Planuję złożyć sobie koła do roweru szosowego. Mam obręcze 50mm pod 24 szprychy i zastanawiam się, jakie szprychy wybrać. Piasta pod straight pull na dwa krzyże z obu stron. Wpadł mi do głowy taki pomysł, by od strony napędowej dać jakieś mocniejsze tj. sztywniejsze szprychy, a od nienapędowej jakieś cieńsze. Zależy mi by koła były sztywne, ale tak sobie myślę, że ta sztywność zależeć będzie w tylnym kole głównie od sztywności szprych po stronie napędowej, szczególnie gdy mówimy tu o sztywności przód-tył przy napędzaniu.
Powiedzcie mi czy się nie mylę? Czy strona nienapędowa może przy przyspieszaniu tak samo przenosi siłę z piasty na obręcz i jest tak samo istotne by była sztywna jak strona napędowa.
Aha - nie planuję po nienapędowej stronie niczego nadmiernie wycieniowanego. Plan jest raczej taki, by jakieś ekstra grubsze i sztywniejsze szprychy dać po stronie napędu i nie wiem czy jest sens też dawać takie po nienapędowej.