Skocz do zawartości


Zdjęcie

Obręcze Saiko - Opinie, Wrażenia

saiko opinie

8 odpowiedzi w tym temacie

#1 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 25 listopad 2018 - 14:14

Witam

 

Już od kilku lat cyklicznie przypomina się temat nowych obręczy do mojej budżetowej przełajówki. Z racji, że nie jestem zwolennikiem pakowania fajnych i klasycznych do ciężkich zadań (w tym zima) to nie mam zamiaru przebierać w jakichś Mavicach, tylko celować w coś tańszego. I tak błoto, mocne hamowanie niszczy ścianki w szybkim tempie.

 

Ogólnie ma być niedrogo, choć wiem, że nie będą lekkie. Na razie badam temat, bo znając mnie to akurat w rowerze do tyrania będę skutecznie zajeżdżał stare rafki na dobre. Przypomniałem sobie o firmie Saiko - poznański producent obręczy i kół rowerowych, swego czasu robili też drobne komponenty np. stery z tego co udało mi się znaleźć w internecie.

 

W oko wstępnie wpadła mi oczkowana SAIKO 0-5001 - jeszcze musiałbym dokładnie wymierzyć czy profil pasuje do moich piast i szprych (SHIMANO 105 SC przód i tył + typowe obręcze niskoprofilowe):

http://www.saiko.pl/...cienne,obr.html

 

Miał je ktoś? Jak się sprawują? Czy te oczka są ze stali nierdzewnej?



#2 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 25 listopad 2018 - 16:33

A ja myślałem, że Saiko to firma japońska ;-).

Z tanich obręczy idealnych do takich zastosowań masz jeszcze Accent Trailflyer i Crossracer (to chyba ze stajni Weinmann/Rigida/Alesa). Jest też Exal (pewnie też z tego kręgu), np. takie (jeśli masz na 32 szprychy) - podwójnie oczkowane i prawie za darmo: https://allegro.pl/o...7257590394.html



#3 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 26 listopad 2018 - 07:16

No tak, nazwa taka niepolska. :)
Dzięki za propozycje, ta z linku wydaje się bardzo ciekawa. Pewnie co bym nie wziął to i tak będzie dużo lepsze niż teraz mam - przednia to Alesa i tylna Vuelta RODi. Mam niestety 36 szprych, więc trzeba szukać dalej, ale będę się starał trzymać niskiego profilu i oczkowanych otworów - stare przyzwyczajenie z Mavica. :) Lubię te klimaty.
Szczególnie problem z obecnymi obręczami mam z przodu, bo po hamowaniu w błocie klocki mi tak mocno zalepiają się opiłkami aluminium, że aż widać skrawane wióry przy używaniu hamulców na suchym. Na ściance mam taki wystrzępiony rowek po całym obwodzie obręczy. Przy okazji spytam, czy warto w takim wypadku spróbować zeszlifować obręcz papierem np. 800, a klocki oczyścić z kawałków alu i także je lekko potraktować papierem?

#4 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 26 listopad 2018 - 13:10

Nie znam tego konkretnego modelu Exal (obecnie ich modele trekkingowe/CX mają 19 mm szerokości wewnętrznej), ale mamy kilka innych. Zbierają świetne opinie.


  • qzn lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#5 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 27 listopad 2018 - 07:18

Dzięki za informacje. Czyli za ten pieniądz da się wyrwać coś sensownego na umęczanie w terenie. Jak dobiję stare obręcze to będę wiedział co kupić. Dzięki jeszcze raz! :)

Jeszce pytanko - są jakieś wątpliwości co do zastosowania jeszcze węższych obręczy do opon które mam (i raczej na razie przy takich zostanę) - zwijane Continental CycloXking 37-622? Myślałem, by nawet szosowe rafki kupić. Obecne mają szerokość właśnie w okolicy 19 mm, a jakby założyć 13 czy 15 mm? Jak dobrze pamiętam pójście w tę stronę jest jeszcze bezpieczne, zgadza się?

#6 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 29 listopad 2018 - 01:49

Nie ma z tym żadnego problemu, poza może nieco innym układaniem się balona opony i odrobinę mniejszą realną szerokością.

Poczytaj jeszcze tutaj: https://szosa.org/to...iar-gumy/page-2

Może nie jest to rozwiązanie optymalne, ale jeśli trafisz jakieś dobre obręcze szosowe w korzystnej cenie to można brać. Węższa obręcz z reguły będzie też nieco lżejsza.



#7 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 29 listopad 2018 - 22:50

Nie ma z tym żadnego problemu, poza może nieco innym układaniem się balona opony i odrobinę mniejszą realną szerokością.

Poczytaj jeszcze tutaj: https://szosa.org/to...iar-gumy/page-2

Może nie jest to rozwiązanie optymalne, ale jeśli trafisz jakieś dobre obręcze szosowe w korzystnej cenie to można brać. Węższa obręcz z reguły będzie też nieco lżejsza.

 

A nie będzie to też tak, że balon będzie wyższy, ogólnie taki bardziej "pękaty" na węższej obręczy? To byłby duży atut, jeśli chodzi o użytkowanie klasycznych dętkowych opon w przełaju - nie ukrywam, tutaj akurat lubię dość niskie ciśnienie. :)



#8 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 06 grudzień 2018 - 14:32

Poniżej pokazuję zdjęcia opon Continental CrossRode 700x42 (czyli ten sam wzór bieżnika co CycloXKing) na obręczach Rigida Chrina (realnie 13.5 mm szerokości wewnętrznej - po lewej) i Stars Circle (szerokość wewnętrzna 18.5 mm - po prawej). Opona z prawej jest już dość mocna wytarta na środku, ale mimo wszystko wydaje się, że na szerszej obręczy balon jest nieco bardziej płaski na powierzchni czołowej. Na węższej jest bardziej okrągły, a klocki boczne jakby bardziej wystają na boki (co może być nawet korzystne). Różnica w szerokości to około +1mm na szerszej obręczy, a w wysokości około -1.5mm (na szerszej obręczy opona ma około 34.5mm wysokości, a na wąskiej 36 mm, mierzone pomiędzy klockami, czyli sam balon). Czyli balon jest jednak trochę wyższy na wąskiej obręczy.

DSCF2736J_qwxhrax.jpg

DSCF2738J_qwxhrar.jpg

 

 

DSCF1151J_esnwxas.JPG

Na ostatnim zdjęciu opona jeszcze jako nowa, na obręczy Chrina.


  • qzn lubi to

#9 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 21 marzec 2019 - 06:32

Dzięki za pomoc. :) Chociaż przypomniało mi się o najprostszej obręczy Remerxa (bodajże 700x22), którą mam w szpejach i niedługo założę. I tak rower jest nieczęsto, lecz mocno eksploatowany, w tym zima. Troszkę posłuży i wtedy będę myślal o Saiko.



Dodaj odpowiedź