Skocz do zawartości


Zdjęcie

Obręcz - Warstwa Hamująca Zarysowana Przy Wymianie Opony


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 herbatniczek

herbatniczek
  • Użytkownik
  • 339 postów

Napisano 25 sierpień 2018 - 21:30

Cześć,

Przy wymianie opony przypadkowo zarysowałem sobie w dwóch miejscach aluminiową obręcz w obszarze powierzchni hamującej. Czy takie rysy można jakoś usunąć?



#2 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8556 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 25 sierpień 2018 - 21:36

Możesz jedynie zeszlifować pobliski odcinek powierzchni hamującej do równego poziomu. Funkcjonalnie byłoby to bardzo głupie, ale od strony estetycznej spełniłoby oczekiwania.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3 tadzikpl

tadzikpl
  • Użytkownik
  • 861 postów

Napisano 25 sierpień 2018 - 21:37

Czym żeś to robił? Łomem? Usuń zadry, jeśli są, i jeździj. Za 3kkm i tak wszystko zniknie..

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka



#4 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 26 sierpień 2018 - 07:04

Możesz jedynie zeszlifować pobliski odcinek powierzchni hamującej do równego poziomu. Funkcjonalnie byłoby to bardzo głupie, ale od strony estetycznej spełniłoby oczekiwania.

 

I po takiej operacji  hamulec zaczął by szarpać bo powierzchnia nie byłaby jednolita.

 

Rysy jeśli na klockach je czuć, delikatnie szlifnij żeby usunąć zadzior i nic więcej, a jak nie czuć pod palcami to nic nie rób


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#5 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8556 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 26 sierpień 2018 - 08:17

Właśnie dlatego napisałem, że od strony funkcjonalnej byłoby to głupie.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#6 Blue

Blue
  • Użytkownik
  • 229 postów
  • SkądKrak/Inwałd

Napisano 26 sierpień 2018 - 09:39

Spodziewam sie, że czuje skakanie przez tą rysę od strony funkcjonalnej. Sam tak miałem, wrzuciłem koła byle jak do auta i przez jakis czas na przednim hamulcu miałem taki moment jakby puszczał/pulsował przy tej rysie.

#7 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 26 sierpień 2018 - 19:00

Skoro stało się to przy wymianie opony - stosujesz metalowe łyżki? Jeśli tak to zdecydowanie z nich zrezygnuj.



#8 herbatniczek

herbatniczek
  • Użytkownik
  • 339 postów

Napisano 27 sierpień 2018 - 19:29

Tak łyżki ale plastikowe, to były małe rysy, wystarczyło delikatnie kilka razy przetrzeć papierem wodnym. Symulowałem warunki drogowe, czyli mam tylko wodę w bidonie, łyżki, dętkę. Nie udało mi się jej założyć bez użycia płynu do mycia naczyń. Użyłem zbyt dużo siły, jedna łyżka pękła. Jest strasznie ciasna (CONTINENTAL Ultra Sport 2 SL 700x25) W związku z tym wożenie ze sobą zestawu zamiennego i łyżek jest bez sensu. Jak zarysowałem, powiedziałem, p..le, będzie mnie ktoś przywoził w razie awarii na drodze. Nie było ani nie ma żadnych problemów z hamowaniem. Po prostu się tak w..łem. Dzieki za porady.



#9 przegibek

przegibek
  • Użytkownik
  • 259 postów

Napisano 28 sierpień 2018 - 07:10

- od czasu obejrzenia tego filmu jeszcze nie spotkałem kombinacji opony i obręczy przy której nie dałbym rady samymi rękami. Nawet zakładanie opony na obręcz Remerx Magic jest teraz banałem - a przedtem łamałem na niej łyżki...



#10 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 28 sierpień 2018 - 07:40

Zmierz się z kolami Bontragera TLR, zamontowaną opaską TLR i oponą r3 TLR. :)
  • kaloo lubi to

#11 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 593 postów
  • Skądz Polski

Napisano 28 sierpień 2018 - 08:26

Conti GP 4000SII i Veloflex Corsa bez problemu zdejmuję/zakładam używając tylko palców swoich dłoni. Conti 4 season bez łyżek nie dałem rady.

Ciekawe jak Corsa G+, które od przyszłego sezonu mam zamiar ujeżdżać.





Dodaj odpowiedź