Jump to content


Photo

Accent Cx One Pro Disc Sora


  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 Krzysztof63

Krzysztof63
  • Użytkownik
  • 106 posts
  • SkądŚwidnica

Posted 13 July 2018 - 21:29

Złożyłem sobie coś w rodzaju przełajówki:

 

Rama: Accent CX One Pro Disc, 56 cm

widelec: jw., karbon

kierownica: Boplight, modelu nie pamiętam.

mostek: jakis tani

klamkomanetki: Sora, 8/3

przerzutki: Sora

korby: Sora 175 mm, 52/40/30

kaseta: Shimano, jakaś niska grupa, 13/32

hamulce: tarcze mechaniczne Tektro Lyra, tył 140, przód 160

siodło: Accent

sztyca: Pro

koła: Rodi Excalibur 

opony: Continental SpeedKing CX 35 mm

 

Trochę obawiałem się, jak to będzie - do tej pory ćwiczyłem tylko szosę. Pierwsza próba - wyjazd w masyw Trójgarbu, część szosami, część po drogach leśnych, razem 72 km, w górę nieco ponad 600 metrów 

oto mapa: https://flow.polar.c...ysis/2628011680

 

Wrażenia: zaskakująco pozytywne, rower śmiga jak rakieta, grubsze opony w niczym nie przeszkadzają, chociaż na szosach nieco bardziej "mulą" niż szosówki 25 mm. Na kamienistych drogach spisują się znakomicie, mimo początkowych obaw żadnych problemów z kamieniami, czego najbardziej się obawiałem. Drobne problemy z regulacją przerzutek i hamulców, ale to pierwsza jazda - do poprawki. Jedyne zastrzeżenie: na podjazdach chyba bardziej przydałaby się korba 46/36/26. Być może jesienią wypróbuję taką wersję.

 

 

Attached Thumbnails

  • DSC_6207.JPG


#2 zales

zales
  • Użytkownik
  • 295 posts
  • SkądGrójec

Posted 13 July 2018 - 22:04

Fajny. Sam o czymś takim myślę. Tylko prędzej kupię gotowca. Waham się właśnie pomiędzy Accent'em a gravelowym Giant'em Anyroad.
A jak tutaj pozycja? Bardzo pochylona?

Małymi krokami uparcie do celu...

 

Dd 7 lutego 2017r szczęśliwy tatuś

 


#3 mataman

mataman
  • Użytkownik
  • 396 posts

Posted 14 July 2018 - 17:47

Ile wyszło za całość?

#4 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,638 posts
  • SkądSulęcin

Posted 14 July 2018 - 22:08

Trzeba było brać ramę z czerwonymi paskami, jak już przewidziałeś resztę z czerwienią, bardziej by pasowało ;)

Jako użytkownik tegoż modelu (ale składałem na Sram Rival - leżało i czekało na drugie życie ;)) zastanawiam się po co Ci trójtarcz: 46/36 właściwie wjedzie wszędzie, ewentualnie 46/34, niby mniej kanonicznie, ale pracuje bez zarzutu i właściwie tego typu przełożenie (w komplecie z 11/32) wjedzie pod dość duże nachylenia, a że jest to przełajówka, to jak jedzie się wolniej niż biegnie/idzie, to poniżej pewnej prędkości zarzuca się sprzęt na ramię i już... Aczkolwiek to faktycznie musi być bardzo stromo, na dodatek ślizga nawierzchnia i buksujące się koło...

Jazda po kamieniach - na początku miałem podobną konfigurację ogumienia, ale bardzo szybko uszczelniłem obręcze i zmieniłem opony na bezdętkowe. Jazda na wyższym poziomie, bruki się wyrównały. Polecam.

Jeszcze jedno - prawdopodobnie korzystasz przede wszystkim z górnego chwytu, bo w dolnym te manetki z dzynglem są strasznie niewygodne, a w trudniejszym terenie to raczej obsługa ocierała by się o mission imposible...

Te hamulce to wersja MD-C500? Bo tylko ta jest przeznaczona do CX i obsługi klamkami szosowymi. Domyślnie mają klocki metaliczno-ceramiczne, czyli powinny przyzwoicie hamować (nie to co organiczne dziadostwo...).

No i jakim cudem włożyłeś do tyłu tarczę 140? Przecież rama przyjmuje tylko 160? 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#5 Krzysztof63

Krzysztof63
  • Użytkownik
  • 106 posts
  • SkądŚwidnica

Posted 15 July 2018 - 14:03

A jak tutaj pozycja? Bardzo pochylona?

 

Wręcz przeciwnie. W tym ustawieniu mostka (4 podkładki, razem 60 mm) jest bardzo wysoko i będę nieco obniżał.

 

Ile wyszło za całość?

 

Nie wiem, nie liczyłem.

 

Trzeba było brać ramę z czerwonymi paskami, jak już przewidziałeś resztę z czerwienią, bardziej by pasowało  

 

Dzisiaj wziąłbym z czerwienią, ale kupiłem ją w zeszłym roku, jeździłem wtedy na żółto. Koła wybrałem później, dodatek czewieni jest przpadkowy. To są naklejki, pewnie za jakiś czas same zejdą.

 

zastanawiam się po co Ci trójtarcz: 46/36 właściwie wjedzie wszędzie, ewentualnie 46/34, niby mniej kanonicznie, ale pracuje bez zarzutu i właściwie tego typu przełożenie (w komplecie z 11/32) wjedzie pod dość duże nachylenia

 

Jestem ciężki i słabo mi idzie pod górę. 34/32 to w niektórych miejscach za mało, bardziej zależy mi na komforcie, niż na kanonie.

 

No i jakim cudem włożyłeś do tyłu tarczę 140? Przecież rama przyjmuje tylko 160?

 

Po prostu przykręciłem i działa. Zresztą zwróciłem uwagę na to, że to 140 dopiero przy montażu koła. A jaki to w szczegółach  model, nie pamiętam.

 



#6 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 19 July 2018 - 16:42

Jeśli rama przyjmuje tylko 160 mm tarczy to montaż 140tki powoduje że tarcza styka się z klockiem tylko w połowie.
Jeśli masz widelec ze sterówką karbo to nie jest zalecane dawanie takiej ilości podkładek- z tego z czym się spotkałem maks 3x10 mm.

#7 Krzysztof63

Krzysztof63
  • Użytkownik
  • 106 posts
  • SkądŚwidnica

Posted 21 July 2018 - 10:25

Sterówkę na pewno skrócę, zostawiłem taką długą tylko do przymiarki.

Tylnemu klockowi przyjrzę się.



#8 Krzysztof63

Krzysztof63
  • Użytkownik
  • 106 posts
  • SkądŚwidnica

Posted 23 July 2018 - 06:57

Tak jak napisałem, sterówka skrócona ok. 25 mm, wstawiłem stożek 40 mm. Wydaje mi się, że jest dla mnie w sam raz. W razie czego mam jeszcze stożek 30 mm, można jeszcze obniżyć. Ale jeśli przy mojej masie nie połamałem widelca na wczorajszej trasie, to powinien wytrzymać. 

 

Z tylnym hamulcem miałeś rację, rzeczywiście łapie tyle, co nic. Aż dziw, że tego nie zauważyłem po pierwszej jeździe. wypadnie wymienić tarczę na większą. I przy okazji pytanie do wszystkich: jaką polecilibyście tanią tarczę do tego hamulca? 

 

I jeszcze jedno: mam z przodu zestaw ośmiobiegowy Sora oktalink 52/40/30 w odpowiednią przerzutką (rzadki typ do tarcz o różnicy 22 zębów). Czy można wstawić korby np. Alivio z tarczami 48/36/26? Różnica w zębach ta sama. A ewidentnie brakło mi wczoraj w kilku miejscach miększego przełożenia.

Attached Thumbnails

  • SAM_3065.JPG
  • SAM_3066.JPG