Zapraszam Was do lektury naszego testu kół Zipp 303 Firecrest V3 tubular. Road-Racing.pl to tylko własne niezależne testy, polecam. Dajce znać jakie macie swoje spostrzeżenia nt jazdy na Zippach. http://road-racing.p...t-road-racingpl
Zipp 303 Firecrest V3 Szytka -Test Road-Racing.pl
#1
Napisano 07 wrzesień 2018 - 18:33
- Julkos i stryjek lubią to
#2
Napisano 07 wrzesień 2018 - 19:59
Czy ktoś z was jeździł w kombinacji przód Zipp 303 tył 404 na mocnych wiatrach bocznych? Jak się spisuję taki zestaw?
#3
Napisano 07 wrzesień 2018 - 21:39
Zgadza sie, ze piasty byly problemem. Tylna z zaplotem 2x nds, sloneczko ds, strzelila po dwóch latach. 1/4 kołnierza po stronie napedowej sobie odpadla. Nawet, ze kolo bylo po okresie gwarancji/rękojmi, mialem mozliwosc dostania nowego kola lub zwrotu kaski.
Przednia piasta byla objęte recall-em.
Zgadza sie, ze te obrecze sa pancerne. Raz mialem takiego strzala w dziure (tak dziur w UK jest coraz wiecej), ze myslalem, ze mam kolo do wymiany.
Odnosnie ABEC, to jet klasa/standard wykonania lozysk, nie producent. Standard, notabene niezbyt dokladny.
Jeden komplet kol mam wlasnie w zestawie 303/404. 303 2012 po recall-u, 404 2015. Bardzo fajny zestaw, aczkolwiek, ze jestem ciezki, wolalbym miec na przodzie rowniez 404. Dla lzejszych golarzy, takie kombo moze byc bardzo uniwersalne.
Ja czuje jak jest wietrznie, jak jezdze na 808. Ale i to jest kwestia przyzwyczajenia i nauczenia sie reagowania.
#5
Napisano 08 wrzesień 2018 - 06:31
W przemyślę w łożyskach używam klas od C1 do C5. Dotyczą one luzu łożysk i i idą od najbardziej spasowanych łożysk C1 do C5. Ma to też wpływ na zachowanie łożysk w różnych temperaturach. Może ABEC to pochodna tej klasy? W każdym razie seryjne łożyska zastąpione zostały w moich 303 przez komplet FAG i toczy się to jak ceramika w Campie ;-).
@1415chris dzięki za miłe słowa. Biorę się za testy szytek z najwyższej półki Jesienią dwa modele się testują Veloflex Arenberg i Vittoria Corsa G+. Zobaczymy jak wnioski. Już wiem że Conti Competition to naprawdę niezła szytka, mimo iż nie ma dętki lateksowej, w wersji dla ludu ;-)
#6
Napisano 08 wrzesień 2018 - 11:49
https://pl.m.wikiped...wiki/Skala_ABEC
- Helium lubi to
#8
Napisano 08 wrzesień 2018 - 20:25
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#9
Napisano 10 wrzesień 2018 - 09:38
Luz to jedno, a skala dokładności to drugie. Jest 5 stopni tak jak pamiętałem. Pytanie, czy w Zippach siedzi standard ABEC 3/5 czy coś lepsze typu 7/9? Generalnie to i tak szczegół
https://pl.m.wikiped...wiki/Skala_ABEC
W Zippach to psepana siedzi chińszczyzna teraz...
#10
Napisano 10 wrzesień 2018 - 11:15
U mnie już drugi tydzień na 404 Firecrest pod szytkę na piastach 77/177 (Koła modelowo 2017).
Udało mi się je kupić promocyjnie w zestawie z szytkami Conti Competition 22mm (Szczerze zastnanawiałem się nad tym wyborem, bo od ponad 2. lat śmigam na 25mm i nie wyobrażałem sobie powrócić na nic węższego, natomiast..no cena zrobiłą swoje ). Szytka realnie rozciągnęła się do 24,16 mm (wg weletronicznej suwmiarki), co do czasu aż zajadę szytki jest wynikiem w miarę zadowalającym.
Odczucia?
Wcześniej było trochę kół. O aluminiowych wspominał nie będę bo było ich dziesiątki, natomiast z carbonowych tj. Mavic Cosmic, Planetx, 3T Mercurio 40 LTD (na piastach z łożyskami Ceramispeed) i przedostatnio: Hollowgram Si..ale wracając do Zippów - obecnie mają już pode mną ponad 500km i to co mogę powiedzieć, to nic innego jak potwierdzić że to naprawdę najbardziej komfortowe koła na jakich miałem okazję jeździć (i to mimo faktu, że na obręczach siedzi szytka 22mm), spodziewam się, że po założeniu 25mm będzie to już zupełnie przysłowiowa "kanapa" .
Same piasty? Kręcą się jak poezja, ze wszystkich kół jakie miałem, mogę je porównać chyba tylko z Ceramicspeed zamontowanych w 3T. Zawiódł mnie trochę dźwięk bębenka, a mianowicie jego głośność. Oczywiście - nie mogę powiedzieć że jest ultracichy, ale w porównaniu z 3T, czy chociażby Hollowgramami wypada...słabiej!
Koła jeśli chodzi o dźwięk nadrabiają natomiast szumem obręczy. W połączeniu z osprzętem jaki mam (dość twardym przy zmianach Sramie ETAP), wielokrotnie zdarzało mi się wzbudzić niemałe przerażenie wśród przechodniów, czy nawet kolarzy jadących ze mną.
Na koniec chyba nie pozostało nic innego jak opisać to, jak te koła zachowują się pod nogą - no i tu również nie pozostaje mi nic innego jak opisać je w superlatywach. Wprawdzie przy starcie spod świateł, czy też kręceniu w okolicach 20-30km/h koła sprawiają wrażenie nieco leniwych, natomiast elastyczność przyspieszenia od 37 km/h do np 47 i wyżej to bajka. Raz, że koła osiągają tą prędkość po paru ruchach korbą, dwa że naprawdę fajnie ją trzymają. Tu Zipp w okolicach 40km/h i wyżej rzeczywiście pokazuję klasę. Jest jedna rzecz której oszukać się nie da - boczne wiatry. te koła wymagają już nieco skupienia i nie można puścić obu rąk od kierownicy kiedy tylko chcemy (a tak miało to miejsce chociażby w moich poprzednich kołach Hollowgram o profilu 35mm). Wrażenia przy bocznym wietrze są wprawdzie dużo bardziej pozytywne niż przypadku chińskich karbonów 50mm, PlanetX których miałem jeśli chodzi o profile 38mm+, natomiast trzeba sobie zdać sprawę, że obręcz ma 58mm i nawet golfowe dimples nie sprawią, że opór powietrza trafi po nich do piasty w których ukryta jest czarna dziura pochłaniająca boczny wiatr w całości. Niemniej jednak koła jak najbardziej godne polecenia i przede wszystkim w 100% warte swojej ceny i mówię to chyba po raz pierwszy o kołach na których mam okazję jeździć.
- Julkos, impa, stryjek i 1 inna osoba lubią to
#11
Napisano 20 wrzesień 2018 - 13:47
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#12
Napisano 20 wrzesień 2018 - 14:14
A jak odbierasz 404 w górach na wietrznych zjazdach. To jednak 58 mm na przednim kole. BTW świetnie Twój cannondale wygląda😋
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wiadomo, że rower wymaga teraz nieco więcej uwagi, tym bardziej na wiatrach. Natomiast nie jest to różnica tak mocno działająca, że aż uprzykrzająca życie i wymagająca walki z rowerem. Co mnie zaskakuje to fakt, jak te koła przyspieszają właśnie na zjazdach. Poprzednie Hollowgramy, czy nawet 3T trzeba było rozpędzać stojąc w korbach, tu na siedząco momentalnie osiągam prędkości które czasem aż zadziwiają pojawiając się na wyświetlaczu Garmina - oczywiście w pozytywny sposób
#14
Napisano 21 wrzesień 2018 - 07:14
Wygląd na tych zippach obłędny. Pasują jak ulał kolorystycznie do reszty.
Co do bocznych wiatrów to chyba dobry wynik tych 404 jak na twoją masę?
176 i 67kg wagi. Raczej do Najcięższych i najwyższych się nie zaliczam, a mimo to nie zdarzyła mi się sytuacja, w której musiałbym przez wiatr zaliczać pobocze czy rów. Nie powiem, że te koła są nie wiadomo jak "idiotoodporne" jak dzisiejsze systemy bezpieczeństwa w samochodach, natomiast na przestrzeni kilku lat pracę nad aerodynamiką i kształtami tych obręczy naprawdę widać. To już nie są stożki na których miałem okazję jeździć 5-6 lat temu, które zachowywały się jak żyletki - na wietrze w plecy ostre, ale przy bocznych kompletna tragedia. Pamiętam jeszcze w juniorze gdy ścigałem się na jednych z pierwszych edycji Bontragerach AEOLUS 9.0 (mieliśmy je w TT), oraz 5.0 na piastach HEDa, te koła poza szumem nie robiły sobą nic. Były absolutnie najgorsze jeśli chodzi o sztywność, właściwości jezdne i zachowanie przy bocznych wiatrach. Całe szczęście, jak widać na moim przykładzie można używać kół ~60mm jako kół do codziennego użytku. Czy wróciłbym do alu jako kół do tłuczenia w tygodniu? Na pewno nie i to głównie przez komfort właśnie.
#16
Napisano 21 wrzesień 2018 - 21:10
Czy tylko ja tak mam, ze moje 303 dosyc srednio hamuja, zeby nie powiedziec slabo? A przy mokrej nawierzchni to sie boje wyjezdzac z domu?
Który masz rocznik kół i jakich klocków używasz? W moich 404 i na Swisstopach Flash Pro hamowanie jest wręcz genialne.
#17
Napisano 22 wrzesień 2018 - 08:19
Na mokrym, wiadomo, jest juz gorzej.
Jeszcze zapytalbym o same hamulce.
#18
Napisano 22 wrzesień 2018 - 17:51
Swisstop zolte, wczesniej Swisstop ciemne( sorry, ale nie chce mi sie grzebac teraz za pudelkami) no i pierwsze oryginalne Zippy, ktore byly z kolami. Rocznik 2015. Nie jezdze na nich non stop, ale jakos 10k przez te trzy lata na nich przejechalem. Pierwsze oryginalne okladziny byly tragiczne albo moze tez z racji tego, ze jezdzilem wczesniej na kolach DT Swiss plus Shimanowskich DA C24 i roznica w hamowaniu byla ogromna, bo ten sam rower i te same hamulce DA 9000.
#19
Napisano 22 wrzesień 2018 - 18:51
Dziwie sie, ze te zolte sa caly czas dostepne w sprzedaży. W porownaniu do ww, to badziew. Kiedys sie na tym jezdzilo, bo nic lepszego nie bylo.
Firecresty nie zmienialy sie przez ladnych pare lat. Dopiero ostatnio dodali do nich powierzchnie hamujaca z NSW.
Ja mam Firecresty z 2012 i 2015, hamuja super, niewiele gorzej jak NSW.
Teraz dopiero zauwazylem, ze miales klocki Zippa. 2015 to musialy byc Platinum Evo. Co cie sklonilo zeby je zmienic na Zolte Swisssy?
#20
Napisano 22 wrzesień 2018 - 18:59
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk