Odkrecajaca sie sruba od ramienia korby
#1
Napisano 16 wrzesień 2010 - 12:06
#4
Napisano 17 wrzesień 2010 - 09:15
Niedawno zalozylem nowa korbe i nowy suport na kwadrat. Wszystko dokladnie skrecilem, na kwadrat i srube nalozylem paste miedziana. Po pierwszej przejazdzce sruby w obydwu ramionach lekko sie odkrecily, ale pierwszy raz wiec to normalne. Niestety po drugiej, trzeciej i czwartej przejazdzce sruby za kazdym razem sie luzowaly (luz na korbie sie nie pojawial tylko luzowala sie sruba). Co zrobic w tej sytuacji? Nalozyc na srube/kwadrat loctite'a. JEsli tak to jaki zeby dalo sie to potem odkrecic.
Jesteś pewien, że suport i korba są w tym samym standardzie? Różnica niezauważalna gołym okiem, ale nie ma to prawa współpracować. Korby założonej na odpowiadający jej standardem kwadrat po stuknięciu gumowym młotkiem nie da się już zdjąć bez ściągacza. Niepasująca będzie się ciągle odkręcać.
TUTAJ O STANDARDACH POŁĄCZEŃ
#7
Napisano 17 wrzesień 2010 - 13:09
Pozdrawiam, Piotr01
#10
Napisano 18 wrzesień 2010 - 06:04
" Na klin nie dajemy smaru za względu na to że ramie jest zazwyczaj z aluminium- czyli stosunkowo do stali (oś) bardziej plastyczne. Ramie powinno wejść z dużym tarciem bez smaru dokręcone mocno/bardzo mocno kluczem. Jako wyjaśnienie pisało tam że gdy nałożymy smaru to wtedy siły tarcia bardzo mocno się odniżą i nasze ramie (czy to lewe czy prawe) korby wejdzie nieco za daleko przez co zmieni się kształt kwadratu w ramieniu co później skutkuje odręcaniem, luzami itd. Osobiście się do tego zastosowałem i uważam że jest to prawda. Ramię korb zdemontowałem ściągaczem (który też trzeba umieć używać żeby nie zniszczyć drobnego (nie metrycznego) gwintu w ramieniu ) bez najmniejszych problemów. Co się okazało jak spojrzałem na ramie korby i oś? Nie było tam ani trochę smaru. Rower ma ok. 9 lat i nikt wcześniej nie odkręcał korb. Myśle że rozumienie o co mi chodziło :-D
Uważam że trochę przesadzacie z tym smarowaniem :mrgreen:.
Zanalałem
#11
Napisano 18 wrzesień 2010 - 09:42
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#12
Napisano 18 wrzesień 2010 - 10:37
Przypuszczam, że luzowanie się śrub korb wynika z niedopasowania kształtu osi i korby. Wtedy możliwe są wzajemne ruchy tych elementów i śruba się odkręca. W ten sposób odkręcają się marketowe, stalowe korby. Aluminiowe, nawet jak nie są idealnie wykonane, dopasowują się przy zakładaniu - tu pomaga smar - pozwala głębiej wcisnąć niedopasowaną korbę i powierzchnia styku korzystnie rośnie.
#13
Napisano 18 wrzesień 2010 - 11:52


