Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła Karbon Vs Pomiar Mocy


18 odpowiedzi w tym temacie

#1 przemolinko

przemolinko
  • Użytkownik
  • 57 postów
  • Skądosw

Napisano 31 sierpień 2018 - 15:26

Witam.

Mam dylemat w co inwestować w tym momencie. Zaczynam przygodę z treningami szosowymi. Aktualnie po 7 tygodniach 255W ftp średnie samotne 31-32 kmh.

Sprzęt który posiadam:

-Szosa full karbon 8kg ultegra 10s
-Trenażer Tacx Genius + szosę alu
-Górala na slx

Zastanawiam się nad kołami karbon stożek 55 (aktualnie mam dobre alu Koła alu treningowe) lub pomiarem mocy. Jedynym słusznym rozwiązaniem był by pomiar w nowym karbonowym kołem lub w pedałach. Mam nie kompatybilną karbonową korbę a szkoda wymieniać na jakiegoś alu z miernikiem.

Co byście wybrali na moim miejscu? Koła miały by w miarę ciężko ważę ok 95kg ale jeśli chodzi o teren u nas niziny więc wycieranie obręczy i grzanie minimalne.

#2 Hargin

Hargin
  • Użytkownik
  • 277 postów

Napisano 31 sierpień 2018 - 16:44

Jeśli nie możesz się oprzeć, to kup miernik i trenuj. FTP w górę, waga w dół, a potem koła jak się nie znudzi.

Pomiar w pedałach?
  • przemolinko lubi to

#3 przemolinko

przemolinko
  • Użytkownik
  • 57 postów
  • Skądosw

Napisano 31 sierpień 2018 - 18:20

Nie rozumiem ostatniego pytania :)

No pomiar w pedałach wydaje mi się dobrą opcją jeśli jest nieopłacalnym władować w koło Karbonowe powertapa. Teraz w zasadzie sezon niedługo się kończy i trenażer pójdzie w ruch. Moge uzbierać kasę na koła z tym pomiarem.

#4 Hargin

Hargin
  • Użytkownik
  • 277 postów

Napisano 31 sierpień 2018 - 18:50

Nie wiem, nie miałem nigdy styczności z pomiarem w piaście. Mając 3 kpl kół nie wydawał mi się nigdy racjonalnym rozwiązaniem.
  • przemolinko lubi to

#5 przemolinko

przemolinko
  • Użytkownik
  • 57 postów
  • Skądosw

Napisano 31 sierpień 2018 - 19:29

Masz treningowe, stożkowe i dysk? Trenujesz na aluminiowych? Jeździsz w nich na ustawki?

#6 Hargin

Hargin
  • Użytkownik
  • 277 postów

Napisano 31 sierpień 2018 - 20:01

inaczej - stożki z kaseta na Mazowsze, alu z kaseta na Małopolskę i trzecie w sumie zbędne :-)

#7 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 31 sierpień 2018 - 20:11

Wile ludzi jeździ na kołach karbon z pomiarem mocy, na alu także, ale zależy jak to chcesz traktować.

 

Zasadniczo jest tak, że koła z pomiarem mocy traktuje się jako "treningowe" a wyścigowe robi się jak najlżejsze i sztywniejsze pod swoją wage .

Na taką wagę typowo 24/28 szprych komplet kół.

Zwróć uwagę na to iż obręcze karbonowe pod oponkę  będą ciężkie, sugeruję raczej zrobić pomiar na felgach alu, które będą tańsze w zakupie i eksploatacji.

Ode mnie  chłopak z Teamu 2 rok śmiga na pomiarze mocy w korbie i jest zadowolony, ale najbardziej powszechny był i jest system pomiaru w pieście.

 

Jeśli masz komplet kół w miarę dobry, można dorobić tylko tylne koło, pasujące do reszty, mniejsze koszty . . . .


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#8 tadzikpl

tadzikpl
  • Użytkownik
  • 861 postów

Napisano 31 sierpień 2018 - 23:00

Ja się nie mogę nachwalić pomiaru w pedałach Favero Assioma. Nie dość, że lekkie i mega dokładne (obecnie pon. 0,5% nawet z owalnymi blatami), to jeszcze od ostatniej aktualizacji najbardziej konfigurowalne. Choć zapewne do roweru treningowego na dworze kolba będzie kupiona od Stages. Może i przekładanie pedałów między rowerami łatwe, ale jak się bardziej czas ceni, to się kupuje kolejne ułatwiacze..


Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


  • ROZMIAR lubi to

#9 Kolunio

Kolunio
  • Użytkownik
  • 334 postów

Napisano 01 wrzesień 2018 - 08:26

Tadzikpl masz wersje z dwoma sensorami? Pytam bo właśnie uznali mi reklamacje pomiaru 4iiii i będę miał zwrot kasy....Szukam teraz jakiejś alternatywy ale i także niezawodności. Jakoś zrazilem się do 4iiii....

#10 przemolinko

przemolinko
  • Użytkownik
  • 57 postów
  • Skądosw

Napisano 01 wrzesień 2018 - 13:39

Coś o tym 4iiii często słychać. Szkoda tylko że negatywnie.

#11 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 02 wrzesień 2018 - 19:31

Coś o tym 4iiii często słychać. Szkoda tylko że negatywnie.

Dlatego zdecydowałem się na krajowy produkt od Inpeak. Bardzo dobry kontakt i szybka realizacja zamówienia. Błąd pomiaru to ok. 2%, ale jakoś ciężko mi sobie wyobrazić, że ktoś jest w stanie w warunkach drogowych jechać z równą mocą mieszcząc się w takim marginesie ;)



#12 Kolunio

Kolunio
  • Użytkownik
  • 334 postów

Napisano 02 wrzesień 2018 - 20:14

No właśnie myślę nad inpeak lub pomiar w pedałach...ale chyba to już dopiero w przyszłym sezonie. ..

#13 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 02 wrzesień 2018 - 20:25

No właśnie myślę nad inpeak lub pomiar w pedałach...ale chyba to już dopiero w przyszłym sezonie. ..

 

Jak Ci się nie śpeszy to poczekaj ;) Po kilku miesiącach jeżdżenia dam znać jak sprawuje się PM od Inpeak.



#14 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 703 postów

Napisano 03 wrzesień 2018 - 10:31

Używam Inpeak od maja tego roku. 6,5 k km w górach, w deszczu i na wyścigach. Jestem zadowolony. Tani i dobry. Nie jest tak stabilny jak PowerTap G3 bo sporadycznie zdarzy mu się zgubić sygnał (raz na kilka jazd na sekundę czy dwie), ale w porównaniu do popularnego Stages jest bardziej stabilny. Szkoda, że producent zapewnia tylko roczną gwarancję.


  • 4gotten lubi to

#15 Kolunio

Kolunio
  • Użytkownik
  • 334 postów

Napisano 03 wrzesień 2018 - 19:24

Roczną gwarancję ale 2 letnia rękojmie która i tak jest korzystniejsza dla kupującego ;)
  • 4gotten lubi to

#16 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 703 postów

Napisano 04 wrzesień 2018 - 17:14

W sumie to chyba nie Inpeak traci kontakt z bazą a Garmin traci kontakt ze światem. Zauważyłem to dopiero po podłączeniu do Garmina 820 lampki Bontragera Flare RT. Zgubił się sygnał na 1-2 sekundy i Inpeak i lampki.



#17 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 04 wrzesień 2018 - 17:43

Trochę poza tematem, ale pozwolę się wtrącić. Jeśli zdecyduję się na Polara V650, do którego miernik mocy podłączamy przez BT mocno sobie strzelę w kolano? Czy wybór mierników po BT jest spory?
Polar, a nie Garmin, bo mam już M430 i chcę mieć całą aktywność w jednej apce.

#18 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 703 postów

Napisano 05 wrzesień 2018 - 08:20

Obecnie wybór mierników na Bluetooth jest już całkiem spory.


  • Bzyk lubi to

#19 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 07 wrzesień 2018 - 17:01

przemolinko,

nie kupuj już teraz kół karbonowych, a tym bardziej nie pchaj się w takowych w piastę z pomiarem, to jest najmniej uniwersalne rozwiązanie, będziesz żałował. Jak nie masz obecnie kasy na jedno i drugie, to zainwestuj najpierw w miernik w pedałach, Assioma UNO jak najbardziej mogą być. Na tym zestawie ze swoimi dotychczasowymi kołami zrobisz znacznie więcej dla formy sportowej i prędkości niż na kupnie stożków, które jak wiadomo same i tak nie pojadą. Z czasem kupisz sobie te wymarzone stożki i mając dwa komplety (alu jako treningowe, karbony jako startowe) praktycznie będziesz mógł wszystko. Nie jest tez tak, że na Mazowszu czy w innej Wielkopolsce nie ścierają się powierzchnie hamulcowe. Niestety, ale w tych niby płaskich terenach ten fakt ma także miejsce choć z pewnością znacznie wolniej. Ostatnio kolega zmierzył prawie 1mm wytarcia na karbonowych obręczach już po dwóch latach treningów i startów na nich. Droga zabawka i dla tego z pomocą przychodzą nam tańsze koła alu jako treningówki zbudowane na ogólnodostępnych podzespołach, które będziemy katować codziennie, a na zawody i okazyjne ustawki ściganckie założysz sobie koła bezkompromisowe nawet na bardzo drogich szytkach i CX Rayach, które dopiero podczas takiej jazdy pokażą na co je stać. 

 

PS. Obręcze pod szytki są lżejsze o ok. 100g od obręczy pod oponę, to także spory plus dla takich kół startowych.





Dodaj odpowiedź