Skocz do zawartości


kółka przerzutki - wymiana


31 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gosc_oscar_*

Gosc_oscar_*
  • Gość

Napisano 27 październik 2010 - 13:51

Cześć
Mam recorda 10s i chcę zmienić kółka w tylnej przerzutce - jakie kupić i jak wpłynie to na pracę napędu ze względu na ilość oferowanych zębów: od 10 do 12
I czy jest sens pakować się w ceramiczne łożyska

#2 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 27 październik 2010 - 14:22

Jeśli chcesz znać ilość zębów, to policz ile ma Twoja obecna zmieniarka zębów w kółku i będziesz wiedział.

A czy przypadkiem nie jest tak że Record ma kółka na ceramicznej tuleji?
Zdaje mi sie że ceramiczne łożyska w kółkach przerzutek to przerost formy...
Jak dla mnie zwykłe łożysko w kółku byłoby szczytem szczęścia ;-)
Podobno te KCNC szybko się ścierają.

#3 Gosc_oscar_*

Gosc_oscar_*
  • Gość

Napisano 27 październik 2010 - 14:46

policzenie zębów jest logiczne, ale w opisach każdego kółka jest gwarancja kompatybilności ze wszystkimi napędami. Z drugiej strony pewnie po coś robią trzy (albo i więcej) rodzajów - pytanie po co?
Wydaje mi się, że w customowo przerobionych przerzutkach tylnych w rowerach czasowych widziałem kiedyś kółka o dużej średnicy i sporej ilości zębów...
Budowa mojej przerzutki jest taka, że powinny wejść wszystkie te trzy typy kółek.

#4 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 postów
  • SkądRoztocze

Napisano 27 październik 2010 - 15:45

Większa ilość zębów w kółeczkach po pierwsze zwiększa precyzje pracy przerzutki, po drugie wg testów pozwala zaoszczędzić 0.8 watta na odcinku ok 30 km przy prędkości 30km/h. Zyskuje się też jakieś ułamki do średniej. Tak bajeczne rezultaty daje zmiana z 10T na 15T.
Podsumowując raczej nie ma znaczenia ile zębów wsadzisz. Na ceramicznych łożyskach zyskasz co najwyżej na wadze, choć nie wiem czy 3 gr to aż taka różnica. Dla niektórych pewnie tak...

#5 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 27 październik 2010 - 15:46

Nie polecam kółek kcnc, nie ścierają się prawie nic w porównaniu do plastikowych, ale budowa kółeczka kcnc jest taka, że wycierają się krawędzie elementu z napisem ceramik w wyniku czego kółeczko wyskakuje na prawo lub lewo, a łańcuch trze o krawędzie wewnętrzne wózka. Zjawisko to pojawiło się u mnie po 15k km. Kółka do śmieci. Ilość zębów górnego kółka może mieć wpływ na działanie przerzutki.

#6 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 27 październik 2010 - 16:40

Ktoś się wypowie nt trwałości kółek carbonowych, tak przy okazji? :idea:

I pamiętajcie :mrgreen: Im mniej ząbków na kółku - tym kółko lżejsze!

Większa ilość zębów w kółeczkach po pierwsze zwiększa precyzje pracy przerzutki, po drugie wg testów pozwala zaoszczędzić 0.8 watta na odcinku ok 30 km przy prędkości 30km/h.


Ok, więc zmieniam Campę Veloce na Sh Tourney, z tego co pamiętam to ta przerzutka miała monstra, a nie kółka 8-) 8-)

#7 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 27 październik 2010 - 17:28

po drugie wg testów pozwala zaoszczędzić 0.8 watta na odcinku ok 30 km przy prędkości 30km/h. Zyskuje się też jakieś ułamki do średniej.

To jest tak mała oszczędność, że się nie da odczuć.
A 3 gramy różnicy robi z kolarza Armstronga. :lol:

Zdaje mi sie że ceramiczne łożyska w kółkach przerzutek to przerost formy...

Ma sens! Ale nie bardzo na szosie, w MTB owszem. Mnie osobiście wkurza opór stawiany przez nienasmarowane tulejki zwykłych rolek przerzutki na naciągniętym łańcuchu. Na kulkach za to dobrze się toczą.

#8 Gosc_vmax_*

Gosc_vmax_*
  • Gość

Napisano 27 październik 2010 - 18:08

Kółka od soul kozaka nawet ładnie sie kręcą . 10 tysi nabiłem i żyją choć już ostatnie tchnienie wydają

#9 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 27 październik 2010 - 18:09

Ma sens! Ale nie bardzo na szosie, w MTB owszem. Mnie osobiście wkurza opór stawiany przez nienasmarowane tulejki zwykłych rolek przerzutki na naciągniętym łańcuchu. Na kulkach za to dobrze się toczą.


Mając RD SLX w MTB musiałem co rusz kółka prać wraz z tymi pseudotulejkami. O lie ceramiczne łożyska sensu wg mnie nie mają, to tak jak pisałem uszczelnione, zwykłe mechaniczne łożyska już tak.

#10 Gosc_oscar_*

Gosc_oscar_*
  • Gość

Napisano 27 październik 2010 - 18:24

Teraz już wiem więcej, dzięki :)
KCNC odradzacie, a Token? może ktoś używał?

#11 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 27 październik 2010 - 19:13

załóż po prostu normalne standardowe kółeczka takie jak oryginalne, lub model wyższy.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#12 kacperek_27

kacperek_27
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • SkądLubliniec

Napisano 27 październik 2010 - 20:56

Ludzie polecają również kółeczka AFC(sam będę zamawiał):
TUTAJ

Pozdrawiam

#13 Gosc_oscar_*

Gosc_oscar_*
  • Gość

Napisano 27 październik 2010 - 22:15

O! chyba też kupię u nich.

#14 elziomallo

elziomallo
  • Użytkownik
  • 97 postów
  • SkądMiasto Świętej Wieży

Napisano 29 październik 2010 - 21:37

Kółeczka BBB albo Tacxa na maszynach też się fajnie kręcą.

#15 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 24 maj 2011 - 18:40

Odgrzebuję temat.
Ma ktoś kółka Tokena albo KCNC? Albo jakieś inne aluminiowe na łożyskach maszynowych z allegro? Warte coś czy nie bardzo i lepiej brać te BBB.

#16 pafcio

pafcio
  • Użytkownik
  • 1343 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 24 maj 2011 - 20:39

Niezłe jajca :lol: kr1zje nie poleca KCNC, bo się kończą po 15 tysiącach kilometrów a vmax poleca Soul kozaka, bo wytrzymały aż 10 tysięcy kilometrów. :lol: :lol: :lol:

Rada SPIKE-a jest IMHO najrozsądniejsza i też bym kupił oryginalne - bez kombinowania, bo przekombinujesz. A tak przy okazji - Tobie po ilu kilometrach padły?

#17 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 24 maj 2011 - 21:00

14kkm zwykłe, luz na tulejce się zrobił, a później się kółko jakby się wyciągnęło wzdłużnie - pewnie od brudu, bo bardzo rzadko tam były czyszczone. Chciałem wrzucić coś na łożysku maszynowym, żeby zobaczyć jak to się kręci ;>

#18 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 24 maj 2011 - 22:39

Kolka alu sa dobre pod warunkiem, ze:
sa srebrne, nie widac zchodzacej po paru km anody;
uzytkownik takowych jest lekko przygluchawy :-/

imo, alu kolka to kompletna porazka, oprocz tych szukajacych blinku i oczywiscie z klopotami ze sluchem...
Na taka opinie nie maja wplywu nawet "magiczne" lozyska semi ceramiki, zupelna porazka.

Jako alternatywe polecam kolka z derlinu, niezniszczalne, w roznych kolorach i w miazdzacej kazde oryginalne kolka wadze.

#19 Gosc_belg26_*

Gosc_belg26_*
  • Gość

Napisano 25 maj 2011 - 08:08

Wymiana tych kolek to tylko odkrecenie imbusem i tyle... ?

Przy okazji zapytam - da rade sciagnac lancuch bez jego rozpinania wlasnie odkrecajac te kolka przerzutki ?

#20 manczkin

manczkin
  • Użytkownik
  • 69 postów
  • SkądKraków

Napisano 25 maj 2011 - 08:34

Musisz jeszcze odkręcić śrubkę w wózku przedniej przerzutki.



Dodaj odpowiedź