Po wielu poszukiwaniach w końcu kończę budować rower na ramie Kinesis Tripster AT. Wiem, że nie ma rowerów do wszystkiego, ale ten projekt jest próbą zbliżenia się jak najbardziej do takiego roweru. 80% czasu spędzam na szosie, ale potrzebuję również możliwości zjechania w teren, na szutrowe drogi pożarowe, treningów zimą w lesie oraz możliwości podłączenia fotelika rowerowego, aby od czasu do czasu jeździć z synem. Dodatkowo rower służy mi na dojazdy do pracy. Nie mam niestety możliwości przechowywania 2 rowerów więc próba złożenia czegoś jak najbardziej uniwersalnego. Pod uwagę brałem wiele ram: kilka z planet x, on one gridd, ns rag +, nawet canyona endurace al. Ostatecznie stanęło na Tripsterze, bo wszystko mi w nim idealnie pasuje. No może mógłby być trochę lżejszy. Większość osprzętu to przekładka z starego prototypu, czyli gravela którego miałem złożonego na fitnessowej ramie Cube Sl Road.
Specyfikacja:
Rama: Kinesis Tripster AT - Arran Blue, roz. 57
Widelec: Kinesis full carbon
Stery: Fsa zintegorwane
Koła: wersja szosa: Mason x Hunt 4 seasons + Schwalbe Pro One 28c załozone tubeless
wersja gravel: Hunt 4 seasons gravel + Panaracer gravelking 35c załozone tubeless (planowana wymiana na coś szerszego w przyszłości)
Kaseta: wersja szosa: 105 5800 11-32
wersja gravel: cs-hg800 ultegra 11-34
Tarcze: wersja szosa: Ultegra SM-RT800 160mm
wersja gravel: SLX SM-RT66 160mm
Korba: 105 5800 50-34 172.5mm + miernik mocy 4iiii
Support: Ultegra
Klamkomanetki: RS505 - hydrauliczne
Przerzutka tył: 105 5800 GS
Przerzutka przód: 105 5800
Łańcuch: KMC X11
Hamulce: Ultegra BR-RS785 Post mount
Mostek: Ritchey comp 80mm (planowana wymiana na 100, lub 110mm)
Kierownica: Ritchey Wcs Evo Max 420 mm
Dzwonek: Knog Oi
Koszyki na bidon: Lezyne Flow Cage x3
Sztyca: Deda zero 100
Siodło: Selle Italia Max Flite Gel Flow
Owijka: Supacaz Super Sticky Kush
Mocowanie komputerka: Wahoo Elemnt Bolt
Pedały: Look Keo Easy
W konfiguracji szosowej razem z wszystkimi koszykami na bidon, mocowaniem wahoo oraz dzwonkiem rower waży około 9.7kg.
Póki co wklejam zdjęcia ramy, cały rower w dwóch konfiguracjach wkleję w weekend. Jest już prawie poskładany, czekam tylko na adapter Flat mount to post mount na tył i zestaw do odpowietrzania. W piątek powinno dość, swoja drogą adapter zamówiony w polskim sklepie tydzień temu są w stanie wysłać w najbliższy poniedziałek (czyli po półtorej tygodnia, mimo że na stronie napisane, że dostępny w 2-3 dni), a zakupiony w bike24 wczoraj będę miał jutro. Ciężko jest wspierać lokalne sklepy, jeśli obsługą klienta (odpowiedź na maila z pytaniem o wysyłkę była po 36h) i stanami magazynowymi są mega do tyłu w stosunku do zagranicznych (w wiggle pomylili adapter, ale po 1 mailu w przeciągu 30 minut miałem z powrotem pieniądze na paypalu (z informacją, że pomylony adapter mam zutylizować). Póki co nie do pomyślenia raczej u nas.