heja,mam uszkodzone koło FFWD o profilu 60mm i chcialbym wymienic obrecz zostawiajac szprychy i piastę.Czy szukac czegos alu carbon na ali o tym profilu i powinno to spasowac?macie jakies sprawdzone obrecze
Wymiana Obreczy W Kołach Ffwd
#2 Gosc_tobo_*
Napisano 31 sierpień 2018 - 07:51
Natomiast jeśli nyple są schowane to ustalenie czy szprychy będą tej samej długości moze być trudniejsze.
#4
Napisano 31 sierpień 2018 - 08:35
najlepiej do nich napisz to Ci podadzą średnicę obręczy. Nową kupujesz z taką samą średnicą, przyklejasz taśmą do starej i przekładasz szprychy do nowych otworów nie zmieniając położenia szprych. Jeżeli tego nie zrobisz i pozamieniasz szprychy miejscami to jest duża szansa że zaczną Ci strzelać. No chyba że to szprychy straight pull więc tu można zamieniać je miejscami.
Nyple proponowałbym nowe. Mały koszt a będzie Ci łatwiej naprężyć szprychy
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04
#5
Napisano 31 sierpień 2018 - 20:35
Złe odpowiedzi.
1. średnica wew karbonu nie jest jedynym pomiarem prawidłowym dla doboru felgi zamiennej.
2. Jeśli masz system U shape to powinieneś dobrać taki sam.
Bardzo ważna jest grubość materiału pod nyplem i jakość wykonania profilu, gdyż różnice mogą wahać się nawet do 2 mm, co czasem uniemożliwia wymianę bezstresową,
W większości przypadków przy tych samych profilach wymiana obreczy jest bezproblemowa, aczkolwiek zdarzają się przypadki raz na jakiś czas ze dł szprych nie stykła.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#6
Napisano 02 wrzesień 2018 - 16:59
Złe odpowiedzi.
1. średnica wew karbonu nie jest jedynym pomiarem prawidłowym dla doboru felgi zamiennej.
2. Jeśli masz system U shape to powinieneś dobrać taki sam.
Bardzo ważna jest grubość materiału pod nyplem i jakość wykonania profilu, gdyż różnice mogą wahać się nawet do 2 mm, co czasem uniemożliwia wymianę bezstresową,
W większości przypadków przy tych samych profilach wymiana obreczy jest bezproblemowa, aczkolwiek zdarzają się przypadki raz na jakiś czas ze dł szprych nie stykła.
ERD obręczy uwzględnia już materiał pod nyplem:
Kształt U-shape czy V-shape nie ma nic do rzeczy przy ERD.
Jedyne co trzeba wziąć pod uwagę to czy obręcz jest symetryczna czy niesymetryczna, bo to ma znacznie.
Nie ma co tu robić czary-mary, tylko po prostu:
1. kontaktujesz się z FFWD i pytasz o ERD (zakładam że chcesz zatrzymać stare szprychy, dlatego nie rozbierasz koła i nie mierzysz sam ERD)
2. Kupujesz obręcz o takim samym ERD i mierzysz sobie ERD nowej obręczy aby mieć pewność że się zgadza. Tu turtorial:
https://www.parktool...ve-rim-diameter
Jak ERD jest takie samo jak FFWD to przyklejasz taśmą nową obręcz do starej i przekładasz szprychy w te same otwory na nowej obręczy. Wszystko Ci będzie pasowało i zachowasz sobie stare szprychy.
Jeżeli ERD jest inne to wówczas:
1. Otwierasz sobie kalkulator dł. szprych, np ten: https://www.wheelpro.co.uk/spokecalc/
2. Wprowadzasz wymiary swojej piasty i ERD starej obręczy i kalkulator poda Ci długości twoich obecnych szprych
3. Wprowadzasz teraz wymiar nowej obręczy i patrzysz jak zmienią się dł. szprych.
- jeżeli +/- 1mm to możesz montować
- jeżeli więcej to raczej nowe szprychy
Powyższy sposób tylko przy założeniu że chcesz zachować stare szprychy. Inaczej idź do kroku nr. 3, zamów nowe szprychy i nyple i przebuduj koło
Inna sprawa, że każdy dobry zaplatacz zawsze sam mierzy ERD każdej jednej obręczy. Może to miał na myśli SPIKE, gdyż bardzo często rzeczywiste ERD odbiega od katalowego, niekiedy nawet kilka mm. Producenci czasami zmieniają design obręczy, dają więcej materiału pod otworami na nyple aby zapobiec pękaniu. W przypadku karbonu to tolerancja jest jeszcze większa, więc zawsze warto mierzyć aby nie mieć na końcu "halo"
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04
#7
Napisano 04 wrzesień 2018 - 20:09
heja,mam uszkodzone koło FFWD o profilu 60mm i chcialbym wymienic obrecz zostawiajac szprychy i piastę.Czy szukac czegos alu carbon na ali o tym profilu i powinno to spasowac?macie jakies sprawdzone obrecze
http://www.jaanbikes.com/kola/
Zadzwoń do tego pana, zajmuje się dystrybucją kół i części zamiennych FFWD, powinien ci pomóc.
#9
Napisano 05 wrzesień 2018 - 20:36
na moich ffwd jest naklejka erd 527 znalazlem chinskie obrecze alu carbon na ktore podaja erd 523 czy to ma szanse zagrac?
Nie ma szans z tymi samymi szprychami (będą za długie). Musiałbyś wymienić szprychy
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04
#12
Napisano 07 wrzesień 2018 - 10:37
526mm i wówczas możesz dać podkładki pod nyple aby szprychy nie okazały się za długie
Jeżeli nie znajdziesz 526-527 to sugerowałbym wrzucić wszystko w kalkulator i kupić nowe szprychy
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04