Skocz do zawartości


Zdjęcie

Nowe Klamkomanetki Ultegra R8020 Działają W Jedną Stronę

R8020 regulacja

12 odpowiedzi w tym temacie

#1 radekm3

radekm3
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 09 kwiecień 2018 - 20:02

Witam,

Mam problem z klamkomanetkami Shimano Ultegra R8020. Składam rower przełajowy i zostało mi podłączenie klamkomanetek do przerzutek. Jest to mój pierwszy rower z barankiem i jestem zupełnie zielony. Na początku działały wszystkie dźwignie i się nimi bawiłem bez podłączonych do przerzutek linek :/. Teraz działają tylko małe od zmiany biegów a duże stawiają bardzo duży opór i nie działają. Zepsułem coś?



#2 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 09 kwiecień 2018 - 21:40

Może główka linki nie siedzi w gnieździe.

#3 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 09 kwiecień 2018 - 21:41

Może główka linki nie siedzi w gnieździe.

#4 radekm3

radekm3
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 09 kwiecień 2018 - 23:07

Tak to wygląda .

Dodam że dzień wcześniej odpowietrzałem hamulce hydrauliczne i trochę pociekło oleju mineralnego Shimano. Zmyłem ten olej ale jest możliwość że dostała się woda do środka.



#5 radekm3

radekm3
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 09 kwiecień 2018 - 23:12

Może główka linki nie siedzi w gnieździe.

Wrzuciłem filmik gdzie w lewej klakomanetce nie ma linki a w prawej jest włożona i wsunięta w gniazdo (nie widać tego na filmiku). Na filmiku lekko klikam klamkomanetkami, jak wkładam więcej siły to też dochodzą do tego punktu (wydaje mi się że jakbym mocniej spróbował to może pęknąć klamka).



#6 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 10 kwiecień 2018 - 04:43

Żeby manetka działała i klikała poprawnie, potrzebny jest naciąg linki. Przy lince wiszącej luzem może się zacinać.

 

Spróbuj, równolegle z pracą manetki, ciągnąć za linkę. Jak to nie pomoże, wypchnij linkę z manetki (czyli zamiast ciągnąć, spróbuj ją przepchnąć, tak jak przy wymianie) i po jej wyjęciu sprawdź, czy nie jest zagięta, połamana albo postrzępiona.

 

Jeżeli jest w złym stanie, wymień od razu. Jeżeli w dobrym, zainstaluj z powrotem, pociągnij do końca żeby dobrze osiadła w gnieździe w manetce i spróbuj popracować dźwigniami.

 

I na koniec sprawa ostatnia: nie jest przypadkiem tak, że podwinięte gumy ograniczają ruch dźwigni? W niektórych modelach wystarczy, że guma lekko się przesunie, żeby utrudnić pracę dźwigni.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#7 joesatch

joesatch
  • Użytkownik
  • 355 postów

Napisano 10 kwiecień 2018 - 07:40

Przy wymianie kierownicy miałem mały zawał bo też myślałem że zepsułem... jak mikroos wspomniał faktycznie wywinięte gumy blokowały mechanizm. Ale ja już miałem podłączone przerzutki a wcześniej sprawdzone prawidłowe osadzenie linek w klamkach.

 

radekm3, przypadkiem nie ruszałeś zmianą przełożeń bez linek ??

 

 

Pozdrawiam



#8 radekm3

radekm3
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 10 kwiecień 2018 - 07:47

Przy wymianie kierownicy miałem mały zawał bo też myślałem że zepsułem... jak mikroos wspomniał faktycznie wywinięte gumy blokowały mechanizm. Ale ja już miałem podłączone przerzutki a wcześniej sprawdzone prawidłowe osadzenie linek w klamkach.

 

radekm3, przypadkiem nie ruszałeś zmianą przełożeń bez linek ??

 

 

Pozdrawiam

 

Witam,

Tak ruszałem linki były podłączone do klamek ale wisiały nie podłączone do niczego na kierownicy.

Pozdrawiam



#9 radekm3

radekm3
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 10 kwiecień 2018 - 08:17

Jeżeli przerzutki bez linek i regulacji ustawione są na małą tarczę korby z przodu, i małą zębatkę z tyłu, to ruch dużą dźwignią zmiany biegu powoduje z przodu napięcie linki i wrzucenie największej tarczy, a z tyłu poluzowanie linki i wrzucenie cięższego biegu?

 

Żeby manetka działała i klikała poprawnie, potrzebny jest naciąg linki. Przy lince wiszącej luzem może się zacinać.

 

Spróbuj, równolegle z pracą manetki, ciągnąć za linkę. Jak to nie pomoże, wypchnij linkę z manetki (czyli zamiast ciągnąć, spróbuj ją przepchnąć, tak jak przy wymianie) i po jej wyjęciu sprawdź, czy nie jest zagięta, połamana albo postrzępiona.

 

Jeżeli jest w złym stanie, wymień od razu. Jeżeli w dobrym, zainstaluj z powrotem, pociągnij do końca żeby dobrze osiadła w gnieździe w manetce i spróbuj popracować dźwigniami.

 

I na koniec sprawa ostatnia: nie jest przypadkiem tak, że podwinięte gumy ograniczają ruch dźwigni? W niektórych modelach wystarczy, że guma lekko się przesunie, żeby utrudnić pracę dźwigni.

Witam,

Niestety nic to nie dało :(. Linki są nowe i w bardzo dobrym stanie. Klamkomanetki też kupiłem nowe. Gumy podwinąłem  na potrzeby filmiku.

Pozdrawiam

 



#10 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 1081 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 10 kwiecień 2018 - 08:22

Duża dźwignia dla przodu wciąga linkę i przerzuca na dużą tarczę.

 

Duża dźwignia dla tyłu wciąga linkę i przerzuca z małej koronki na duże.


Trzepak 

"MAMIL"


#11 radekm3

radekm3
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 10 kwiecień 2018 - 08:26

Duża dźwignia dla przodu wciąga linkę i przerzuca na dużą tarczę.

 

Duża dźwignia dla tyłu wciąga linkę i przerzuca z małej koronki na duże.

Dziękuję, myślałem że dużą wrzuca się zawsze cięższe przełożenie a okazuje się że tylko z przodu.

Pozdrawiam



#12 radekm3

radekm3
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 10 kwiecień 2018 - 09:54

Witam,

Udało się naprawić.

Użyłem dużo WD40, przedmuchałem sprężarką. Okazało się że zaczep linki w mechanizmie klamkomanetki był przekręcony i mimo że wkładałem linkę wydawało mi się poprawnie to on był przekręcony i nie widziałem że nie łapał jej. Dziękuję za podpowiedzi :).

Czym najlepiej przesmarować klamkomanetkę?

Pozdrawiam



#13 Grzybek

Grzybek
  • Użytkownik
  • 11 postów

Napisano 10 kwiecień 2018 - 22:16

# radekm3 , Lepiej nie myśl, świat będzie lepszy. 





Dodaj odpowiedź