Skocz do zawartości


Zdjęcie

Campagnolo Zonda Vs Fulcrum Racing Quattro Lg


15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 08 wrzesień 2018 - 19:55

Jestem świeżo po zakupie nowej szosy, a już oczywiście po głowie chodzą mi kombinacje. Na pierwszy rzut chciałbym wymienić koła. Obecnie mam Ovale 327 o wadze koło 2kg i po przewertowaniu setek stron i tematów waham się między dwoma modelami jak w temacie. 

 

Za Zondą przemawia waga i nie ukrywam, że podoba mi się układ szprych. Wagowo wygląda to 1540g vs 1725g.

Za Fulcrumami wygląd, bo stożek 35mm już robi robotę.

 

Teraz pytanie jakie to będzie miało przełożenie w praktyce. Bardziej odczuje te prawie 200g różnicy czy te stożki? Głównie jeżdżę po płaskim, póki co ze średnią w granicach 28km/h, ale patrzę już w przyszłość. 

Rower to Fuji SL 3.3 i oponka jaką będę chciał założyć, to Continental Grand Prix 4000S II. 

 

Biorę też pod uwagę Fulcrum Racing 3 i Campagnolo Scirroco 35, ale to myślę, że wybór taki sam jak między powyższymi. 

 

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie. 



#2 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1383 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 09 wrzesień 2018 - 05:59

Fulcrum Racing 3 to w zasadzie Zonda a Scirocco to Racing Quatro. Z tej pary bierz Zonda/Racing 3. Przy Shimano politycznie poprawne są Fulcrumy a przy Campie Campy ;-)A jeśli masz to gdzieś to bierz co tańsze. Racing Quatro bliżej do tańszych modeli a Zondy konstrukcją piast są zbliżone do droższych modeli. Stożek 35 nie robi żadnej roboty poza troszkę lepszym wyglądem kosztem wagi. Sztywność i lepsze piasty w Zonda/Racing 3 robią robotę. Oba zestawy uchodzą za pancerne. Ja jeżdżę na Fulcrumach-3 i jestem bardzo zadowolony.

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka


  • Bzyk i trace_error lubią to

#3 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 09 wrzesień 2018 - 06:38

Dziękuję za odpowiedź.
Racing 3 - Zonda i Quattro - Scirocco wiem, ale wrzuciłem, bo może to jednak robi różnicę. Ale chyba nie jestem jestem poprawny politycznie hehe. Zondy idzie dostać 300zł taniej, a i plecenie szprych bardziej mi się podoba.
Poza tym właśnie pojawiły się w moim rejonie Zondy, ostatnia para magazynowa za 1200zł, tylko 15C, a chciałem 17C pod oponkę 25mm. Ale chyba i tak pojadę je zobaczyć. W praktyce jakoś mocno to odczuję?

#4 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 871 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 09 wrzesień 2018 - 08:31

W praktyce nie zakładałbym opony 25c, będzie duzy grzyb.



#5 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 09 wrzesień 2018 - 10:25

W sensie do obręczy 15C, a nie w ogóle, jak dobrze rozumiem?

#6 Jedi23

Jedi23
  • Użytkownik
  • 166 postów
  • SkądŻarki Letnisko

Napisano 09 wrzesień 2018 - 18:29

Tak, do obręczy 15C opona 25mm, a w dodatku jeszcze Conti to będzie balon/grzyb straszny...


  • Bzyk lubi to

#7 przegibek

przegibek
  • Użytkownik
  • 259 postów

Napisano 10 wrzesień 2018 - 07:25

W praktyce nie zakładałbym opony 25c, będzie duzy grzyb.

 

I co z tego? W praktyce to nie ma żadnego znaczenia, na 15-kach jeździ (i jeździło o wielu, wielu lat)  się nawet z oponami 28mm. Od kilku lat wy, teoretycy, robicie problem z dopasowania opon do obręczy, typowe robienie z igły wideł. Bo znów marketing wcisnął kit...



#8 Rumcajs

Rumcajs
  • Użytkownik
  • 123 postów

Napisano 10 wrzesień 2018 - 14:51

Jak 5 lat temu zakładałem oponę 28mm na obręcz 19C to sprzedawca w sklepie mnie WYŚMIAŁ, że opona za wąska  :D Teraz mam 25mm na 15C i jak widać ciągle źle... W złym czasie dobieram rozwiązania.



#9 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 15 wrzesień 2018 - 05:21

Jednak poszedłem w Zondy c17. Teraz pytanie. Do tego opona Continental GP 4000Sii i dętka Continental Race 28 Light. Jaką potrzebuję taśmę/opaskę do tego? Czy nowe przyjdą już wyposażone?

#10 Szymon89

Szymon89
  • Użytkownik
  • 55 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 15 wrzesień 2018 - 07:21

Taśma niepotrzebna

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka


  • Bzyk lubi to

#11 Jaca911

Jaca911
  • Użytkownik
  • 533 postów

Napisano 15 wrzesień 2018 - 08:22

W instrukcji zamieszczonej w pudełku z oponą jest napisane by nie używać dętki typu light, race, ultra weight itp...
Żeby było śmieszniej kupowałem te opony w zestawie promocyjnym 2x opona + 2x dętka oczywiście te ostatnie to light.
  • Bzyk lubi to

#12 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 15 wrzesień 2018 - 09:10

Taśma niepotrzebna Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

 

Rozumiem, że to wynika z faktu, że szprychy nie są montowane przelotowo?


 

W instrukcji zamieszczonej w pudełku z oponą jest napisane by nie używać dętki typu light, race, ultra weight itp...Żeby było śmieszniej kupowałem te opony w zestawie promocyjnym 2x opona + 2x dętka oczywiście te ostatnie to light.


A to ciekawe. Przeczytałem cały internet szukając opini o tych oponach i nigdzie na taką wzmiankę nie trafiłem. Może to po prostu taki zapis, bo producent chce się zabezpieczyć. No nic, zdam relację. Dobrze, że wziąłem trzecią dętkę na zapas :D

#13 przegibek

przegibek
  • Użytkownik
  • 259 postów

Napisano 16 wrzesień 2018 - 18:10

Tak, obręcz Zondy nie ma otworów na nyple na przestrzał.


  • Bzyk lubi to

#14 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 21 wrzesień 2018 - 21:42

Generalnie wyszło tak. 

 

43018762540_b17a074ff2_z.jpg

 

43018762510_df7045b0d0_z.jpg

 

Jutro pierwsze testy. W sumie z wagi zszedłem równo 700g. 



#15 Argi

Argi
  • Użytkownik
  • 494 postów

Napisano 23 wrzesień 2018 - 22:00

Ładne są i ładnie się komponują. Gdybym był te głupie 10 kg lżejszy wziąłbym również takie ;)

 


  • Bzyk lubi to

#16 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 24 wrzesień 2018 - 08:45

Dziękuję ;). No widzisz, to masz mobilizację, żeby przycisnąć i zrzucić zbędny balast :D





Dodaj odpowiedź