Dowolność Konfiguracji Zębatek
#1 Gosc_Peter1983_*
Napisano 22 marzec 2018 - 11:52
Czy jest możliwość zamontowania z przodu zębatek 46 i 26 czy to za duża różnica? I czy kasetę można zmontować z dowolnych rozmiarów zębatek innych niż narzuca nam producent? Może to głupie pytania, ale potrzebuje zmontować rower bardzo indywidualnie pod swoje możliwości fizyczne i specyfikację terenu po którym będę jeździł. Jestem tu trochę zielony i widzę jak przez wiele lat człowiek bez sensu kupował rowery, które tak naprawdę nie leżały pod względem m.in. przełożeń. Teraz montuje rower od podstaw i nie chciałbym popełnić znowu błędów.
Z góry dzięki.
#2
Napisano 22 marzec 2018 - 12:16
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#3
Napisano 23 marzec 2018 - 14:42
Dzień dobry.
Czy jest możliwość zamontowania z przodu zębatek 46 i 26 czy to za duża różnica?
I czy kasetę można zmontować z dowolnych rozmiarów zębatek innych niż narzuca nam producent?
Czy napęd ma działać z klamkomanetkami i przerzutkami szosowymi? Czy mają być tylko dwie zębatki przednie?
Przednie szosowe przerzutki shimano dla dwóch tarcz mają możliwość obsługi zębatek o różnicy do 16 zębów. Nie wszystkie będą obsługiwać większą tarczę o liczbie zębów 46. Dla większości minimalny rozmiar dużej tarczy to 50 zębów.
Zestaw zębatek w kasecie może być prawie dowolny. Limity to możliwości tylnej przerzutki:
- możliwości obsługi największej zębatki np. 27 zębów
- dopuszczalna różnica pomiędzy największą i najmniejszą liczbą zębów w koronkach kasety, np. dla przerzutki z długim wózkiem 22 zęby
- całkowita pojemność napędu (suma różnic pomiędzy skrajnymi zębatkami z przodu i z tyłu), np. dla przerzutki z długim wózkiem 37 zębów.
Dowolną co do liczby zębów kasetę można skomponować np. z elementów Miche http://www.miche.it/...te-pignoni.html
#4
Napisano 23 marzec 2018 - 16:47
Da się, ale...
Uno - zmiana kadencji jest na tyle duża, że odczujesz to w nogach. Różnica kadencji rzędu 75% wymaga ostrożnego planowania zmian biegów.
Due - regulacja różnicy 20T wymaga odsunięcia zębatki 26T nieco bardziej niż by wynikało z tego jak zębatka pasuje na korbę. Jakieś 0.5-1mm podkładka pod zębatkę musi iść
Tre - potrzebujesz przerzutki 3x, bo 2x raczej nie sięgnie na 20T różnicy.
#5 Gosc_Peter1983_*
Napisano 24 marzec 2018 - 22:44
#8
Napisano 25 marzec 2018 - 08:39
Przecież kolega napisał o przełaju, nie o szosie.
Inna sprawa, że pomijając wysokie góry (oraz potrzebę ciasnego zestawienia przełożeń, ale Twoja propozycja też jej nie realizuje), 500% na szosie to o wiele więcej niż potrzeba.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#9
Napisano 25 marzec 2018 - 09:16
Chyba już wiem o co chodzi. Tani rower do wszystkiego. Można ale to tylko półśrodek.
Jeżeli ktoś chce docenić przyjemność z jazdy lekko terenowej, to CX jest super.
Stosując 1x11 minimalnie oszczędzamy na przedniej przerzutce, masie tarczy w korbie, prosta lewa klamka, brak linek. Owszem kaseta będzie cięższa, ale wielu producentów rowerów idą w tym kierunku:
- tania Merida - http://www.rowerymer...wer-merida.html
- droga Merida - http://www.rowerymer...wer-merida.html
- drogi Trek - https://www.trekbike...rCode=black_red
- tani Trek - https://www.trekbike...de=black_green
- Scott - https://www.scott.pl...ict-CX-RC-Disc/
- i Scott - https://www.scott.pl...Gravel-10-Disc/
Takie są tendencje.