[ Wytrzymałość Obręczy A Ciśnienie W Oponie ]
#1
Napisano 31 sierpień 2018 - 07:46
Pompuje 8.5 bara czyli maxa jak chodzi o opone i poniżej 7.5 bara jak mam to już mnie to denerwuje i odczuwam dyskomfort, praktycznie co jazdę pompuje , dla pewności :-)
Czy obręcze alu mają jakąś dopuszczalną wartość jaką można pompować opone ? Może ktoś się zetknął akurat z gianta pr2?
Gdzieś widzialem opone którą można pompować max do 12 bar (challenge), dlatego pytam o obręcz.
#2
Napisano 31 sierpień 2018 - 08:37
każda obręcz ma dopuszczalne ciśnienie. zerknij na obręcz, być może jest naklejka. Jeżeli nie to wujek google :-)
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04
#5
Napisano 31 sierpień 2018 - 16:32
Nie przejmuj się, szosowa obręcz ma na pewno większe dopuszczalne ciśnienie niż założona na nią opona.
I słusznie robisz dopompowując, taka już uroda szosowych dętek i opon, ciśnienie dość szybko spada.
I tu można się zdziwić. Dla przykładu max ciśnienie dla opony 23mm na obręczy DT Swiss RR 411 to 9 barów, gdzie Vittoria Corsa 23mm może być pompowana do 10 barów.
#6 Gosc_marvelo_*
Napisano 31 sierpień 2018 - 16:52
Pozostaje jeszcze pytanie, czy to maksymalne ciśnienie dotyczy obręczy nowej czy uwzględnia zużycie powierzchni pod hamulce (oczywiście w przypadku hamulców działających na obręcz). I jaki margines bezpieczeństwa zakłada producent (bo na pewno jakiś jest).
#7
Napisano 31 sierpień 2018 - 18:40
Wiele szerokich obręczy nowej generacji ma
dopuszczalne ciśnienie około 7 barów.
#8
Napisano 31 sierpień 2018 - 20:27
Witam ,krótkie pytanko , aktualnie ważę 92kg , jeżdżę na obręczach gianta pr-2 , opony continental gp 4000II.
Pompuje 8.5 bara czyli maxa jak chodzi o opone i poniżej 7.5 bara jak mam to już mnie to denerwuje i odczuwam dyskomfort, praktycznie co jazdę pompuje , dla pewności :-)
Czy obręcze alu mają jakąś dopuszczalną wartość jaką można pompować opone ? Może ktoś się zetknął akurat z gianta pr2?
Gdzieś widzialem opone którą można pompować max do 12 bar (challenge), dlatego pytam o obręcz.
Typowe dobre ciśnienie to ok 8 atm.
Wąskie obręcze 13-15 C pompuję do 8 atm, te szersze 17-18 C przy tym samym ciśnieniu są sporo twardsze i odczuwalny jest każdy kamyk, w tym przypadku nie przekraczam także 8 atm.
Max ciśnienie podane na oponie to max a nie takie do jazdy standardowej, każdy musi wyczuć przy jakim ciśnieniu rower jedzie szybko, a nie muli, czyli wypracować jakie ciśnienie jest dla niego dobre i jego wagi.
Obręcze "nowej generacji" jak napisano są przystosowane do systemów bezdętkowych najczęściej i ciśnienie dopuszczalne to ok 7,5 - 8,5 atm zależnie od firmy.
Np można sobie tutaj poczytać
https://dycteyr72g97..._WEB_ZZ_001.pdf
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#10
Napisano 01 wrzesień 2018 - 08:40
#12
Napisano 01 wrzesień 2018 - 22:44
Moja tylna DT Swiss 450 ma limit 9 bar, ale jeżdziłem przez jesień i wiosnę na 10-10.5 bar (słynne opony 20c )
Po ok. 30 tyś km obręcz dogorywa (właśnie dziś zauważyłem, ze niektóre znaczniki zużycia po lewej stronie zaczynają zanikać...) i chyba na dniach zamówie Mavic Open Pro (musze miec komplet sztywnych kół na 32 szprychach na dalsze wyjazdy...).
www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna
"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."