Głośna Praca Kmc Xxsp X11 I Ultegra R8000. Zaciąganie Łancucha
#1
Napisano 28 maj 2018 - 18:04
Łańcuch ma koło 500 km. Przerzutka przejechał też jakieś 500 km na łańcuchu 105, który kręcił normalnie. Ktoś może ma pojecie co jest nie tak?
Dodam, że łańcuch jest łapany za pierścień pina (czy jak to nazwac)
- matpog lubi to
#5
Napisano 28 maj 2018 - 18:31
Używam podobnej kombinacji: łańcuch KMC 11s SL i Ultegra R8000 ze średnim wózkiem, ale nie mam w ogóle takich objawów.
Znaczy się miałem podobne jak poluzowało się mocowanie przerzutki do haka. Zastosowałem moment dokręcenia nieco większy niż zalecany i od tamtego czasu jest spokój.
Może hak przerzutki się skrzywił, albo ten łańcuch jest jakiś nietypowy, kierunkowy, czy cos w tym stylu?
- ortogonalny lubi to
#12
Napisano 08 sierpień 2019 - 07:06
#18
Napisano 08 sierpień 2019 - 11:40
Są łańcuchy i łańcuchy Od lat jeżdżę z łańcuchami KMC serii X11 SL I EL i nigdy nie miałem z nimi problemów. Również sparowane z przerzutką R8000. Być może problem dotyczy niższych serii?
A swoją drogą kto w czasie jazdy kręci korbą do tyłu?
Swego czasu "odkryłem" problem zabierania łańcucha przez środkowe zębatki na kasetach Shimano 11s kiedy kręciłem korbą do tyłu w czasie czyszczenia i smarowania łańcucha. Problem rozwiązał się sam, bo w czasie jazdy korbą kręcę do przodu i zjawisko nie występuje
#19
Napisano 09 sierpień 2019 - 06:37
A swoją drogą kto w czasie jazdy kręci korbą do tyłu?
Np. ludziska zerujący w czasie jazdy mierniki mocy Quarq
A nie podczas jazdy: czyszczenie łańcucha.
ale czemu oszczedności?ja np nie chce łancucha shimano bo mi 2tys nie wytrzyma a KMC spokojnie 6-7tys robie
To może wymień smar (albo zacznij smarować) czy ewentualnie przestań jeździć w błocie? Albo zredukuj jazdę na przekosach.
To ciekawe, bo mi łańcuch Shimano 105 po blisko 4000 km. nie pokazuje niemal żadnego zużycia. Na 112 ogniwach w stosunku do nowego dura ace, jest dłuższy o 3 mm. Jeszcze długo pojeździ.
Podobnie u mnie, ze zdziwieniem stwierdzam, że 105 działa już ponad 10 tys. km (wliczając wirtualne km na trenażerze) i rozciągnięcia kwalifikującego go do wymiany jeszcze nie osiągnął. Na głośność nie narzekam, jak nasmaruję to słyszę w czasie jazdy szum opon.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750