Skocz do zawartości


Zdjęcie

Gravel / Lekki Cross Na Dłuższe Wyprawy Po Szosie I Lasach


19 odpowiedzi w tym temacie

#1 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 11 sierpień 2018 - 20:19

Może coś doradzicie.

 

Wymagania mam dość konkretne:

-rama tytanowa lub alu, ewentualnie karbon jeśli w dobrej cenie

-widelec karbon

-sztywne osie przód i tył

-brak toe overlap przy rozmiarze ramy ~54-56 - wyliczyłem minimalny front-center na 62cm (w swojej szosie mam, nie przeszkadza mi zbytnio, ale w rowerze w teren będzie)

-możliwość montażu przedniej przerzutki

-prześwit na oponę minimum 700x40c

-mile widziane mocowania do błotników

 

Może to też być sam frameset.

 

Napaliłem się wstępnie na aluminiową Meridę Silex, ale po dokładniejszej analizie internetu okazało się, że producent trochę kłamał i wersja aluminiowa ma nędzny prześwit na opony - max 700x38c, gdzie karbonowa mieści oficjalnie 700x46c.

 

Trek Checkpoint jest trochę przydrogi i ma paskudne malowanie. Spec Diverge - 8,5k za alu na 105, bez hydrauliki. Cenowo odjechali bardziej niż Trek.

 

Ktoś też w innym temacie wrzucał dość lekkiego crossa (nie mam na myśli CX) Canyona ze sztywnymi osiami i może to też nie jest zły pomysł. Czy inni producenci też mają coś takiego w ofercie?



#2 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 postów

Napisano 11 sierpień 2018 - 20:59

Jeśli tytan, to z budżetowych Reilly, Enigma i przede wszystkim Kinesis Tripster ATR v2.
Jeśli alu, to Mason.



#3 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 12 sierpień 2018 - 07:20

Enigma budzetowy tytan? Albo mamy zupelnie inna percepcje cen ram tytanowych albo nie mowimy o tej samej firmie.
Dla kogos kto nie ma rozeznania taka kwalifikacja moze byc bardzo mylna.
Framesety w okolicach £3.5k raczej nie nazwalbym budzetowymi. Nawet ich najtanszy Ti £1.8k tez ciezko podciagnac pod ta kategorie.

#4 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3146 postów

Napisano 12 sierpień 2018 - 16:28

Canyon nie ma karbonowego widelca tylko amortyzator więc nie spełnia jednego z warunków.



#5 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 postów

Napisano 12 sierpień 2018 - 21:28

Enigma budzetowy tytan? Albo mamy zupelnie inna percepcje cen ram tytanowych albo nie mowimy o tej samej firmie.
Dla kogos kto nie ma rozeznania taka kwalifikacja moze byc bardzo mylna.
Framesety w okolicach £3.5k raczej nie nazwalbym budzetowymi. Nawet ich najtanszy Ti £1.8k tez ciezko podciagnac pod ta kategorie.

Za 3.5k jest topowy model na szosę, w teren znacznie taniej. 1.8-2k za tytana, to jednak jest budżetowo. Nie w ogóle, ale w kategorii tytanowej jak najbardziej. Rzecz jasna, można jeszcze taniej, jest Sonder i Planet X, ale nie spełniają wymogów.

 

O, jeszcze Ribble wypuściło swojego tytana, 1500 funtów, spełnia wymogi. 



#6 Pywned

Pywned
  • Użytkownik
  • 117 postów

Napisano 14 sierpień 2018 - 16:43

W diverge płacisz za te amortyzacje przy mostku poza tym max 38, a i z tyłu z nią może być problem z tego co widziałem na youtubach. Jeśli interesuje cie stal to może Kona Sutra LTD, minus u niej widelec stal. Ew z tańszych opcji Fuji Jari na alu sram apex 1x11.

 

W sumie nie piszesz o napędzie. Sam obecnie ze czymś podobnym się rozglądam tyle, że z wymagań wymienionych przez Ciebie mam jeszcze własnie 1x11.

 

Piszę tak na szybko w sumie jak sobie coś przepomnę to dopiszę :)

 

Ooo przypomniało mi się, jeszcze nasz rondo ruut al tyle, że chyba już ich w 2k18 nie ma.

U mnie w mieście testowałem pod sklepem nsa raga w rozmiarze M czyli jakieś 55cm horyzontalnie na moje 175 był akurat, i co do tego toe overlap to nie jestem pewien czy był, jakoś nie zwróciłem uwagi.

 

Marin wyskoczył na 2019 z czymś takim, 650b road plus opony wydają się sensownym rozwiązaniem dla gravela, ale wiadomo zależy jak i gdzie jeździsz.

 

https://www.marinbik...d-nicasio-ridge



#7 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 14 sierpień 2018 - 17:09

Generalnie wszystko jest w moim poście. :) Po kolei - stal mnie nie interesuje. Napęd sam nie wiem, musiałbym w praktyce ocenić 1x11. Dlatego podałem, że musi być możliwość montażu przedniej przerzutki. Czyli 2x11 lub 1x11 z możliwą zmianą na 2x11. Rondo Al i Rag są ładne, ale nie są przystosowane do napędu 2x. Diverge alu z amortyzacją wczoraj oglądałem i ogólnie jest to ładny i całkiem fajny rower, ale nie jest to czego szukam. Domyślnie ma opony 30c, miejsca podobno jest na 42c, ale oglądając go na żywo nie wierzę, żeby z tyłu weszło cokolwiek szerszego, niż 38c, a tym bardziej z błotnikami. A co do błotników to też nie jest różowo, bo otwory montażowe teoretycznie są, ale przystosowane tylko do błotników Speca. :D

 

@er_te

Tytanowy Ribble faktycznie fajnie wyceniony.

 

Na razie się wstrzymam z decyzją, poczekam co pokażą producenci na rok modelowy 2019. Szczególnie na rowery na nowej 105, bo kupowanie w tej chwili rowerów z paskudnymi manetkami RS505 nie ma sensu. Może ktoś zaskoczy czymś nowym, np. Canyon z aluminiową ramą.



#8 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3146 postów

Napisano 14 sierpień 2018 - 18:08

Jest zapowiadany aluminiowy gravel Canyon'a, z "normalnym" (nie takim dziwnym jak w karbonowym Grailu) barankiem:

https://www.cyclingd...n-grail-al.209/



#9 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 14 sierpień 2018 - 19:41

Widziałem ten link. Pewnie niedługo pojawi się w sprzedaży.



#10 Pywned

Pywned
  • Użytkownik
  • 117 postów

Napisano 14 sierpień 2018 - 19:54

50/34 w gravelu to moim zdaniem lekkie nieporozumienie.



#11 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 14 sierpień 2018 - 20:33

Póki co Shimano jest 100 lat za konkurencją i nic lżejszego nie oferuje. ;) Stąd tak dużo rowerów jest z korbami FSA czy Praxis.



#12 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 postów

Napisano 14 sierpień 2018 - 20:42

@er_te

Tytanowy Ribble faktycznie fajnie wyceniony.

Nic lepszego w tych pieniądzach nie znajdziesz,
Polecam iść w stronę 1x11, mniej kopania się z serwisowaniem napędu, a sama specyfika typowo gravelowej jazdy, sprawia, że nie potrzebujesz skoku co 1 ząbek. Taka ma opinia, po 2 latach i nastu tys. km na 1x11.



#13 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 postów

Napisano 18 sierpień 2018 - 12:17

https://www.rosebike... black/red-grey

to rower na dość uniwersalnej, karbonowej ramie. Możliwość wyboru wersji 2x11 lub 1x11, montażu błotników oraz bagażnika, wyboru pozycji (więcej lub mniej podkładek), długości mostka itd. 

Koła DT SWISS, możliwa konwersja na system tubeless, opony na szutrowe trasy lepiej zamienić na Schwalbe G-One Evo, sprawdzą się także na asfalcie. Mamy jeszcze w magazynie gravelowe kierownice Ritchey Evomax, możemy takową zamontować. 

Jest też wersja widelca z oczkami do montażu lowriderów (tylko czarna). 



#14 trace_error

trace_error
  • Użytkownik
  • 340 postów

Napisano 18 sierpień 2018 - 15:51

Też szukam jakiegoś gravela w podobnych wymaganiach. Wpadł mi w oko Fuji Jari - luźna geometria, spoko wykończenie. Na minus specyfikacje bez apexa/rivala na hydraulice, montaż przedniej przerzutki na obejmie no i mogło by być nieco więcej prześwitu tak by weszły gravel kingi 43c (miejsce na max 700x42c)

 

P.S. Rondo ma dość agresywną geometrie. Radzę przymierzyć.



#15 Pywned

Pywned
  • Użytkownik
  • 117 postów

Napisano 20 sierpień 2018 - 11:52

Też szukam jakiegoś gravela w podobnych wymaganiach. Wpadł mi w oko Fuji Jari - luźna geometria, spoko wykończenie. Na minus specyfikacje bez apexa/rivala na hydraulice, montaż przedniej przerzutki na obejmie no i mogło by być nieco więcej prześwitu tak by weszły gravel kingi 43c (miejsce na max 700x42c)

 

P.S. Rondo ma dość agresywną geometrie. Radzę przymierzyć.

Wejdą panaracery do jari 



#16 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 20 sierpień 2018 - 22:30

Za 3.5k jest topowy model na szosę, w teren znacznie taniej. 1.8-2k za tytana, to jednak jest budżetowo. Nie w ogóle, ale w kategorii tytanowej jak najbardziej. Rzecz jasna, można jeszcze taniej, jest Sonder i Planet X, ale nie spełniają wymogów.

O, jeszcze Ribble wypuściło swojego tytana, 1500 funtów, spełnia wymogi.


Budżetówo jest planet x który ma kilka ram ti za 700 funtów. Opinie pozytywne.

#17 gorky

gorky
  • Użytkownik
  • 104 postów

Napisano 21 sierpień 2018 - 09:49

Po tym jak dwa razy prawie zmieliłem przednią przerzutkę w przełaju/wyprawówce zdecydowanie nie szedłbym w nic innego niż 1x11.

Do takich jazd nie potrzebujesz super stopniowania, a jeden wrażliwy element mniej robi dużą róznicę, plus łańcuch pewniej siedzi.

 

Jeszcze Rag NS+ jest fajny, ale nie ma mocowań do błotników. Ja sam chyba szedłbym w chiński tytan z PlanetX.



#18 trace_error

trace_error
  • Użytkownik
  • 340 postów

Napisano 21 sierpień 2018 - 10:39

Który tytan z PX spełnia wymogi? 

Tempest - prześwit max 38c

Pickenflick - 42c prześwit, ale brak sztywnych osi, brak mocowań



#19 Pywned

Pywned
  • Użytkownik
  • 117 postów

Napisano 21 sierpień 2018 - 19:18

Mały off top na szybko, trek crockett na 176cm rama 54 czy 56? nie do ścigania, tylko na jazdy solo.

#20 trace_error

trace_error
  • Użytkownik
  • 340 postów

Napisano 24 sierpień 2018 - 15:58

Dochodzi nowy zawodnik, Cannondale Topstone, spełnia wszystkie wymagania.

https://www.cannonda...8a-7da719eeb9b6

 

Przewidywana dostepność w PL październik, wersja na 105, 7900,- 


  • sirkozi lubi to



Dodaj odpowiedź