129 postów
  • SkądKatowice

Napisano 03 wrzesień 2010 - 19:57

Dziękuje za odpowiedzi zastanawiają mnie jeszcze nast. kwestie:
O jakiej różnicy w wadze mowa? Bo do zintegrowanej sztycy trzeba jeszcze taką nakładkę dokupić żeby można było zapiąć siodełko, nie wiem ile ona waży.
Przy zintegrowanej w ogóle nie da się nic regulować? Myślałem że jakoś do 2 cm jest możliwość coś poprawić.

#6 marceln

marceln
  • Użytkownik
  • 476 postów
  • Skąd3city

Napisano 03 wrzesień 2010 - 20:08

Zależy o jakiej ramei mówimy, taka nakładka Ritchey'a na okrągłą rurę waży 130g
http://www.chainreac...9&ModelID=39282 ale realnie pewnie ze 145g i jest to masa na najmniejszej średnicy rurę. Myślę, że rura sztycy zintegrowana z ramą oraz taka nakładka ważą więcej albo tyle samo co klasyczna sztyca, rama oraz zacisk podsiodłowy.

Co do regulacji to jest minimalna, poza tym w niektórych ramach pod większą masą nakładka do mocowania siodła może sie obniżyć pod wpływem ciężaru i przy jechaniu w dziurę, ale to raczej w MTB.

Wybór ISP czy klasyczna sztyca jest dla mnie prosty.

#7 AyJay

AyJay
  • Użytkownik
  • 92 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 03 wrzesień 2010 - 22:11

Zintegrowana sztyca obiniża wagę. Porównujac wagi Scott Addict RC i R1 można zauwazyć że waga identycznego rozmiaru gołej ramy wynosi ok 40-50g.

Najlżejsze mocowania sztycy ważą koło 57g a ogólnie dostępne mieszczą się w około 80g.
Dołączona grafika

Każda z nich ma regulację kilku cm w zalezności od producenta, np. New Ultimate będzie mialo równie nieduża regulację, jak i ritchey tylko ok 2cm.
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Dochodzą wersje z setbackiem np ww NU oraz np:
http://www.wrcomposi...php?prodotto=42

Dla mnie zaletą ISP jest super nietuzinkowy wygląd ;)

#8 Gosc_Stas_*

Gosc_Stas_*
  • Gość

Napisano 06 wrzesień 2010 - 10:24

Nie jest tak źle ze zintegrowaną sztycą. Zakres regulacji jest wystarczający, za to sztywność takiego rozwiązania jest większa i nie ma co ... , a efekt wizualny ? Rama z taką sztyca wygląda dużo ciekawiej.

Stas

#9 dajcie mi góry

dajcie mi góry
  • Użytkownik
  • 129 postów
  • SkądKatowice

Napisano 06 wrzesień 2010 - 11:37

dziękuje za odpowiedzi skłoniły mnie one do zakupu normalnej sztycy
ale znalazłem przez przypadek coś takiego:
http://cgi.ebay.pl/w...e=STRK:MEWAX:IT

I patrząc jaką to daje możliwość regulacji już zamówiłem ISP :mrgreen:
Ramy sprzedawać nie zamierzam
Jak walnąłbym tak żeby złamać sztyce to i tak rama do wyrzucenia bez względu na to czy ISP, czy nie.
Chodziło mi tylko o tą możliwość regulacji, bo wiadomo, że wygląd na korzyść ISP.

#10 qqx

qqx
  • Użytkownik
  • 850 postów
  • SkądPiaseczno/Sochaczew

Napisano 07 wrzesień 2010 - 16:52

Rama ze zintegrowaną sztycą wygląda dużo bardziej rasowo.

#11 rafalwspin

rafalwspin
  • Użytkownik
  • 118 postów
  • SkądUK

Napisano 07 listopad 2010 - 17:22

Czy jest jakieś przeciwwskazanie, by uciąć w przyszłości "zintegrowaną" sztyce i użyć normalnej? Średnica zewnętrzna jest 34,9mm a rama to FM028 z Hong-fu.

#12 AyJay

AyJay
  • Użytkownik
  • 92 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 07 listopad 2010 - 18:24

Raczej nie ma, ale z drugiej strony możesz sobie w razie potrzeby przedłużyć jak byś za mocno skrócił.

#13 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 07 listopad 2010 - 21:08

Zależy o jakiej ramei mówimy, taka nakładka Ritchey'a na okrągłą rurę waży 130g
http://www.chainreac...9&ModelID=39282 ale realnie pewnie ze 145g i jest to masa na najmniejszej średnicy rurę. Myślę, że rura sztycy zintegrowana z ramą oraz taka nakładka ważą więcej albo tyle samo co klasyczna sztyca, rama oraz zacisk podsiodłowy.


Heh, a sztyca kcnc przy długości 35cm waży realnie 148gr. Czyli tyle co sama końcówka/nakładka w systemie zintegrowanym. Tak więc cały zestaw wychodzi ciężej. Nie wiem, ale można mniemać że jest to taki sam bajer i pic na wodę jak systemy zintegrowane mostek-kiera. Choć może w tym przypadku jest lepiej i ma to większą sensowność, tego nie wiem. W każdym razie wygląda fajnie ;) Na pewno mniej praktyczne rozwiązanie, ale dla kogoś kto nie zamierza sprzedawać ramy, czy przekładać sztycy ;) może to nie być problemem.

#14 rafalwspin

rafalwspin
  • Użytkownik
  • 118 postów
  • SkądUK

Napisano 16 listopad 2010 - 14:12

A gdybym zamiast tej nakładki na sztyce, która waży 180g, wsunął uciętą sztycę o wadze np.140g, to ile jej mogę uciąć? Mam nadzieję, że obrazek wyjasni o co mi chodzi (taki patent ma np. Derosa King3) Dołączona grafika



Dodaj odpowiedź