Skocz do zawartości


Zdjęcie

Odkrecajaca sie sruba od ramienia korby


12 odpowiedzi w tym temacie

#1 yaro1986

yaro1986
  • Użytkownik
  • 384 postów
  • SkądJózefów

Napisano 16 wrzesień 2010 - 12:06

Niedawno zalozylem nowa korbe i nowy suport na kwadrat. Wszystko dokladnie skrecilem, na kwadrat i srube nalozylem paste miedziana. Po pierwszej przejazdzce sruby w obydwu ramionach lekko sie odkrecily, ale pierwszy raz wiec to normalne. Niestety po drugiej, trzeciej i czwartej przejazdzce sruby za kazdym razem sie luzowaly (luz na korbie sie nie pojawial tylko luzowala sie sruba). Co zrobic w tej sytuacji? Nalozyc na srube/kwadrat loctite'a. JEsli tak to jaki zeby dalo sie to potem odkrecic.

#2 Gosc_cookie_*

Gosc_cookie_*
  • Gość

Napisano 16 wrzesień 2010 - 16:00

CO TO ZA KORBA I JAKI KWADRAT? Jeśli shimano to będziesz jeszcze parę razy dokręcał. Jeśli korba jest z alu to pasta miedzian imho w takim miejscu to nieporozumienie. Może przez nia dochodzić do korozji elektrochemicznej.

#3 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 17 wrzesień 2010 - 01:21

yaro1986, na oczyszczony gwint daj Loctite 222. Możesz zastosować również ten nieco mocniejszy Loctite.

Na połączenie wypust osi - korba daj nieco smaru np ŁT-43. Zapobiegnie to zapieczeniu tego połączenia w pszyszłości.

#4 Pirx

Pirx
  • Użytkownik
  • 269 postów
  • SkądKlucze

Napisano 17 wrzesień 2010 - 09:15

Niedawno zalozylem nowa korbe i nowy suport na kwadrat. Wszystko dokladnie skrecilem, na kwadrat i srube nalozylem paste miedziana. Po pierwszej przejazdzce sruby w obydwu ramionach lekko sie odkrecily, ale pierwszy raz wiec to normalne. Niestety po drugiej, trzeciej i czwartej przejazdzce sruby za kazdym razem sie luzowaly (luz na korbie sie nie pojawial tylko luzowala sie sruba). Co zrobic w tej sytuacji? Nalozyc na srube/kwadrat loctite'a. JEsli tak to jaki zeby dalo sie to potem odkrecic.


Jesteś pewien, że suport i korba są w tym samym standardzie? Różnica niezauważalna gołym okiem, ale nie ma to prawa współpracować. Korby założonej na odpowiadający jej standardem kwadrat po stuknięciu gumowym młotkiem nie da się już zdjąć bez ściągacza. Niepasująca będzie się ciągle odkręcać.
TUTAJ O STANDARDACH POŁĄCZEŃ

#5 yaro1986

yaro1986
  • Użytkownik
  • 384 postów
  • SkądJózefów

Napisano 17 wrzesień 2010 - 09:37

Pewny kompatybilnosci nie jestem, ale korby sa shimano a wklad accenta. Korby siedza mocno, nawet jak sie ta sruba poluzuje to korby nie maja zadnego luzu i nie ma szans ich zdjac bez sciagacza.

#6 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 17 wrzesień 2010 - 10:31

yaro1986, na 100 % masz kompatybilny set.

#7 Piotr01

Piotr01
  • Użytkownik
  • 111 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 17 wrzesień 2010 - 13:09

Kolega ma podejrzewam podobne komponenty w temacie. Od prawie trzech lat korzystam z supportu Accent BB7814AL i korb Shimano Sora FC3300 (na kwadrat, tak z efektu przyzwyczajenia) i przyznam - nie bacząc na Standard/y. Przy montażu wtedy, tylko odrobina smaru, wiadomo dlaczego i po co, a po chyba miesiącu, tylko lekkie dociągnięcie śrub. Od tamtego czasu, tylko kontroluję połączenie/śruby tak co około trzy miesiące i do teraz jest wszystko bez zarzutu, bez nawet konieczności żadnego dociągania śrub. Yaro1986, jeśli korby "siedzą mocno" (jak należy), a luzują się "tylko" śruby, to jak napisał Bikemaster spróbuj je "unieruchomić" tym Loctite`m 222 (fioletowy). Przedtem zmień tę pastę. Potem kwestię poobserwuj. Przy okazji sprawdź te/n standard/y posiadanych faktycznie komponentów.
Pozdrawiam, Piotr01

#8 Pirx

Pirx
  • Użytkownik
  • 269 postów
  • SkądKlucze

Napisano 17 wrzesień 2010 - 18:40

Jak korby Shimano, a suport Accent, to na pewno jest dobrze. Loctite powinien sprawę załatwić.

#9 yaro1986

yaro1986
  • Użytkownik
  • 384 postów
  • SkądJózefów

Napisano 17 wrzesień 2010 - 19:29

Na gwint dalem lakieru do paznokci i po jednej wycieczce sie trzyma. Nie mam w domu loctite'a a nie chcialo mi sie specjalnie po niego jechac do sklepu wiec dalem lakier, jak pusci to kupie loctite'a.

#10 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 postów
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Napisano 18 wrzesień 2010 - 06:04

Z tego co kiedyś czytałem wiem że nie należy dawać żadnego smaru na ten kwadratowy klin na który mocujemy ramię. Spytacie dlaczego, może się zapiec i tak dalej. Pisało tak:
" Na klin nie dajemy smaru za względu na to że ramie jest zazwyczaj z aluminium- czyli stosunkowo do stali (oś) bardziej plastyczne. Ramie powinno wejść z dużym tarciem bez smaru dokręcone mocno/bardzo mocno kluczem. Jako wyjaśnienie pisało tam że gdy nałożymy smaru to wtedy siły tarcia bardzo mocno się odniżą i nasze ramie (czy to lewe czy prawe) korby wejdzie nieco za daleko przez co zmieni się kształt kwadratu w ramieniu co później skutkuje odręcaniem, luzami itd. Osobiście się do tego zastosowałem i uważam że jest to prawda. Ramię korb zdemontowałem ściągaczem (który też trzeba umieć używać żeby nie zniszczyć drobnego (nie metrycznego) gwintu w ramieniu ) bez najmniejszych problemów. Co się okazało jak spojrzałem na ramie korby i oś? Nie było tam ani trochę smaru. Rower ma ok. 9 lat i nikt wcześniej nie odkręcał korb. Myśle że rozumienie o co mi chodziło :-D
Uważam że trochę przesadzacie z tym smarowaniem :mrgreen:.

Zanalałem :lol:
Dołączona grafika

#11 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 18 wrzesień 2010 - 09:42

można na kwadrat dać smaru , ale tylko na zasadzie zwilżenia powierzchni, czyli jest , ale jakby go nie było, poza tym dociągnięcie śrub mocno załatwia sprawe .

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#12 leslaw

leslaw
  • Użytkownik
  • 239 postów
  • Skądłódzkie

Napisano 18 wrzesień 2010 - 10:37

Jeżeli dajemy smar, to nie ma znaczenia, czy jest go dużo, czy mało. I tak decyduje warstewka o grubości kilku molekuł... Campagnolo wyraźnie zaleca odtłuszczenie kwadratu. Ja jednak smaruję. Wychodzę z założenia, że skoro połączenie jest kształtowe, to tarcie nie gra roli. Trzeba tylko z umiarem dociągać śrubę korby, by nie wepchnąć jej za głęboko.
Przypuszczam, że luzowanie się śrub korb wynika z niedopasowania kształtu osi i korby. Wtedy możliwe są wzajemne ruchy tych elementów i śruba się odkręca. W ten sposób odkręcają się marketowe, stalowe korby. Aluminiowe, nawet jak nie są idealnie wykonane, dopasowują się przy zakładaniu - tu pomaga smar - pozwala głębiej wcisnąć niedopasowaną korbę i powierzchnia styku korzystnie rośnie.

#13 yaro1986

yaro1986
  • Użytkownik
  • 384 postów
  • SkądJózefów

Napisano 18 wrzesień 2010 - 11:52

Mi sie wydaje ze ostatnio shimano olalo troche korby na kwadrat i odstawia w nich fuszerke. Ostatnio bardzo wiele osob ma problemy z luzowaniem sie korb shimano (przynajmniej z tego co widze u znajomych i w zaprzyjaznionych warsztatach). Trzech moich znajomych mialo w niemal nowych rowerach kleje, bo korby sie notorycznie luzowaly.



Dodaj odpowiedź