Skocz do zawartości


Zdjęcie

Kierownica Aero


20 odpowiedzi w tym temacie

#1 herbatniczek

herbatniczek
  • Użytkownik
  • 339 postów

Napisano 06 sierpień 2018 - 15:08

Czy ktoś posiada taką kierę? W cm ile jest chudsza niż normalna? Czy średnie prędkości treningowe drgnęły chociaż po podmiance?



#2 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 08 sierpień 2018 - 15:54

Tak, drgają o +/-0,01km/h. Jak wiatr w plecy, to na +, jak wmordęwind to na -. 

 

W zwykłej szosowej jeździe nie zauważysz żadnej róznicy, są fajne, ładnie wyglądają, jest ten lans itd. Niestety wartości zaoszczędzonych watów są tam znikome, że nie sposób tego zauważyć, no może lżejszy portfel coś ci da ;) Więcej zyskasz na sztywności kierownicy, ja dla tego wybrałem spłaszczoną, ale alu (PRO PLT Ergo)



#3 herbatniczek

herbatniczek
  • Użytkownik
  • 339 postów

Napisano 08 sierpień 2018 - 21:40

O sztywności nie myślałem, co w praktyce daje sztywniejsza kiera ?



#4 mess

mess

    tłuścioszek

  • Użytkownik
  • 2692 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 10 sierpień 2018 - 06:25

herbatniczek, ale pytając o kiere aero masz na myśli coś takiego? ->

 

AtackTT_Bars.jpg

 

czy coś takiego?

 

2017-easton-ec90-carbon-fiber-cicycle-ha



#5 sthEn

sthEn
  • Użytkownik
  • 265 postów

Napisano 10 sierpień 2018 - 06:51

Usuń proszę zdjęcie tej EC90, zanim zamówię - błagam :D


Ribble R872 - Octane One Gridd


#6 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3200 postów
  • SkądPoznań

Napisano 10 sierpień 2018 - 09:43

Usuń proszę zdjęcie tej EC90, zanim zamówię - błagam :D

 

Ale takie kierownice wcale nie są wygodne:)


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#7 sthEn

sthEn
  • Użytkownik
  • 265 postów

Napisano 10 sierpień 2018 - 09:43

ALE SĄ ŚLICZNEEEEEEEEEEEEEEE.


Ribble R872 - Octane One Gridd


#8 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3200 postów
  • SkądPoznań

Napisano 10 sierpień 2018 - 09:48

Czy ja wiem. Nie zamontowane w rowerze to może jeszcze. Ale potem zamiast lekkiej szosówki, dostajemy kloca (chodzi o walory optyczne).


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#9 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 10 sierpień 2018 - 15:11

Tak, drgają o +/-0,01km/h. Jak wiatr w plecy, to na +, jak wmordęwind to na -.

W zwykłej szosowej jeździe nie zauważysz żadnej róznicy, są fajne, ładnie wyglądają, jest ten lans itd. Niestety wartości zaoszczędzonych watów są tam znikome, że nie sposób tego zauważyć, no może lżejszy portfel coś ci da ;) Więcej zyskasz na sztywności kierownicy, ja dla tego wybrałem spłaszczoną, ale alu (PRO PLT Ergo)


Kierownice aero mają wewnętrzne prowadzenie pancerzy co może negatywnie odbić się na jakości zmiany biegów.

#10 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 11 sierpień 2018 - 05:30

@mess - ta pierwsza to kiera do jazdy na czas lub do triathlonu. One zawsze są aero :).



#11 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 11 sierpień 2018 - 06:51


2017-easton-ec90-carbon-fiber-cicycle-ha

Te otwory na pancerze wybijali dłutem?


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#12 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 11 sierpień 2018 - 09:43

Wypalali pogrzebaczem.  :lol:

 

A tak na poważnie, to poza fajnym wyglądem "uzysk" na takiej kierownicy jest żaden. Najwięcej się zyska, jak się przedłuża jazdę w dolnym chwycie, jak się odpowiednio człowiek poskłada na zjazdach, jak sie ma pozycję dobrze ustawioną no i rama o geometrii wyścigowej, a nie endurance. Przy dużych prędkościach sporo mogą dać koła, ale kierownica ?


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#13 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 11 sierpień 2018 - 10:19

Te otwory na pancerze wybijali dłutem?

Na pierwszy rzut oka widać, że to bubel.

Najgorsze jest to, że od spodu, w okolicach mostka takie kierownice często maja 2 otwory na prowadzenie pancerzy, które są podobnie wykonane jak te na zdjęciu. Pięknie pękają w osłabionym przekroju, a kolarz może się tylko trzymać wiatru.

 

Gdybym kiedyś przechodził na kierę aero, to raczej na taką zespoloną z mostkiem. Plusem jest lepsze tłumienie drgać. 



#14 daihat

daihat
  • Użytkownik
  • 38 postów

Napisano 29 czerwiec 2019 - 18:01

No mi ten temat właśnie zaczął przez chwilę chodzić po głowie. Nie dość, że się chwali komfort karbonowej kierownicy, to na profilu aero i bez owijki na górze wydaje mi się że kilka wat powinno polecieć przy 40km/h. 5W to 0,25km/h.   Na minus cena i pogorszenie pracy linek.

 

 

 



#15 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 29 czerwiec 2019 - 20:46

5W??? Chyba optymistycznie myślisz



#16 tadzikpl

tadzikpl
  • Użytkownik
  • 861 postów

Napisano 29 czerwiec 2019 - 21:55

Ja tam lubie te chińskie karbon kiere, pot jej nie zniszczy w trenażerze :)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

#17 HarveyDent

HarveyDent
  • Użytkownik
  • 1105 postów
  • Skądwe mnie tyle piękna

Napisano 01 lipiec 2019 - 07:49

Nie poleci ani 1W. Ok, no może 0,0986W. A dodatkowo karbonowe "nie aero" są lżejsze. 

Mam Pro Vibe Carbon aero i poza wyglądem nie robi nic. No ale to ma wyglądać :)


To jest Forum Fanatyków
marvelo
 
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT

#18 heavy_puchatek

heavy_puchatek
  • Użytkownik
  • 481 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 01 lipiec 2019 - 08:37

Coś tam powinno dać bo i czemu nie? Można wyśmiewać małe zmiany, ale coś się z nich uzbiera. Widzę po sobie - fakt, że zająłem się "grubymi" zyskami takimi jak bardziej dopasowane ciuchy (a i tak w żaglach nie jeździłem), koła 50mm (chińskie, profil V, żadne hi-tech wide uber aero) zamiast niskich lekkich alu, kask niby bardziej aero, ogoliłem nogi chewbaccy :)

Ogólnie wiem, że jestem mocniejszy niż rok temu, ale mimo wszystko widzę po lekkich jazdach, że dla małych watów jest po prostu szybciej - dla mocnych nie wiem bo to albo wyścigi albo jakieś góry, albo zmienne tempo więc nic nie da się porównać.

 

Np z tego roku średnia moc 143W 31,3km/h po prawie płaskim. Z małymi pagórkami (250-300m przewyższenia na 1,5h treningu czyli płasko i kilka zmarszczek po drodze) widzę wychodzi mi ok 135-140W na średnią 30km/h. Jak patrzę na dane archiwalne z zeszłego roku i tylko lekkie jazdy po płaskim / prawie płaskim widzę rzeczy typu: 30,9km/h 161W, 31,8km/h 174W, 30,6km/h 158W. Ogólnie gdziekolwiek nie kliknę tendencja jest widoczna -> zdecydowanie mniejsza moc dla podobnych prędkości w tym roku. Pozycja na rowerze identyczna, nic nie zmieniane.

 

O, znalazłem coś do porównania szybszego solo. Rok temu, płasko jak na stole. 35,6km/h 234W, 102m up. W tym roku 34,6km/h 197W i 758m up.

 

Myślę, że nawet małe różnice gdzieś tam będą jakoś widoczne nawet jeżeli nie damy rady ich zmierzyć a jak do tego szybko wygląda to już świat i ludzie :)


  • 4gotten lubi to

#19 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 01 lipiec 2019 - 17:26

Kiera aero zintegrowana to jest kilka W przy 40km/h. Zysk jest nieduży, ale prawdziwy.



#20 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 01 lipiec 2019 - 18:53

Tylko kto jeżdzi solo 40km/h żeby to miało znaczenie? Takie prędkości uzyskuje się jedynie podczas jazdy w grupie, na kole no ale wtedy  nie ma znaczenie jaką masz kierę. Podejrzewam że smartfon zamontowany na mostku zniweluje wszelkie zyski płynące z płaskiej kiery. Inna sprawa to jej przydatność do jazdy w górnym chwycie, moim zdaniem wątpliwa, no ale jeśli komuś zbywa w kieszeni 2K, to kto komu zabroni? Jeśli już jednak przeliczać to wszystko na waty to wychodzą chyba najdroższe waty z możliwych, o wiele lepsza i tańsza inwestycja to bike fitting, lub choćby kask aero.


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3




Dodaj odpowiedź