Skocz do zawartości


Zdjęcie

Fulcrum


24 odpowiedzi w tym temacie

#1 jarek4444

jarek4444
  • Użytkownik
  • 57 postów

Napisano 19 wrzesień 2018 - 12:54

witam noszę się z zamiaram zakupu kól fulcrum rancing zero jakie wasze doświadczenia z nima macie i czy warto je zakupić?



#2 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1383 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 19 wrzesień 2018 - 14:53

Są to jedne z najlepszych kół aluminiowych dostępnych na rynku. Pancerne, bardzo dobre toczenie. Łatwo dostępne części w porównaniu do np. Mavic-ów. Jak się zastanawiasz to nie ma nad czym. Nie chce rozpętać gówno-burzy ale dużo lepszy wybór niż markowe chinole. To nie tylko moje zdanie.

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka



#3 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 703 postów

Napisano 19 wrzesień 2018 - 16:21

Jestem posiadaczem modelu wyższego czyli Fulcrum Racing Zero Nite i są to naprawdę sztywne koła. Nie łapią bicia, toczą się lekko i przez cały sezon nie potrzebowały serwisu. Szkoda, że są bardzo mało wytrzymałe. Jazda w deszczu = syf na drogach = piasek na klockach = kratery w obręczach.



#4 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 19 wrzesień 2018 - 17:13

Radzę zastanowić się nad modelem 2-Way Fit.



#5 prescot

prescot
  • Użytkownik
  • 255 postów
  • SkądToruń

Napisano 22 wrzesień 2018 - 14:37

Długo nie ganiałem na rowerze, teraz wracam i też zastanawiam się nad Fulcrum Racing Zero w wersji competizone. Jednak mój sprzedawca namawia mnie na Mavic ksyrium pro UST. Trochę mam już mętlik, poradźcie coś?

 

Te fulcrumy obsługują 2-Way Fil.



#6 prescot

prescot
  • Użytkownik
  • 255 postów
  • SkądToruń

Napisano 07 październik 2018 - 07:43

Nabyłem te kółka, toczą się świetnie, są sztywne. 

 

 

 

Jednak producent zaleca czyszczenie i smarowanie piast co 2000 km oraz sprawdzanie wytarcia obręczy po 10000 km (zakłada nawet wymianę obręczy), zatem mamy do czynienia z produktem raczej mało trwałym. Sam serwis piasty banalnie prosty, po pierwszych 100 km wymagały lekkiego skasowania luzu tył, przód nie dotykany.

 

 

Do ścigania po gładkich drogach idealne. limit wagi kolarza 109 kg.

 

 

2- way Fit raczej przeszkadza niż pomaga.



#7 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 703 postów

Napisano 07 październik 2018 - 08:29

O tym, że jest to produkt bardzo nietrwały pisałem wyżej... 10k km nawet w super trudnych warunkach powinny przeżyć. Jak nie będziesz śmigał w deszczu to zapewne znacznie dłużej. Nowa obręcz to wydatek około 1000 zł + naklejki.



#8 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 07 październik 2018 - 14:44

limit wagi kolarza 109 kg.

Doczytaj raz jeszcze, bo to tylko część prawdy. 

 

https://www.campagno...v00_10_2015.pdf



#9 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1366 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 07 październik 2018 - 22:02

Fajnie wyglądają niejedne koła firmowe, ale... jak czytam to nadal wolę budować sobie koła własnoręcznie. Jeśli już (rzadko) strzeli szprycha, to przynajmniej pretensje mam do siebie no i wiem jak sobie z tym radzić jeśli stanie się to daleko do domu...


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#10 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3143 postów

Napisano 08 październik 2018 - 07:46

I przynajmniej nie musisz czekać dwa -co najmniej-  miesiące na naprawę (gwarancyjną) - 9 sierpnia wysłałem do sprzedawcy koło DT i do dzisiaj  "ani widu, ani słychu".



#11 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 08 październik 2018 - 10:09

Fajnie, to jak masz w ogóle możliwość naprawy takiego koła systemowego :) Niestety często jest tak, że firma poza szprychami (kilka razy droższe od odpowiedników np. Sapima) nie oferuje żadnej części w sprzedaży detalicznej, a same koła są zbudowane nietypowo czyli nie idzie w praktyce dobrać nic innego (patrz koła Campy/Fulcruma). 



#12 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 08 październik 2018 - 10:56

I przynajmniej nie musisz czekać dwa -co najmniej-  miesiące na naprawę (gwarancyjną) - 9 sierpnia wysłałem do sprzedawcy koło DT i do dzisiaj  "ani widu, ani słychu".

 

Termin na uznanie reklamacji z tytułu rękojmi czy też gwarancji już dawno minął. Dwa razy w ten sposób zostałem posiadaczem nowych produktów, bo sprzedawca "przegapił" terminy.

Swoją drogą mam bardzo dobre doświadczenie z firmowym serwisem DT w Polsce. Koła wysłane do nich na wymienę obręczy wróciły do mnie w ciągu tygodnia od wysłania ( Z Belgii).    



#13 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3143 postów

Napisano 08 październik 2018 - 13:06

Napisałem dzisiaj do sprzedawcy, czekam na odpowiedź.



#14 prescot

prescot
  • Użytkownik
  • 255 postów
  • SkądToruń

Napisano 08 październik 2018 - 19:49

Doczytaj raz jeszcze, bo to tylko część prawdy. 

 

https://www.campagno...v00_10_2015.pdf

 

Nie używać jeżeli ważysz ponad 109 kg, to jaki jest limit kolarza? No ale czytać trzeba umieć.



#15 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 09 październik 2018 - 06:04

Termin na uznanie reklamacji z tytułu rękojmi czy też gwarancji już dawno minął.

Termin dwutygodniowy dotyczy rękojmi; dla gwarancji nie jest ustalony prawnie. Poza tym 2 tygodnie są na rozpatrzenie reklamacji, a nie na realizację naprawy.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#16 Jaca911

Jaca911
  • Użytkownik
  • 533 postów

Napisano 09 październik 2018 - 06:45

Ale przecież to było napisane. Minął termin, w którym powinien dostać odpowiedź czyli z automatu prawnego reklamacja jest uznana.

#17 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 09 październik 2018 - 07:33

@4gotten napisał "Termin na uznanie reklamacji z tytułu rękojmi czy też gwarancji już dawno minął.", co byłoby prawdą tylko dla rękojmi, ale niekoniecznie dla gwarancji.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#18 Jaca911

Jaca911
  • Użytkownik
  • 533 postów

Napisano 09 październik 2018 - 10:09

Art. 7a. 1. Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, przedsiębiorca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację konsumenta w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania.
2. Jeżeli przedsiębiorca nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie, o którym mowa w ust. 1, uważa się, że uznał reklamację.
3. Odpowiedź na reklamację przedsiębiorca przekazuje konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku.

Jest słowo reklamacja, nie ma rozróżnienia gwarancja, rękojmia.

#19 Jaca911

Jaca911
  • Użytkownik
  • 533 postów

Napisano 09 październik 2018 - 10:12

Koła i reklamacja zostały wysłane 9 sierpnia. Jakby nie patrzeć 14 jeśli powołał się na rękojmię i 30 kredki wysłał bezpośrednio do producenta lub dystrybutora minęły - reklamacja uważana jest za przyjętą

#20 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 09 październik 2018 - 14:12

Nie używać jeżeli ważysz ponad 109 kg, to jaki jest limit kolarza? No ale czytać trzeba umieć.

Nie kolego, cytujesz to co ci odpowiada. W drugiej części wytycznych napisane jest wyraźnie, jeżeli ważysz ponad 82kg, to musisz być szczególnie czujny i częściej sprawdzać koła u mechanika. Samo to pokazuje, że zalecenie nie jest zero jedynkowe, a posiada obostrzenie i to dość znaczne, bo 82kg i 109 dzieli spora różnica kilogramów. Wniosek można z tego wyciągnąć taki, że dopiero dla kogoś poniżej 82kg te koła stają się całkowicie bezproblemowe. Wg twojego toku rozumowania bezproblemowe są do 109kg, a tak nie jest niestety. 





Dodaj odpowiedź