Skocz do zawartości


Zdjęcie

Kross Vento 7.0/giant Tcr Advanced 1 Disc


44 odpowiedzi w tym temacie

#21 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3143 postów

Napisano 03 sierpień 2018 - 10:32

Chcesz kupić rower z hamulcami tarczowymi to taki bierz, a nie słuchaj dyrdymałów...



#22 Gac89

Gac89
  • Użytkownik
  • 63 postów

Napisano 03 sierpień 2018 - 12:46

I na czym to "zabrakło hamulców" polegało? Naprawdę myślisz że tarcze by ci pomogły? Te hamulce tarczowe nabierają coraz bardziej magicznych właściwości. Jeśli defekujesz pieniędzy - twoja sprawa, kto bogatemu zabroni,  ale widzę że kasa też się liczy - no to nie wyrzucaj jej na ciężkiego, drogiego kloca tylko kup normalny rower.



To że zabrakło mi tych 2 metrów . Ja ważę 84 kg Wiec różnica w rowerze na poziomie Ok 1200 gram które i tak można odchudzić przez koła nie robi mi wielkiej różnicy. Bo Najwpierw ja bym musiał trochę schudnąć 😂 Rzoumiem że ludzie jeżdżą na normalnych hamulcach po większych górkach i dają radę ale jeżeli mam już kupić nowy rower to rozważam tarczowki.

#23 PiKa

PiKa
  • Użytkownik
  • 388 postów

Napisano 03 sierpień 2018 - 14:46

Ja tam się nie znam, ale kiedyś przy nagłym hamowaniu zablokowałem tyle koło... przy hamulcach obreczowych. A klocki miałem jakieś zwyczajne (oryginalne z tribana 540). Wiec mocy raczej im nie brakuje.

#24 johnny_pl

johnny_pl
  • Użytkownik
  • 167 postów

Napisano 03 sierpień 2018 - 14:59

I na czym to "zabrakło hamulców" polegało? Naprawdę myślisz że tarcze by ci pomogły? Te hamulce tarczowe nabierają coraz bardziej magicznych właściwości. Jeśli defekujesz pieniędzy - twoja sprawa, kto bogatemu zabroni,  ale widzę że kasa też się liczy - no to nie wyrzucaj jej na ciężkiego, drogiego kloca tylko kup normalny rower.

 

Swoją drogą nieźle się porobiło, że rower, taki jak Giant Tcr Advanced 1 Disc określa się tu mianem "ciężkiego kloca"... Ja rozumiem, że to forum o rowerach szosowych, ale znajmy proporcje.



#25 mały

mały
  • Użytkownik
  • 77 postów

Napisano 03 sierpień 2018 - 15:55

Witam na początku roku miałem taki sam tylemat jak ty.Kupiłem na wyprzedaży kellysa ucr 50 za 5900

https://www.kellysbi...8/urc-50-p48525

Może to nie giant czy spec ale jestem z niego bardzo zadowolony.Na forach i w testach pisali ze ma sportowa geometrie .Ja po odpowiednich ustawieniech dobrałem wygodna pozycję tylko te duze manetki zmienie :)rower wygląda naprawdę super.Moja rada niepatrzeć na napiś na ramie :)



#26 zales

zales
  • Użytkownik
  • 295 postów
  • SkądGrójec

Napisano 04 sierpień 2018 - 07:56

Gac89 - nie obraź się, ale to trochę wygląda jak byś zadawał pytanie tak długo aż usłyszysz pożądaną odpowiedź.

Ja uważam że kupuj rower który bardziej Ci "leży". Wiesz - geometria, wygląd itp. Do tego - jeżeli uważasz że potrzebujesz hamulcy tarczowych - to takie kupuj i nie pytaj innych o zdanie.
Ja osobiście uważam że dobrze wyregulowane hamulce szczękowe z dobrymi klockami hamują wystarczająco w rowerze szosowym. Przy hamulcach tarczowych - być może uzyskasz większą siłę hamowania, ale istnieje większa szansa na zerwanie przyczepności przy hamowaniu i skutek też może być opłakany. Wszak powierzchnia styku opony szosowej z asfaltem jest bardzo mała.
  • Gac89 lubi to

Małymi krokami uparcie do celu...

 

Dd 7 lutego 2017r szczęśliwy tatuś

 


#27 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 868 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 04 sierpień 2018 - 12:12

Mam wrażenie, że osoby, które tutaj krytykują hamulce tarczowe, nigdy nie jeździły na kołach karbonowych, albo nigdy nie jeździły w górach. Gdy połączy się oba czynniki na raz, to łatwo zrozumieć krytykę. Jednakże, Ci co chociaż raz zostali złapani nawet na niezbyt stromym zjeździe, przez deszcz, na pewno dostrzegają tą pewną nisze dla hamulców tarczowych.

 

Czy kupiłbym rower na hamulcach tarczowych? Jeśli w tej samej cenie miałbym do wyboru oba, to pewnie tak, jednakże realia są zgoła inne :).



#28 zales

zales
  • Użytkownik
  • 295 postów
  • SkądGrójec

Napisano 04 sierpień 2018 - 14:57

Żeby by jasne - nie krytykuję hamulców tarczowych. Wręcz przeciwnie - w MTB nie widzę miejsca dla innych. Ale w MTB i powierzchnia styku opony z podłożem jest inna i sama specyfika jazdy w terenie. Natomiast w szosie - bardzo łatwo stracić przyczepność i bez tarcz. Co Wam dadzą tarcze na zjeździe w deszczu - o czym pisał mój przedmówca, jak na mokrej nawierzchni opona szybciej się uślizgnie?
Co do kwestii jazdy na kołach karbonowych - nie jeździłem, nie wypowiadam się

Małymi krokami uparcie do celu...

 

Dd 7 lutego 2017r szczęśliwy tatuś

 


#29 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 04 sierpień 2018 - 15:13

To, że zahamują od razu, a nie po 10 obrotach koła, jak będziesz już leżał na barierce?



#30 PiKa

PiKa
  • Użytkownik
  • 388 postów

Napisano 04 sierpień 2018 - 15:51

Wydaje mi się, że te wymienione rowery nie mają obręczy karbonowych

#31 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3143 postów

Napisano 04 sierpień 2018 - 16:18

Wyobraź sobie, że koła można zmienić. Właśnie na jakieś lekkie karbonowe.

#32 Gac89

Gac89
  • Użytkownik
  • 63 postów

Napisano 04 sierpień 2018 - 18:21

Panowie pytanie było o opinie z pośród 2 modeli rowerów a nie czy jakie hamulce wybrać 🙂 co do porównań na temat hamulców wysyłam na youtube np na kanał


Wiec może powróćmy do opinii jaki rower wybrać tym bardziej ze zaczynaja się ciekawe przeceny 🙂

#33 Blue

Blue
  • Użytkownik
  • 229 postów
  • SkądKrak/Inwałd

Napisano 04 sierpień 2018 - 18:22

Ja tam się nie znam, ale kiedyś przy nagłym hamowaniu zablokowałem tyle koło... przy hamulcach obreczowych. A klocki miałem jakieś zwyczajne (oryginalne z tribana 540). Wiec mocy raczej im nie brakuje.

Tylne koło to można zblokować "bele czym", zblokuj przednie ;). U mnie w starym rowerze nawet po zmianie na swisstopy jest to awykonalne, ale przynajmniej po tej zmianie nie bolą ręce na zjazdach od zaciskania klamek. 

 

 

Może  w nowych rozwiązaniach by się udało(niby teraz mam ultegry, ale nie próbowalem zblokować), ale im kto więcej waży tym trudniej taki manewr wykonać, a jak się ma jeszcze obręcze karbonowe w deszczu i swoje waży, to zapewne tym bardziej niewykonalne ;).



#34 PiKa

PiKa
  • Użytkownik
  • 388 postów

Napisano 04 sierpień 2018 - 18:22

Wyobrażam sobie. Albo można nie zmieniać. A poprzednicy piszą jakby w każdym rowerze tarczówki były niezbędne. Np ja nie mam ani nie planuję mieć kół karbonowych, czy też powinienem mieć tarczówki?

#35 Blue

Blue
  • Użytkownik
  • 229 postów
  • SkądKrak/Inwałd

Napisano 04 sierpień 2018 - 18:23

Nie wiem, bo ja tam lubię obręczówki i obecnie na siłę hamowania już nie narzekam(po zmianie klocków i pomimo tego że zblokować nie mogę), ale ważę 75kg i jeżdżę na alusach :).



#36 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3143 postów

Napisano 04 sierpień 2018 - 18:28

Wyobrażam sobie. Albo można nie zmieniać. A poprzednicy piszą jakby w każdym rowerze tarczówki były niezbędne. Np ja nie mam ani nie planuję mieć kół karbonowych, czy też powinienem mieć tarczówki?

 

Akurat Tobie zdecydowanie odradzałbym hamulce tarczowe...



#37 PiKa

PiKa
  • Użytkownik
  • 388 postów

Napisano 04 sierpień 2018 - 18:32

Uff ;)

#38 Gac89

Gac89
  • Użytkownik
  • 63 postów

Napisano 04 sierpień 2018 - 19:25

Patrząc na specyfikacje to lepszym wyborem jest kross. Pełna grupa ultegra włącznie z kaseta i hamulcami. Rower ma głównie służyć do treningów na dystansach 60-100 km tak jak pisałem wcześniej w terenie mocno pagórkowatym dlatego chce żeby był na tarczach . A może coś innego polecicie w kwocie do 10tys ?

#39 mały

mały
  • Użytkownik
  • 77 postów

Napisano 05 sierpień 2018 - 09:22

Tu masz cuba w dobrej cenie

https://allegro.pl/r...7463651938.html


  • Gac89 lubi to

#40 Jaca911

Jaca911
  • Użytkownik
  • 533 postów

Napisano 05 sierpień 2018 - 10:55

Rower się kupuję tak by po zakupie nie myśleć, a mogłem mieć rower tej wymarzonej marki, a jeżdżę jakimś.... Tak jak z samochodem, psem i kotem. Co z tego, że będzie wypas, mega osprzęt jak nie będzie cieszył serca? Głowa tu nie wystarczy. Chyba, że sponsor daje ;)



Dodaj odpowiedź