Skocz do zawartości


Zdjęcie

[ Wytrzymałość Obręczy A Ciśnienie W Oponie ]


11 odpowiedzi w tym temacie

#1 SILESIAN

SILESIAN
  • Użytkownik
  • 110 postów
  • SkądRudy

Napisano 31 sierpień 2018 - 07:46

Witam ,krótkie pytanko , aktualnie ważę 92kg , jeżdżę na obręczach gianta pr-2 , opony continental gp 4000II.
Pompuje 8.5 bara czyli maxa jak chodzi o opone i poniżej 7.5 bara jak mam to już mnie to denerwuje i odczuwam dyskomfort, praktycznie co jazdę pompuje , dla pewności :-)
Czy obręcze alu mają jakąś dopuszczalną wartość jaką można pompować opone ? Może ktoś się zetknął akurat z gianta pr2?
Gdzieś widzialem opone którą można pompować max do 12 bar (challenge), dlatego pytam o obręcz.

#2 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 31 sierpień 2018 - 08:37

każda obręcz ma dopuszczalne ciśnienie. zerknij na obręcz, być może jest naklejka. Jeżeli nie to wujek google :-)


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#3 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 593 postów
  • Skądz Polski

Napisano 31 sierpień 2018 - 11:19

Opona również...

#4 przegibek

przegibek
  • Użytkownik
  • 259 postów

Napisano 31 sierpień 2018 - 14:28

Nie przejmuj się, szosowa obręcz ma na pewno większe dopuszczalne ciśnienie niż założona na nią opona.

 

I słusznie robisz dopompowując, taka już uroda szosowych dętek i opon, ciśnienie dość szybko spada.



#5 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 31 sierpień 2018 - 16:32

Nie przejmuj się, szosowa obręcz ma na pewno większe dopuszczalne ciśnienie niż założona na nią opona.

 

I słusznie robisz dopompowując, taka już uroda szosowych dętek i opon, ciśnienie dość szybko spada.

 I tu można się zdziwić. Dla przykładu max ciśnienie dla opony 23mm na obręczy DT Swiss RR 411 to 9 barów, gdzie Vittoria Corsa 23mm może być pompowana do 10 barów. 



#6 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 31 sierpień 2018 - 16:52

Pozostaje jeszcze pytanie, czy to maksymalne ciśnienie dotyczy obręczy nowej czy uwzględnia zużycie powierzchni pod hamulce (oczywiście w przypadku hamulców działających na obręcz). I jaki margines bezpieczeństwa zakłada producent (bo na pewno jakiś jest).



#7 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 31 sierpień 2018 - 18:40

Przy 7,5 bara to będzie -w porównaniu z 8,5 bara -zdecydowanie komfort niż dyskomfort. Nie wiem jakiej szerokości opon uzywasz, ale przy 25 mm nie ma żadnego uzasadnienia, żeby tak pompować.
Wiele szerokich obręczy nowej generacji ma
dopuszczalne ciśnienie około 7 barów.

#8 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 31 sierpień 2018 - 20:27

Witam ,krótkie pytanko , aktualnie ważę 92kg , jeżdżę na obręczach gianta pr-2 , opony continental gp 4000II.
Pompuje 8.5 bara czyli maxa jak chodzi o opone i poniżej 7.5 bara jak mam to już mnie to denerwuje i odczuwam dyskomfort, praktycznie co jazdę pompuje , dla pewności :-)
Czy obręcze alu mają jakąś dopuszczalną wartość jaką można pompować opone ? Może ktoś się zetknął akurat z gianta pr2?
Gdzieś widzialem opone którą można pompować max do 12 bar (challenge), dlatego pytam o obręcz.

 

Typowe dobre ciśnienie to ok 8 atm.

Wąskie obręcze 13-15 C  pompuję do 8 atm, te szersze 17-18 C przy tym samym ciśnieniu są sporo twardsze i odczuwalny jest każdy kamyk, w tym przypadku nie przekraczam także 8 atm.

 

Max ciśnienie podane na oponie to max a nie takie do jazdy standardowej, każdy musi wyczuć przy jakim ciśnieniu rower jedzie szybko, a nie muli, czyli wypracować jakie ciśnienie jest dla niego dobre i jego wagi.

Obręcze "nowej generacji" jak napisano są przystosowane do systemów bezdętkowych najczęściej i ciśnienie dopuszczalne to ok 7,5 - 8,5 atm zależnie od firmy.

 

Np można sobie tutaj poczytać 

 

https://dycteyr72g97..._WEB_ZZ_001.pdf

 


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#9 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 01 wrzesień 2018 - 06:50

Przy oponie 25 mm Mavic w swoich nowych kołach dopuszcza maksymalne ciśnienie przy "tublessie" 6 barów, przy dętce 7.
Hunt 6,9 bara.
Enve niecałe 6.

#10 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2198 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 01 wrzesień 2018 - 08:40

Dochodzi jeszcze wytrzymałość taśmy przy tubeless. DT ER 1600, limit ciśnienia 7.7 ATM, a przy 7 strzeliła mi właśnie taśma. Pisałem do DT, uznali że to jednostkowy przypadek ale mnie nie przekonali. Dodałem jedną warstwę taśmy strappingowej i na razie jest spokój.

#11 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3200 postów
  • SkądPoznań

Napisano 01 wrzesień 2018 - 21:11

Moja obręcz pod szytkę miała pisane 8, a ja latałem i przy 11 :) Teraz jeżdżę na 9,5.


  • astronom lubi to

7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#12 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1366 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 01 wrzesień 2018 - 22:44

Moja tylna DT Swiss 450 ma limit 9 bar, ale jeżdziłem przez jesień i wiosnę na 10-10.5 bar (słynne opony 20c ;) )

Po ok. 30 tyś km obręcz dogorywa (właśnie dziś zauważyłem, ze niektóre znaczniki zużycia po lewej stronie zaczynają zanikać...) i chyba na dniach zamówie Mavic Open Pro (musze miec komplet sztywnych kół na 32 szprychach na dalsze wyjazdy...).


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."




Dodaj odpowiedź