Czy ktoś posiada taką kierę? W cm ile jest chudsza niż normalna? Czy średnie prędkości treningowe drgnęły chociaż po podmiance?
Kierownica Aero
#2
Napisano 08 sierpień 2018 - 15:54
Tak, drgają o +/-0,01km/h. Jak wiatr w plecy, to na +, jak wmordęwind to na -.
W zwykłej szosowej jeździe nie zauważysz żadnej róznicy, są fajne, ładnie wyglądają, jest ten lans itd. Niestety wartości zaoszczędzonych watów są tam znikome, że nie sposób tego zauważyć, no może lżejszy portfel coś ci da Więcej zyskasz na sztywności kierownicy, ja dla tego wybrałem spłaszczoną, ale alu (PRO PLT Ergo)
#5
Napisano 10 sierpień 2018 - 06:51
Usuń proszę zdjęcie tej EC90, zanim zamówię - błagam
Ribble R872 - Octane One Gridd
#7
#9 Gosc_tobo_*
Napisano 10 sierpień 2018 - 15:11
Tak, drgają o +/-0,01km/h. Jak wiatr w plecy, to na +, jak wmordęwind to na -.
W zwykłej szosowej jeździe nie zauważysz żadnej róznicy, są fajne, ładnie wyglądają, jest ten lans itd. Niestety wartości zaoszczędzonych watów są tam znikome, że nie sposób tego zauważyć, no może lżejszy portfel coś ci da Więcej zyskasz na sztywności kierownicy, ja dla tego wybrałem spłaszczoną, ale alu (PRO PLT Ergo)
Kierownice aero mają wewnętrzne prowadzenie pancerzy co może negatywnie odbić się na jakości zmiany biegów.
#11
Napisano 11 sierpień 2018 - 06:51
Te otwory na pancerze wybijali dłutem?
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#12
Napisano 11 sierpień 2018 - 09:43
Wypalali pogrzebaczem.
A tak na poważnie, to poza fajnym wyglądem "uzysk" na takiej kierownicy jest żaden. Najwięcej się zyska, jak się przedłuża jazdę w dolnym chwycie, jak się odpowiednio człowiek poskłada na zjazdach, jak sie ma pozycję dobrze ustawioną no i rama o geometrii wyścigowej, a nie endurance. Przy dużych prędkościach sporo mogą dać koła, ale kierownica ?
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#13
Napisano 11 sierpień 2018 - 10:19
Te otwory na pancerze wybijali dłutem?
Na pierwszy rzut oka widać, że to bubel.
Najgorsze jest to, że od spodu, w okolicach mostka takie kierownice często maja 2 otwory na prowadzenie pancerzy, które są podobnie wykonane jak te na zdjęciu. Pięknie pękają w osłabionym przekroju, a kolarz może się tylko trzymać wiatru.
Gdybym kiedyś przechodził na kierę aero, to raczej na taką zespoloną z mostkiem. Plusem jest lepsze tłumienie drgać.
#14
Napisano 29 czerwiec 2019 - 18:01
No mi ten temat właśnie zaczął przez chwilę chodzić po głowie. Nie dość, że się chwali komfort karbonowej kierownicy, to na profilu aero i bez owijki na górze wydaje mi się że kilka wat powinno polecieć przy 40km/h. 5W to 0,25km/h. Na minus cena i pogorszenie pracy linek.
#17
Napisano 01 lipiec 2019 - 07:49
Nie poleci ani 1W. Ok, no może 0,0986W. A dodatkowo karbonowe "nie aero" są lżejsze.
Mam Pro Vibe Carbon aero i poza wyglądem nie robi nic. No ale to ma wyglądać
marvelo
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT
#18
Napisano 01 lipiec 2019 - 08:37
Coś tam powinno dać bo i czemu nie? Można wyśmiewać małe zmiany, ale coś się z nich uzbiera. Widzę po sobie - fakt, że zająłem się "grubymi" zyskami takimi jak bardziej dopasowane ciuchy (a i tak w żaglach nie jeździłem), koła 50mm (chińskie, profil V, żadne hi-tech wide uber aero) zamiast niskich lekkich alu, kask niby bardziej aero, ogoliłem nogi chewbaccy
Ogólnie wiem, że jestem mocniejszy niż rok temu, ale mimo wszystko widzę po lekkich jazdach, że dla małych watów jest po prostu szybciej - dla mocnych nie wiem bo to albo wyścigi albo jakieś góry, albo zmienne tempo więc nic nie da się porównać.
Np z tego roku średnia moc 143W 31,3km/h po prawie płaskim. Z małymi pagórkami (250-300m przewyższenia na 1,5h treningu czyli płasko i kilka zmarszczek po drodze) widzę wychodzi mi ok 135-140W na średnią 30km/h. Jak patrzę na dane archiwalne z zeszłego roku i tylko lekkie jazdy po płaskim / prawie płaskim widzę rzeczy typu: 30,9km/h 161W, 31,8km/h 174W, 30,6km/h 158W. Ogólnie gdziekolwiek nie kliknę tendencja jest widoczna -> zdecydowanie mniejsza moc dla podobnych prędkości w tym roku. Pozycja na rowerze identyczna, nic nie zmieniane.
O, znalazłem coś do porównania szybszego solo. Rok temu, płasko jak na stole. 35,6km/h 234W, 102m up. W tym roku 34,6km/h 197W i 758m up.
Myślę, że nawet małe różnice gdzieś tam będą jakoś widoczne nawet jeżeli nie damy rady ich zmierzyć a jak do tego szybko wygląda to już świat i ludzie
- 4gotten lubi to
#20
Napisano 01 lipiec 2019 - 18:53
Tylko kto jeżdzi solo 40km/h żeby to miało znaczenie? Takie prędkości uzyskuje się jedynie podczas jazdy w grupie, na kole no ale wtedy nie ma znaczenie jaką masz kierę. Podejrzewam że smartfon zamontowany na mostku zniweluje wszelkie zyski płynące z płaskiej kiery. Inna sprawa to jej przydatność do jazdy w górnym chwycie, moim zdaniem wątpliwa, no ale jeśli komuś zbywa w kieszeni 2K, to kto komu zabroni? Jeśli już jednak przeliczać to wszystko na waty to wychodzą chyba najdroższe waty z możliwych, o wiele lepsza i tańsza inwestycja to bike fitting, lub choćby kask aero.
Bianchi Oltre XR3 Disc
Accent Freak
Bulls Copperhead 3