No niestety cena to minus i utrudniony chwyt górny ale tak jak pisze puchatek jak się kilka takich rzeczy podliczy to nagle wychodzą zauważalne różnice. Jest teraz lekka moda na te kiery aero i warto tematem się było przynajmniej zainteresować ;P.
https://machiine.com...handlebarsstem/
Wg tego kierownica Aero Cervelo dawała 4,4W zysku w 2014 , Zippa 7,5W (podejrzewam że z mostkiem aero bo nie napisali), a między kołami mavic ksyrium a Enve SES 4.5 - 14W. (dziwnie mało bo niektórzy podają zyski 2-3min stożków 50mm przy 40km/h)
Conclusion
So should you go for an aerodynamic wheel that could save you 14+ watts or an aerodynamic handlebar/stem combo that could also save you 7+ watts?
Więc po kołach aero wychodzi na to, że kask aero i tuż obok kierownica dają najwięcej, a przelicznik ceny do zysku wyjdzie podobny jak przy kołach. X-RAY na tradycyjnej szosie czasami się jeździ 40km/h właśnie w grupie na przodzie, jak się robi interwały na płaskim albo czasówki samemu w pozycji aero, albo jakieś segmenty strava, czasami jak wiatr wieje w plecy lub jest lekko z górki to grubo powyżej ;-). Ja tam małymi kroczkami zawsze idę i ze wzrostem formy sprzęt też robi się minimalnie szybszy i to daję frajdę tylko zawsze trzeba się zastanowić co warto a czego nie i czy na pewno jest to nam potrzebne. Wiadomo, że najważniejsza noga, dopasowane ciuchy i pozycja na rowerze a jakieś tam pierdoły aero za duży hajs to dodatek w rowerze nie do ITT. Tania lemondka zmasakruje wszystkie te dodatki :-).
Pytanie czy warto wydać 1k-1,5k na taką kierę wygląda na to, że jeśli na koła aero ktoś wydaję kasę to na kierę również warto.