Skocz do zawartości


Zdjęcie

Regulacja Tylnej Przerzutki Sram Red 22


12 odpowiedzi w tym temacie

#1 glomo

glomo
  • Użytkownik
  • 139 postów

Napisano 23 maj 2018 - 11:33

Mam tylną przerzutkę Sram Red 22 na kasecie 11s oczywiście i klamce Sram Red 22. Nie mogę jej jednak wyregulować tak, by płynnie obsługiwała wszystkie biegi. Zawsze albo najwyższy albo najniższy nie wchodzi lub wchodzi z dużym oporem i problemami.

 

Na pewno to nie problem śrubek regulacyjnych. Mam je poluzowane do tego stopnia, że nic nie ograniczają w żadną stronę.

 

Co zrobić? Jakieś pomysły co może być przyczyną?

 

Próbowałem regulować jeszcze tą śrubkę która jest tak lekko z tyłu i przesuwa przerzutkę niejako przód-tył, ale nie za bardzo wiem co ona w praktyce zmienia i raczej to też nic nie pomaga.

 

Więcej opcji regulacji nie widzę, a kręcenie baryłką by zmienić nieco naciąg linki skutkuje że albo 11 albo 1 mi nie wskakuje płynnie.



#2 saper

saper
  • Użytkownik
  • 20 postów

Napisano 23 maj 2018 - 13:49

Hak prosty?

Odległość kółka od kasety ok?

 

 



#3 glomo

glomo
  • Użytkownik
  • 139 postów

Napisano 23 maj 2018 - 15:15

Hak prosty, odległość kółka od kasety na największej zębatce około 12-13mm.



#4 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 3540 postów
  • SkądSurrey

Napisano 23 maj 2018 - 16:13

Mierzyles czyms ten hak, czy tylko ci sie wydaje, ze jest prosty.
Glownym powodem tego co opisujesz jest wlasnie krzywy hak.

#5 glomo

glomo
  • Użytkownik
  • 139 postów

Napisano 23 maj 2018 - 16:17

Mierzyles czyms ten hak, czy tylko ci sie wydaje, ze jest prosty.
Glownym powodem tego co opisujesz jest wlasnie krzywy hak.

 

Mierzyć nie mierzyłem, wydaje się być ok, problem występuje od nowości, tylko teraz postanowiłem się dopiero tym zająć. Chyba że z nową ramą był już wykrzywiony, ale wątpię. Jak to zmierzyć dokładnie?



#6 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 3540 postów
  • SkądSurrey

Napisano 23 maj 2018 - 16:27

Zdziwilbys sie ile nowych rowerow ma krzywe haki.
Warto zainwestowac w przyzwoite narzędzie do pomiaru i prostowania hakow.


  • saper lubi to

#7 pangumas

pangumas
  • Użytkownik
  • 921 postów
  • SkądSolec Kujawski

Napisano 24 maj 2018 - 07:31

Przyrząd do prostowania haka przerzutki można sobie zrobić samemu. Koszt około 10 zł.

 

Przykład

 

Co potrzebne:

- Metrowy pręt gwintowany M8 (przycinamy na dwa kawałki 57cm i 43 cm)

- 6 nakrętek M8 (ja zastosowałem motylkowe)

- 6 podkładek M8 średniej wielkości.

 

Sprawdzałem na swoich rowerach, prostowałem hak na dwóch :)



#8 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 874 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 24 maj 2018 - 08:08

Te pręty to straszna prowizorka. Też chciałem kiedyś przyoszczędzić bawiąc się nimi. Pomysł z tego co pamiętam zagościł również na forumrowerowym.

 

Występujące w sprzedaży pręty M8, np. w Castoramie, w większości są już krzywe. Jeśli uda się znaleźć względnie prosty to i tak wykrzywi się w trakcie ustawiania haka.

Ponadto M8 jest na tyle luźny, że można za każdym razem przykręcić go do ramy i haka w innym ustawieniu. Powoduje to powstawanie błędów. A w przypadku prostowania haka w systemach 10 i 11 sp  kilka mm odchyłki wpływa wyraźnie na precyzję działania.

 

Lepiej wybrać się do zaufanego serwisu, który ma dedykowany przyrząd lub iść na całość i odchudzić portfel o 150 zł za narzędzie z Bitula.

 

 


Trzepak 

"MAMIL"


#9 pangumas

pangumas
  • Użytkownik
  • 921 postów
  • SkądSolec Kujawski

Napisano 24 maj 2018 - 08:43

Szukałem w miarę prostego pręta. W trekkingowym rowerze miałem problem ze mianą, sprawdziłem przy pomocy prętów, naprostowałem hak i zmieniało bez problemu.

Chyba pręt się nie wykrzywi jak siłę przyłożę zaraz przy haku nie gdzieś w połowie długości pręta.

 

Też się zastanawiałem nad przyrządem Bitul'a. Pytanie tylko co jak ktoś ma krzywe koło ;)?



#10 budka

budka
  • Użytkownik
  • 133 postów
  • Skądz Internetu

Napisano 24 maj 2018 - 09:50

Postaw rower na stojaku, a jak nie masz to wywroc i postaw na kierownicy i siodle, odkrec kabel od tylnego mechanizmu i zacznij krecic korba, teraz  lancuch powinien byc na najmniejszej zebatce z tylu i jesli wszystko jest ok pchnij mechanizm w strone kola reka wciaz krecac tak by lancuch przeskoczyl na najwieksza zebatke z tylu  i jesli dojdzie do konca na najwieksza zebatke i mozesz bez problemow krecic korba to wina lezy najpewniej gdzie indziej. 



#11 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 1952 postów
  • SkądWałbrzych

Napisano 24 maj 2018 - 22:23

A linka w pancerzu nie jest pozaginana?



#12 glomo

glomo
  • Użytkownik
  • 139 postów

Napisano 25 maj 2018 - 14:33

Linka ma kilka mocnych łuków, ale czy to może być przyczyną? Chyba będę musiał skoczyć do serwisu sprawdzić ten hak.



#13 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 6301 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 25 maj 2018 - 15:10

Jak najbardziej, może być przyczyną. Poza tym, o ile się nie mylę, @tobo pytał nie tylko o łuki linki, ale o zagięcia/załamania/niedoskonałości linki wewnątrz pancerza.

 

BTW w przypadku przerzutek SRAM-a warto zostawić jeszcze "pół obrotu śruby" luzu przy ustawianiu limitów. Szczególnie przy wrzucaniu na większe koronki manetka wychodzi na moment poza ostateczną pozycję, a dopiero potem wraca na swoje miejsce, więc tę odrobinę dodatkowego limitu warto zostawić, żeby nie utrudniać ruchu przerzutki.


rowerplus-logo-2.png
 
Produkty SRAM oraz LEZYNE od teraz w ROWERPLUS.PL!



Dodaj odpowiedź