Skocz do zawartości


Zdjęcie

Dowolność Konfiguracji Zębatek


8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Peter1983

Peter1983
  • Użytkownik
  • 48 postów

Napisano 22 marzec 2018 - 11:52

Dzień dobry.
Czy jest możliwość zamontowania z przodu zębatek 46 i 26 czy to za duża różnica? I czy kasetę można zmontować z dowolnych rozmiarów zębatek innych niż narzuca nam producent? Może to głupie pytania, ale potrzebuje zmontować rower bardzo indywidualnie pod swoje możliwości fizyczne i specyfikację terenu po którym będę jeździł. Jestem tu trochę zielony i widzę jak przez wiele lat człowiek bez sensu kupował rowery, które tak naprawdę nie leżały pod względem m.in. przełożeń. Teraz montuje rower od podstaw i nie chciałbym popełnić znowu błędów.
Z góry dzięki.

#2 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 6301 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 22 marzec 2018 - 12:16

20 zębów to za dużo, jeżeli chcesz mieć 2 tarcze. Potrzebujesz albo 3 tarcz, albo inaczej dobranej kasety, żeby zapewnić sobie odpowiednie przełożenia.
rowerplus-logo-2.png
 
Produkty SRAM oraz LEZYNE od teraz w ROWERPLUS.PL!

#3 dr_michu

dr_michu
  • Użytkownik
  • 1 postów
  • SkądPoznań

Napisano 23 marzec 2018 - 14:42

Dzień dobry.
Czy jest możliwość zamontowania z przodu zębatek 46 i 26 czy to za duża różnica?

 

I czy kasetę można zmontować z dowolnych rozmiarów zębatek innych niż narzuca nam producent?

Czy napęd ma działać z klamkomanetkami i przerzutkami szosowymi? Czy mają być tylko dwie zębatki przednie?

Przednie szosowe przerzutki shimano dla dwóch tarcz mają możliwość obsługi zębatek o różnicy do 16 zębów. Nie wszystkie będą obsługiwać większą tarczę o liczbie zębów 46. Dla większości minimalny rozmiar dużej tarczy to 50 zębów.

Zestaw zębatek w kasecie może być prawie dowolny. Limity to możliwości tylnej przerzutki:

- możliwości obsługi największej zębatki np. 27 zębów

- dopuszczalna różnica pomiędzy największą i najmniejszą liczbą zębów w koronkach kasety, np. dla przerzutki z długim wózkiem 22 zęby

- całkowita pojemność napędu (suma różnic pomiędzy skrajnymi zębatkami z przodu i z tyłu), np. dla przerzutki z długim wózkiem 37 zębów.

Dowolną co do liczby zębów kasetę można skomponować np. z elementów Miche http://www.miche.it/...te-pignoni.html



#4 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 491 postów
  • SkądKatowice

Napisano 23 marzec 2018 - 16:47

Da się, ale...

 

Uno - zmiana kadencji jest na tyle duża, że odczujesz to w nogach. Różnica kadencji rzędu 75% wymaga ostrożnego planowania zmian biegów.

 

Due - regulacja różnicy 20T wymaga odsunięcia zębatki 26T nieco bardziej niż by wynikało z tego jak zębatka pasuje na korbę. Jakieś 0.5-1mm podkładka pod zębatkę musi iść

 

Tre - potrzebujesz przerzutki 3x, bo 2x raczej nie sięgnie na 20T różnicy.


http://uzurpator.com.pl- Rowerowy Blog Techniczny


#5 Peter1983

Peter1983
  • Użytkownik
  • 48 postów

Napisano 24 marzec 2018 - 22:44

Za dużo tu kombinacji, a ja kombinowania nie lubię. No cóż... Więc zrobi się 3 tarcze, bo w zasadzie chce zbudować przełajówkę. A jak wiadomo to musi się nadać w teren, na asfalt i jeden duży podjazd koło domu. Z przodu i tak wystarczy mi największą tarcza 50 bo przecież ja nie będę osiągał na asfalcie średnich jak peleton więc po co większa?

#6 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 860 postów
  • SkądPuławy

Napisano 25 marzec 2018 - 03:38

W przełajówce podobnie jak w mtb wystarczy jedna tarcza z przodu i dobrze dobrana kaseta (1x11).



#7 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 2138 postów
  • SkądWLKP

Napisano 25 marzec 2018 - 08:25

Tylko dobierz do szosy/przełaja taką kasetę o 500% zakresu

#8 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 6301 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 25 marzec 2018 - 08:39

Przecież kolega napisał o przełaju, nie o szosie.

 

Inna sprawa, że pomijając wysokie góry (oraz potrzebę ciasnego zestawienia przełożeń, ale Twoja propozycja też jej nie realizuje), 500% na szosie to o wiele więcej niż potrzeba.


rowerplus-logo-2.png
 
Produkty SRAM oraz LEZYNE od teraz w ROWERPLUS.PL!

#9 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 860 postów
  • SkądPuławy

Napisano 25 marzec 2018 - 09:16

Chyba już wiem o co chodzi. Tani rower do wszystkiego. Można ale to tylko półśrodek.

Jeżeli ktoś chce docenić przyjemność z jazdy lekko terenowej, to CX jest super.

Stosując 1x11 minimalnie oszczędzamy na przedniej przerzutce, masie tarczy w korbie, prosta lewa klamka, brak linek. Owszem kaseta będzie cięższa, ale wielu producentów rowerów idą w tym kierunku:

- tania Merida - http://www.rowerymer...wer-merida.html

- droga Merida - http://www.rowerymer...wer-merida.html

- drogi Trek - https://www.trekbike...rCode=black_red

- tani Trek - https://www.trekbike...de=black_green 

- Scott - https://www.scott.pl...ict-CX-RC-Disc/

- i Scott - https://www.scott.pl...Gravel-10-Disc/

Takie są tendencje.





Dodaj odpowiedź