Skocz do zawartości


Zdjęcie

Który Canyon


21 odpowiedzi w tym temacie

#1 bolek10

bolek10
  • Użytkownik
  • 16 postów

Napisano 23 marzec 2018 - 11:08

Hej, przymierzam się do kupna nowej szosy i nie wiem na który model się zdecydoować.

 

Rozważam te 3 modele:

 

Ultimate CF SLX 8.0

https://www.canyon.c...cf-slx-8-0.html

 

+ dobre koła

+ dobra rama

+ bardziej leży mi kokpit (w porównaniu do Ultimate CF SL 8.0)

- cena :(

 

Ultimate CF SL 8.0

https://www.canyon.c...-cf-sl-8-0.html

 

+ cena (ze względu na koła zapewne)

+ dobra rama w stosunku do ceny

+ waga - producent pisze że ten rower jest lżejszy o 100g od Ultimate CF SLX 8.0. Jakim cudem - nie wiem

 

Aeroad CF SLX 8.0

https://www.canyon.c...cf-slx-8-0.html

 

- cena

 

 

 

Czego na pewno nie chce:

- DI2 - głównie cena, nie uważam żeby teraz mi było to potrzben

- Tarczówki j/w

 

Na co zwracam uwagę:

- osprzęt - każdy z nich ma Ultegre co mi pasuje

- wygląd - Ultimate CF SL 8.0 tutaj wypada IMO najsłabiej, ale nadrabia ceną

- nigdy nie miałem roweru typowo aero. Jeżdzę głównie sam i głównie po płaskim, wyścigi również w 80% po płaskim. Myślicie że warto iść w aero?

- 'sportowe' zacięcie, nie chcę modelu Endurance, maszyna ma być wyścigowo/treningowa

 

 

No i teraz pytanie do was - co wybrać?

 

Te 16k to MAKSYMALNY budżet na te rowery.  W przypadku Ultimate CF SL pewnie później dojdą koła które i tak zwiększą cene za ten rower. Poza ty mam 194cm wzrostu, według strony Canyona XL będzie dobre, zastanawiam się czy brać XL czy 2XL właśnie. Zastanawiam się czy te kilka tysi więcej za Ultimate CF SLX to dobra droga. Generalnie byłem zdecydowany na niego dopóki nie zobaczyłem modelu Aeroad.

 

 

 

 



#2 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 23 marzec 2018 - 12:00

Nie nazwalbym kol w SLX dobrymi. Zwykle aluminiowe obrecze (to nie jest model Exalith) z doklejona owiewka karbonowa.
Gdyby np byly tu Ksyrium Exalith (ta sama cena) rower wygladalby caly czas bardzo dobrze i wazyl 200g mniej.
Ale jak ci to nie przeszkadza, to moga byc :)
Kolejna rzecz, to zintegrowany kokpit. Wyglada to bardzo ladnie ale pytanie czy sie wstrzelisz w jego wymiary. Chyba Canyon nie daje mozliwosci konfiguracji?
Cciezko pobic estetyke Aeroada, imo ;)

#3 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 703 postów

Napisano 23 marzec 2018 - 12:01

Najszybszy będzie Aeroad CF SLX 8.0, ale musisz być przygotowany na pozycję AERO. Pod tym względem Ultimate będzie o klasę mniej agresywny - typowy rower do wszystkiego na, którym bez problemów zrobisz bardzo długą trasę i będziesz mógł się pościągać.

Ultimate CF SLX 8.0 ma lepszą ramę niż Ultimate CF SL 8.0. Gdybym miał wybierać mięzy tymi dwoma, to oczywiście wołałbym SLX, bo jest to rower, który w detalach wypada lepiej... ale jest i droższy wyraźnie droższy. Jeśli mieszkałbym na płaskim bądź pagórkowatym terenie i priorytetem byłaby szybkość to postawiłbym na Aeroad a już na 100% wybrałbym najładniejszy i olał ten, który mi się nie podoba :)



#4 bolek10

bolek10
  • Użytkownik
  • 16 postów

Napisano 23 marzec 2018 - 12:19

Dzięki!

 

@1415chris Myślałem że te kółka to jednak karbon i mają lepszą opinie :)

 

A co myślicie o tych kołach w Aeroad?



#5 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 703 postów

Napisano 23 marzec 2018 - 12:24

W Tour pisali o tych kołach, że są aerodynamiczne, co nie zawsze jest oczywiste. Jako minus wskazali słabe hamowanie. Jak dla mnie przy tej cenie to fajne koła do jazdy po płaskim.



#6 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 23 marzec 2018 - 15:43

Nie zrozum mnie zle. Kola w cenie 1k Euro sa OK. Jakos tego typu konstrukcja, polaczenie alu i karbonu, nigdy mnie nie przekonywala.
Osobiscie bez wahania wybralbym Reynoldsy. Z tym ze wez pod uwage, ze sa to 62mm kola. Ale majac 194cm chyba nie wazysz 60kg, wiec nawet przy nieco mocniejszym wietrze powinno byc ok. Z czasem dokupisz sobie jakies aluminiowe kola na gorsze warunki.
Ja akurat czytalem pozytywne komentarze o powierzchni hamujacej Reynoldsa CTg w polaczeniu z ich niebieskimi klockami.
Co do wynikow Tour, to pewnie masz na mysli ich "Alpine Braking Test"?
Nie czytalem go ale fakt, ze obok paru kol Reynoldsy mialy jakis problem. Nawet nie wiem jakie dokladnie byly to kola i na czym polegal test.


#7 sum

sum
  • Użytkownik
  • 723 postów
  • SkądWłocławek

Napisano 23 marzec 2018 - 15:55

 

 

Ultimate CF SL 8.0

https://www.canyon.c...-cf-sl-8-0.html

 

+ cena (ze względu na koła zapewne)

+ dobra rama w stosunku do ceny

+ waga - producent pisze że ten rower jest lżejszy o 100g od Ultimate CF SLX 8.0. Jakim cudem - nie wiem

 

 

 

Te 16k to MAKSYMALNY budżet na te rowery.  W przypadku Ultimate CF SL pewnie później dojdą koła które i tak zwiększą cene za ten rower. Poza ty mam 194cm wzrostu, według strony Canyona XL będzie dobre, zastanawiam się czy brać XL czy 2XL właśnie. Zastanawiam się czy te kilka tysi więcej za Ultimate CF SLX to dobra droga. Generalnie byłem zdecydowany na niego dopóki nie zobaczyłem modelu Aeroad.

 

to jest rama SL a nie SLX - to inny słabszy carbon - więc bym nie szedł w to

lepiej kupić SLX z gorszym osprzętem, kołami a mieć fajną bazę do zmiany kół czy osprzętu

ramy nie wymienisz przez następne 4-5 lat 



#8 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 1992 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 23 marzec 2018 - 16:29

^Gwarantuje, że nie poczujesz żadnej różnicy pomiędzy SL i SLX. Jedynie waga poczuje te kilkadziesiąt gram i to jest jedyna różnica pomiędzy tymi modelami. Mówienie, że SL jest ze słabszego karbonu to bzdura. Z testów wynika jasno, że obie ramy są niemal tak samo komfortowe, wytrzymałe i sztywne. Po prostu bulisz kilka tysięcy więcej za 100g mniej :)


  • Look i Born Ready lubią to


53608702113_1697d8a0bf_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 49380949278_d7c6896025_o.png


#9 Piwonia

Piwonia
  • Użytkownik
  • 56 postów

Napisano 23 marzec 2018 - 17:45

SLX ma trochę inną geometrię niż SL. Co by nie mówić jest to topowa rama na której jeżdżą zawodnicy Movistaru i Katushy.

 

Przy twoim budżecie w mojej opinii najlepszą opcją jest Aeroad. Topowa rama, brak kokpitu co moim zdaniem jest plusem przy zakupie przez internet. Mastki nie kosztują majątku a może się okazać, że kokpit po pewnym czasie okaże się za krótki lub długi. Zresztą nawet jeśli przymierzysz rower to może się okazać po iluś jazdach, że chcesz coś zmienić. Koła są najlepsze ponieważ nie jest to aluminum z przyklejonym karbonem. Osprzęt we wszystkich wymienionych modelach jest identyczny. 



#10 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 23 marzec 2018 - 17:59

Czy poczuje roznice, czy nie, prawda jest taka, ze SL jest wykonane z gorszej jakosci wlokna. Gorsze w tym sensie, ze jest ciezsze i plasuje SL, z waga M-ki 970g, w kategorii dosc przecietnych ram, ktorych jest sporo na rynku.
SLX, bazujac na tym, co podaje Canyon, plasuje sie w dosc elitarnej grupie ram. Co prawda, szczegolnie ostatnimi laty, coraz wiecej producentow zaczelo z sukcesem robic ultralekkie ramy ale jest ich caly czas niezbyt wiele i swoje kosztuja. Inna kwestia jest fakt, ze jest spora grupa bardzo drogich ram, ktore wagowo wychodza podobnie jak SL albo gorzej. Z tym, ze w tym przypadku niekoniecznie placi sie za hiper-duper wlokna. Nic nie ujmujac SL, SLX jest zupelnie innej klasy rama.


#11 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 23 marzec 2018 - 18:09

Przy twoim budżecie w mojej opinii najlepszą opcją jest Aeroad. (...) brak kokpitu co moim zdaniem jest plusem przy zakupie przez internet. Mastki nie kosztują majątku a może się okazać, że kokpit po pewnym czasie okaże się za krótki lub długi.

 

Zbyt różowo nie jest, bo Canyon stosuje sterówki 1 i 1/4 cala zamiast typowych 1 i 1/8 przez co przy wymianie mostka praktycznie jesteś skazany na zakup kolejnego od nich lub Gianta.
 



#12 Piwonia

Piwonia
  • Użytkownik
  • 56 postów

Napisano 23 marzec 2018 - 18:16

Zgadzam się. Jednak cena mostka przy cenie kokpitu jest zdecydowanie mniejsza. 

 

Oczywiście może się zdarzyć, że wszystko będzie OK i kokpit będzie idealnym rozwiązaniem. 



#13 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 23 marzec 2018 - 19:13

Zintegrowany kokpit Canyona £362, mostek od nich £46 ;)
Osobiscie, bez dwoch zdan wolalbym miec zintegrowany. Mam w klubie Aeorady z oba rozwiazaniami, zintegrowany dodaje smaku i super wyglada.
Z tym, ze wolalbym miec kokpit, ktory mi pasuje, a nie taki, ktory producent mysli, ze bedzie mi pasowal.
Bez porownania swojej pozycji i wymiarow nie odwazylbym sie na taki zakup. Ale moze nie jestes na tej samej "galezi swiadomosci rowerowej" i to na co wsiadiesz bedzi ci pasowac....?
Tak poza tym wez rower, ktory ci sie bardziej podoba :)

  • piotrkol lubi to

#14 sum

sum
  • Użytkownik
  • 723 postów
  • SkądWłocławek

Napisano 23 marzec 2018 - 19:29

^Gwarantuje, że nie poczujesz żadnej różnicy pomiędzy SL i SLX. 

 

to nie gwarantuj skoro nie masz pojęcia czym jeżdżę [SLX] , co testowałem [m.in. SL] , ile ważę i jakie moce generuje 

 

takie puste słowa łatwo rzucać a rzeczywistość jest inna :-P



#15 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1429 postów

Napisano 23 marzec 2018 - 21:15

Przede wszystkim już pierwszy wybór dobry, bo postawiłeś na Canyona :)

 

Sam jeżdżę na Ultimate CF SL i jedyny, na jaki bym go wymienił, to ewentualnie Aeroad właśnie, ale też pewności nie mam. Dwa razy jeździłem i nie oczarował, może przy dłuższym jeżdżeniu mógłbym zdecydować o wyższości któregoś. Przede wszystkim ważne, żeby się podobał, a Ultimate mnie przyciągał od zawsze. Jak możesz sobie pozwolić finansowo i podchodzi wizualnie, to spokojnie możesz iść w SLXa. 

 

Na forum dostaniesz jedynie sugestie i subiektywne odczucia innych, decyzja będzie Twoja. 



#16 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 1992 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 23 marzec 2018 - 21:33

to nie gwarantuj skoro nie masz pojęcia czym jeżdżę [SLX] , co testowałem [m.in. SL] , ile ważę i jakie moce generuje 

 

takie puste słowa łatwo rzucać a rzeczywistość jest inna :-P

 

 

Dobra, dobra :)



53608702113_1697d8a0bf_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 49380949278_d7c6896025_o.png


#17 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3146 postów

Napisano 23 marzec 2018 - 22:35

Jeśli koniecznie musi być Canyon to zdecydowanie SLX.
Nie jeździłem Ultimate, ale miałem okazję testować Endurace SLX i SL - mimo prawie tego samego osprzętu były to ramy zupełnie innych klas.
A właściwie dlaczego wybór ogranicza się tylko do Canyona? Jest tyle innych ciekawych rowerów...

#18 chlebu

chlebu
  • Użytkownik
  • 651 postów
  • SkądKrosno

Napisano 24 marzec 2018 - 08:35

Ktoś się orientuję czy inne sklepy w UE wystawiają, tak jak Canyon, fakturę do zapłaty bez VAT? Chodzi mi oczywiście o sytuację przy zakupie roweru firmowego dla płatnika VAT UE

Dla  mnie osobiście to jest niezaprzeczalna  przewaga Canyona.

Nie muszę potem tłumaczyć się w US ze zwrotu VAT.



#19 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3146 postów

Napisano 24 marzec 2018 - 14:28

Skoro nie wiesz czy inne sklepy  wystawiają fakturę bez VAT, to dlaczego  twierdzisz że Canyon ma "przewagę"?

Tak, wiele sklepów wystawia takie faktury (zdaje się, że między innymi, Rose).



#20 chlebu

chlebu
  • Użytkownik
  • 651 postów
  • SkądKrosno

Napisano 24 marzec 2018 - 20:40

To faktycznie wiele wymieniłeś. Akurat o tej wiedziałem :-)





Dodaj odpowiedź