Fitness, Cx
#4
Napisano 29 marzec 2018 - 14:23
"wyregulujesz mostkiem", dobre, mostek 4-5cm - i już widzę tego potwora dra Frankensteina ))
Nie, rower się nie rozleci, rób tę modyfikację, nie ty pierwszy tak kombinujesz i nie ty pierwszy będziesz dziwił się jak takie pomysły mogły ci przychodzić do głowy jak trochę ogarniesz temat
#5 Gosc_tobo_*
Napisano 29 marzec 2018 - 17:27
Fitness z decathlonu dzieli ramę z szosą - więc jakoś producent to "ogarnął" - użytkownicy obu wersji są zadowoleni.
A co do regulacji mostkiem i sztycą - jeśli jesteś w stanie ogarnąć te centymetry w ten sposób i na rowerze nadal będziesz czuł się a nie cierpiał....
#6 Gosc_marvelo_*
Napisano 29 marzec 2018 - 17:53
Czy rower typu fitness można zastosować jako przełajówkę zmieniając kierownicę na baranka czy konstrukcja tego roweru raczej nie wytrzyma trudów terenowych? Czy dać sobie spokój z tego typu myślami i kupić droższą przełajówkę?
Masz taki rower czy zastanawiasz się nad kupnem?
Chcesz mieć po prostu możliwość jazdy w terenie czy chcesz startować w zawodach przełajowych?
Jeśli to pierwsze to wystarczy do fitnessa założyć odpowiednie opony (najgrubsze, jakie się zmieszczą) i ewentualnie zmienić kasetę. Baranek nie jest do niczego potrzebny, a wręcz jest taką kulą u nogi w jeździe terenowej.
Natomiast kierownica baranek znacznie podnosi koszt roweru, bo klamkomanetki szosowe są droższe od takich na prostą kierownicę.
Oczywiście przełajówki mają swoich zwolenników, ale dla "normalnych" ludzi taki rower zwykle nie ma uzasadnienia. To taki przerost formy nad treścią, wynikający bardziej z tradycji i przyzwyczajeń szosowców do baranka niż z realnych właściwości użytkowych. Dla mnie te rowery mogłyby w ogóle nie istnieć i zawsze będę je uważał za taki wybryk natury, zupełnie bez sensu.
- andrzejmakal lubi to
#7
Napisano 29 marzec 2018 - 19:13
Dla mnie te rowery mogłyby w ogóle nie istnieć i zawsze będę je uważał za taki wybryk natury, zupełnie bez sensu.
Czyli do wybryków natury oprócz kasków i pedałów zatrzaskowych marvelo dorzuca jeszcze przełajówki.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#8
Napisano 29 marzec 2018 - 19:16
Ja zrobiłem taki rower przerobiłem Speca Sirrusa założyłem mu kierownicę szosową klamki Sory wymiary przeniosłem ze swojej Emondy po fitingu i jeździ się świetnie wygodniej niż na fitnesie
Chciałem drugi rower na mokre warunki i błoto i jestem mega zadowolony
#12
Napisano 30 marzec 2018 - 11:48
Da się też boczne kółka przekręcić.
Nie wiem czy wiesz że "wydłużanie" roweru za pomocą mostka lub skracanie o kilka cm wpływa z reguły radykalnie na zachowanie roweru.
To zależy co regulujemy. "Wydłużanie" za małej ramy za pomocą mostka lub offsetowej sztycy zwykle tworzy rower bardzo nerwowy i trudny w technicznym podjeżdżaniu. Ale skracanie długiej ramy mostkiem ma jak najbardziej sens. Gros szutrówek teraz ma mostki ~70mm i główki stopień/dwa bardziej płaskie niż szosówki i to ma sens.
Oczywiście przełajówki mają swoich zwolenników, ale dla "normalnych" ludzi taki rower zwykle nie ma uzasadnienia.
Ogólnie, to jazda w terenie z barankiem to inne wrażenia artystyczne niż z prostą kierownicą. Ja to w ogóle poszedłem po całości, bo mam fulla z barankiem.
Wkrótce będę miał dwa