Jump to content


Photo

Vision Trimax 35 Kb - Opinie


26 replies to this topic

#1 dziku

dziku
  • Użytkownik
  • 5 posts
  • SkądIrlandia

Posted 25 July 2018 - 20:20

Cześć. Czy używa ktoś kół Vision Trimax 35 KB? Zastanawia mnie jak wygląda powiechrznia do hamowania po dłuższym użytkowaniu? Czy naprawdę w tym modelu nie sciera się w ogóle, jak zapewnia producent? z góry dzięki za odpowiedz.



#2 mareksabik

mareksabik
  • Użytkownik
  • 315 posts

Posted 25 July 2018 - 22:37

Między klockami a obręczą występuje tarcie więc raczej nie ma możliwości by powierzchnia hamulcowa w ogóle się nie ścierała
  • dziku likes this

#3 berski

berski
  • Użytkownik
  • 574 posts
  • SkądMałopolska

Posted 26 July 2018 - 06:42

No, na pewno się ściera, zasadniczą kwestia jest, w jakim tempie. Mam 30kb i po ponad 2 tys km nie ma żadnych śladów, tzn jest slad - tam gdzie pracują klocki obręcz zrobiła sie taka jakby błyszcząca. Natomiast sama powłoka sprawia wrażenie delikatnej, nieodpornej na uderzenia, czy tarcie spowodowane np paskiem.

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka


  • dziku likes this

#4 dziku

dziku
  • Użytkownik
  • 5 posts
  • SkądIrlandia

Posted 29 July 2018 - 22:37

przerpaszam, zle napisałem. Chodzi mnie o to czy czarny kolor na powiechrzni hamującej nie sciera się, tj. pozostaje czarny ? :) Podobno w modelu 35, powiechrznia gdzie łapią klocki jest tylko pomalowana na czarno i farba szybko się sciera, koła wygladaja niezbyt ładnie. Producent informuje, że niby w wersji KB efekt scierania sie czarnego koloru nie występuje. Kolgo  Berski, jestes zadowolony z kół? jakich klocków hamulcowych używasz? standardowe do ultegry dadzą radę? Z góry dzięki Panowie!  



#5 berski

berski
  • Użytkownik
  • 574 posts
  • SkądMałopolska

Posted 30 July 2018 - 20:24

Tak ,jak pisałem wcześniej, na razie nic się nie ściera. Używam niebieskich klocków fulcrum do kół "nite" - coś takiego: https://www.gambacic...ano-brakes.html


  • dziku likes this

#6 mc34270

mc34270
  • Użytkownik
  • 22 posts

Posted 20 August 2018 - 10:33

Ja mam 30kb - nic się nie ściera, koła dalej są czarne


  • dziku likes this

#7 dziku

dziku
  • Użytkownik
  • 5 posts
  • SkądIrlandia

Posted 22 August 2018 - 18:33

Dzięki wszystkim, zamówiłem 35kb. Jako,ze jestem kompletnym laikiem, mam jeszcze jedno pytanie. Posiadam jeszcze kila par klocków hamulcowych shimano ultegra, czy mogę je użyć do tych kół? Czy powinienem je wymienić bo będą niszczyły szybciej powiechrznię do hamowania?

 



#8 tadzikpl

tadzikpl
  • Użytkownik
  • 861 posts

Posted 22 August 2018 - 19:14

Klocki są OK.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


  • wiktor24 and dziku like this

#9 mattk

mattk
  • Użytkownik
  • 17 posts
  • SkądSzczecin

Posted 23 August 2018 - 15:50

Mam 35kb. Przejechane jakieś 300km. Zero ścierania. Nawet powierzchnia nie jest gładka. Cały czas lekko chropowata jak reszta obręczy. Używam zwykłych klocków od Ultegry.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


  • dziku likes this

#10 Gosc_sztein_*

Gosc_sztein_*
  • Gość

Posted 22 November 2018 - 12:02

Witam , mam pytanie do użytkowników vision trinax 30 kb / 35 kb, jak oceniacie te koła w terenie góry / pagórki , zamierzam zmienić fulcrum 5 na te koła  lub szytki od no limitet 38 ,dzięki i pozdrawiam . ps. chciałbym wypróbować szytki i karbon   ale te vision też ciekawe są jeszcze 25 kb może ktoś ma ? i mógłby o nich coś napisać



#11 tadzikpl

tadzikpl
  • Użytkownik
  • 861 posts

Posted 22 November 2018 - 13:37

Mam Trimaxy T42 i piasty kręcą tam lżej niż w innych moich kołach, tj.: Fulcrumach Quattro LG, Shimano WH6800, Mavic Aksium i Giant PA2.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#12 Gosc_sztein_*

Gosc_sztein_*
  • Gość

Posted 22 November 2018 - 15:42

dzięki tadzikpl za opinie, napisz jak mógłbyś  czy w piastach są kłopoty z luzami , w fulcrumach 5 zdarzały się często..., ile razy złapałeś na szytce w sezonie  kapcia ? jeden z powodów mego pytania to że 2 razy wystrzeliła mi opona conti gp II 4000 i podejrzewam że ekonomiczniej wypadły by szytki ,poz. i dzięki za info.



#13 Gosc_sztein_*

Gosc_sztein_*
  • Gość

Posted 22 November 2018 - 15:43

wybacz te koła są na oponkę !!! więc sorki



#14 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 22 November 2018 - 17:00

Stein, nie idź tą drogą. Do katowania codziennego wejdź w zwykłe koła alu na oponę, a szytki na karbonach pozostaw sobie na zawody. Szytki nie są bardziej odporne na przebicia, to wszystko sprowadza się do kwestii szczęścia.

#15 Gosc_sztein_*

Gosc_sztein_*
  • Gość

Posted 22 November 2018 - 17:58

Dzięki za odpowiedź , Arni, w zawodach nie uczestniczę ani ustawach  a lokalnymi kozakami ( - bez obrazy ,ŻART), nic sobie nie lubię udowadniać oprócz tego że pokonuję kolejne granice odległościowo- przewyższeniowe, jeżdżę na długich trasach 150 plus ,lub trenuję około 100 km prawie zawsze, teren okolice N. Sącz , optymalna wysokość stożka to 30 mm , ważę ok74/72, i próbuję udoskonalić koła i ogumienie , dlatego pytam i dziękuję wszystkim za informację i przemyślenia,pozdrawiam  



#16 tadzikpl

tadzikpl
  • Użytkownik
  • 861 posts

Posted 22 November 2018 - 18:49

Imvho Trimaxy 35 będą OK :)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka



#17 Gosc_sztein_*

Gosc_sztein_*
  • Gość

Posted 22 November 2018 - 19:26

dzięki za info tadzikpl ,rozumiem że szytek i karbonu nie polecasz ?



#18 tadzikpl

tadzikpl
  • Użytkownik
  • 861 posts

Posted 22 November 2018 - 19:43

Na trasie 150km i treningu - szytek nie polecam. Do oponki weźmiesz zapas dętkę, łatkę, łychę i nabój i jedziesz dalej. Do szytki co najwyżej płynik, który zadziała albo nie. Koła karbonowe? Czemu nie, zawsze to nie tylko lżej, ale i także wygodniej. Choć przy tych przebiegach brałbym coś na kształt Trimax T42 lub Mavic Cosmic Pro Carbone, czyli hybrydy alu/carbon. Wyścigi z samym sobą będą i tak obiektywne.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka



#19 Gosc_sztein_*

Gosc_sztein_*
  • Gość

Posted 22 November 2018 - 20:47

dzięki , za  info, pozdrawiam Cię.



#20 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 22 November 2018 - 21:59

Czyli generalnie podobnie, odpuść szytkowe obręcze, totalnie ich nie potrzebujesz. Kwestię materiału obręczy dokonaj sam, ale pamiętaj, obręcze pod hamulce obręczowe nie są wieczne, zużywają się. Po obserwacji kół kolegi, który w dwa lata zrobił ok. 20tyś stwierdziliśmy, że jednak karbonowy rant szybciej schodzi niż aluminiowy. Problem jednak jest taki, że obręcz karbon/alu to technologia sprzed nastu lat, to ma mało wspólnego z nowoczesnym kołem (chodzi o profile). Więc decyzja zaczyna polegać tak naprawdę na wyborze mniejszego zła.

Tak patrzę sobie na te Trimaxy, a tam zaplot 16/21. Zorientuj się czy sprzedają do tego obręcze, a jak tak, to za ile. Koła mogą być czasem nienaprawialne, a cena jest kosmiczna za nie. Nie wiem czy nie wolał bym złożyć sobie na DT R511 i piastach 240. Wyjdzie to samo, a klasyczniej.



Reply to this topic