Skocz do zawartości


Zdjęcie

Garmin Edge


6624 odpowiedzi w tym temacie

#6621 Prozor

Prozor
  • Użytkownik
  • 5046 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 13 październik 2018 - 21:36

Cześć,

 

Ad 1. Prędkość jest pokazywana stabilnie. Czujnik na koło traktuj raczej jako dodatek wykorzystywany w trenażerach.

 

 

Wielokrotnie wałkowane... Wystarczy wrzucić w wyszukiwarkę zapytanie w tym wątku i miałbyś właściwe odpowiedzi. 

Ale precyzując, powyższa odpowiedź jest błędna. Właściwa brzmi: to zależy od sygnału gps/glonass/galieo (o ile dany model obsługuje drugi/trzeci sygnał), zwłaszcza z dużą ilością odbić zależną od rzeźby terenu np. wąwozy, ale również wysokie budynki. W takim przypadku każdy będzie pokazywał prędkość pływającą. Na płaskim terenie raczej każdy komputerek będzie pokazywał w miarę stabilną prędkość, aczkolwiek stabilności odczytów z czujnika to i tak mieć nie będzie. Ergo: czujnik prędkości przydaje się zwłaszcza jadąc w terenie. Na trenażerze tylko w przypadku konieczności wyliczenia mocy wirtualnej, bo prędkość na trenażerze to kwiatek do kożucha i tak ma się to do efektów treningu jak oglądanie słońca w tv do opalania. 

 

Treningi można tworzyć bezpośrednio w liczniku Garmin,

 

Prawda, jednakże tylko w komputerkach z dotykowym ekranem. W przypadku "przyciskowców" w rachubę wchodzą jedynie proste interwały (częstokroć wystarczające), lub użycie mobilnego connect i wysłanie treningu do komputerka. 

Minusem treningów z connect względem treningów utworzonych lub modyfikowanych (czyli wysłanych z connect, ale przerobionych na urządzeniu) jest brak możliwości wyboru średniej strefy mocy np. średniej z 3, 10, 30 sekund. Tylko moc chwilowa - obojętnie czy jest to strefa (np. 4) czy własny zakres (np. 200 - 250W). W praktyce powoduje to wyskakiwanie komunikatów, że jest się poza strefą treningową. 

Co prawda wystarczy ułożyć trening w Connect, wysłać do Edge i przerobić np. strefę na strefę - średnia z 10s. Ale tu obowiązuje uwaga jak poprzednio - dotyczy to tylko urządzeń "dotykowych" na których można przerabiać treningi. Tak, wiem: na Edge 500 też można było to zrobić, na nowych guzikowcach już niestety nie. Ewentualnie dać fit do przerobienia znajomemu i później wgrać do siebie i używać.

 

Witam,

Czy w Garmin 520 da się sparować dwa czujniki mocy tak aby potem porównać ich wskazania ? I czy na ekranie można widzieć oba wskazania, czy raczej dopiero po treningu ściągając plik fit na kompa ?

 

Jeśli się nie da, znacie coś czym zrobię takie porównanie ? Może coś jest na Androida?

 

Tak, da się - jednakże musisz użyć do tego aplikacji lub pola danych IQC. O ile pamiętam, to nawet można było porównać na ekranie i jednocześnie rejestrować dane w fit, które można było to wyciągnąć np. w GoldenCheetah. Poszukaj w sklepie IQ, bo teraz nie pamiętam co to było, a aktualnie nie mam czasu tego szukać  ;) No dobra, sprawdziłem na liście u siebie: ANT+ Power Meter. Pole czyta moc z miernika niesparowanego w urządzeniu (ważne!), pierwotnie powstało żeby umożliwić odczyt mocy dla urządzeń, które tego fabrycznie nie potrafią (znaczy mają narzucone ograniczenia), ale równie dobrze może służyć do odczytu drugiego miernika mocy. 

Dodatkowa uwaga: " At some time, I have had reports of fatal errors (e.g. rebooting) from watch users after a firmware update which might or might not be fixed in the current version. Symptoms I observed on Edge 520/1000 are giving up to connect if the sensor is not found within a few minutes and interrupted connections when workload on the device is high."


  • JHartman i herbatniczek lubią to

Focus Izalco ::::Powered by SRAM REDTM      24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png    GarminConnect.png

                                                                                     Grupa Forum na Garmin Connect


#6622 Jaca911

Jaca911
  • Użytkownik
  • 206 postów

Napisano 13 październik 2018 - 21:44

O widzisz, ja pisałem na bazie 500 :) w życiu bym nie pomyślał, że nowe 510 i 520 nie potrafią...

#6623 Prozor

Prozor
  • Użytkownik
  • 5046 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 13 październik 2018 - 22:01

510 to raczej dotykowy był ;)


Focus Izalco ::::Powered by SRAM REDTM      24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png    GarminConnect.png

                                                                                     Grupa Forum na Garmin Connect


#6624 herbatniczek

herbatniczek
  • Użytkownik
  • 305 postów

Napisano 13 październik 2018 - 22:54

Dzięki za namiary na apke na andka i IQ. Dla tych, którzy chcieliby na wykresach porównać pomiary danych z różnych czujników mając pliki fit, www.quantified-self.io. Wychodzą mi duże różnice między pomiarem mocy Tacx Genius i Stages gen3 :( NIe mam pojęcia czemu i czy Garmin 520 ma tu jakieś znaczenie. Temat kontynuuję w https://szosa.org/to...stages-vs-tacx/



#6625 herbatniczek

herbatniczek
  • Użytkownik
  • 305 postów

Napisano wczoraj, 20:12

Szkoda, że ANT+ Power Meter nie zapisuje tej wyświetlanej wartości do pliku fit. O dziwo pomiar Stages i Tacx są bardzo blisko siebie, jeśli patrzę na pola w Garmin - sparowany czujnik Stages i niesparowany trenażer. 

 

Natomiast pliki z TrainerRoad (sparowany z Tacx) i z Garmin (sparowany ze Stages) różnią się sporo, nawet o 35W jeśli jadę z mocą np 420W przez minutę.

 

ipwatts narazie nic nie widzi, żadnych urządzeń i nie wiem jak to uruchomić, żeby mierzyło. EDIT: Udało się sparować jakimś cudem Tacx, ale Stages nie widzi.





Dodaj odpowiedź